Otkako je prije nešto više od dvije godine došao na mjesto direktora osječkog GPP-a, Igor Medić jednog zaposlenika gotovo da i nije vidio u tvrtki. Sve to vrijeme djelatnik je proveo na bolovanju. U njegovu je bolest, pak, prvi čovjek GPP-a posumnjao.
Pročitajte i ovo
Imaš pravo, ostvari ga
Putujete u inozemstvo, a nemate pravo na europsku zdravstvenu iskaznicu: Što možete napraviti i na što imate pravo?
IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA!
Je li tijekom bolovanja dopušteno otputovati? Provjerite što se smije, a što ne, kako ne biste ostali bez novca
'Pred svima je na kolegiju 2009., kada sam došao u firmu, rekao kako ga je bivša uprava mobingirala i nije mu dopuštala da išta radi te da je pod stresom. Otišao je potom na bolovanje i nema ga do danas', priča Medić. Dolazio bi na nekoliko dana pa bi mu liječnik ponovno otvorio bolovanje.
Zaboravili na njega
'I zaboravili smo za njega. Kolege su čak mislile da je otišao u mirovinu', kaže sindikalni predstavnik Stjepan Knežević. Plaća toga zaposlenika viša je od prosječne u tom poduzeću. Na adresu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje direktor je nedavno poslao dopis u kojem je naveo sumnju u zlouporabu bolovanja. Rezultiralo je to ukidanjem bolovanja i vraćanjem 'sumnjivog' radnika na posao. 'Ponudili smo mu novi ugovor na drugom radnom mjestu, ali nije ga prihvatio pa mu je uručen otkaz', ističe direktor.
Rat sa zaposlenicima koji su se 'izvlačili' na lažnu bolest vodi Medić od 2009. Zaprijetio je najprije detektivima, a i sama ta najava bila je dovoljna da ekspresno “ozdravi” gotovo četvrtina GPP-ovih radnika na bolovanju. Od tada 408 uposlenih, gotovo ih je polovica, točnije njih 195, otvorila bolovanje u 2008. Radnici su bolovali u prosjeku 38 dana. S posla su izostali ukupno 7342 dana! Od toga, na teret firme bilo je 3096 dana, a ostalo je palo na pleća HZZO-a. Godišnji trošak bolovanja iznosio je 3,3 milijuna kuna.
Rat sa 'bolesnicima'
Medić je u obračunu otišao i korak dalje. Radnicima na bolovanju u posjet je poslao dvoje kolega s košarom voća, keksima i kavom. Dolazili su im na vrata, podijelili s njima par toplih riječi i pitali treba li im što pomoći. Oni koji zaista imaju zdravstvenih tegoba, posjetom su bili oduševljeni. No, neke od njih 'izvdinica' nije zatekla kod kuće ni nakon dva-tri posjeta, što je samo potvrdilo direktorove sumnje u zlouporabu. Nesvakidašnje metode polučile su učinak i danas su u tvrtki zadovoljni. 'Iako su nakon naših upita micali radnike s bolovanja, još se nikada nije dogodilo da nam je HZZO rekao kako je netko bio na lažnom bolovanju. To je statistički nemoguće', zaključuje Medić. (Agencija VLM)