Obavijesti Video Pretražite Navigacija
HZZO uvodi reforme

Pacijenti često ne dolaze na zakazane preglede

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Pacijenti u Hrvatskoj ne preuzimaju svaki peti nalaz s pregleda.

Tako propadnu pretrage koje stoje milijune kuna. Istodobno, gotovo svaki peti naručeni pacijent ne dođe na zakazani pregled. To je slika trenutačnog stanja u zdravstvu. HZZO u sklopu svoje reforme želi spriječiti ovakve pojave.

Pročitajte i ovo Mate Rončević, čelnik Upravnog vijeća KBC Split Svjetski dan zdravlja Nikad duže liste čekanja, ali u Splitu su uspjeli u nečemu što je izgledalo nemoguće. Šef Upravnog vijeća otkriva recept za uspjeh Ilustracija - 3 Imaš pravo, ostvari ga Trebate pregled liječnika na koji se u bolnici čeka mjesecima? Možete se naručiti kod privatnika s uputnicom, no postoji kvaka

Marica već tri godine ima problema sa štitnjačom i često posjećuje doktore. 'Na pretrage se dugo čeka. Recimo, za pretrage hormona sam se naručila u petom ili šestom mjesecu, a idem 3. rujna', kaže Marica.

Dvadeset posto pacijenata ne dođe na zakazani pregled. Kada bi o svom nedolasku ranije obavijestili liječnika oslobodio bi se prostor za druge pacijente kojima je pregled potreban, a time i smanjile liste čekanja. 'Često znam doći ranije, a oni me ranije prozovu jer se netko nije pojavio, ali ne vjerujem da je uvijek viša sila u pitanju', komentira Marica.

'Bilo je naručeno šest pacijenata na kardiološki pregled, a od šest pacijenata petero ih nije došlo', objašnjava doktor Krešimir Luetić. Posljedica nedolaska je propadnuti termin i on je neiskoristiv nekome kome bi mogao biti potreban. 'Medicinske sestre telefonski ih kontaktiraju i podsjećaju da su naručeni na tu pretragu u smislu potvrde ili isključenja dolaska', kaže doktor.

>> Model koji bi trebao riješiti problem bespotrebne potrošnje u zdravstvu

'Ako ne možete ili ne želite doći na pregled, otkažite jer ste možda time nekog teško bolesnog pustili u sustav', poručuju iz HZZO-a. Pacijenti se više neće moći ni naručivati na više mjesta. 'To ćemo rješiti e-uputnicom. Jer će jedinstveni broj uputnice biti vezan na jednu narudžbu, a onda se uputnica miče iz sustava i više se ne može dvostruko naručiti', objašnjavaju u HZZO-u.

Oko 20% nalaza ostane nepodignuto. Obiteljski liječnici vodit će brigu o tome da se na preglede ne ide ukoliko za to nema osnovanog razloga. 'Pitanje jesu li njima ti pregledi uopće potrebni ako taj nalaz ne zanima ni pacijeta ni liječnika', kaže doktor Luetić.

Kada su u pitanju financije, nemoguće je odrediti prouzročenu štetu. 'No koliko to šteti teško bolesnima, svatko od nas može doći do zaključka', kažu u HZZO-u. U zapadnim zemljama neopravdani se dolasci financijski kažnjavaju. Hoće li se lista čekanja skratiti i bez tako rigoroznih sankcija saznat će se kada nova reforma sustava u potpunosti zaživi.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene