Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u ponedjeljak je u Tučepima izjavila da je iznimno važno pokazati poštovanje prema učiteljima i svima koji rade u školama, naglasivši da se dijalog sa sindikatima treba nastaviti.
Pročitajte i ovo
Odluka Sindikata
Gotov je štrajk u zdravstvu: "Mi smo dobili ono što smo tražili..."
Opada broj štrajkaša
Ministar Beroš uoči razgovora s predstavnicima sindikata: "Nepoznato je koliko će se dugo prijepori rješavati"
Zamoljena da prokomentira mogućnost da se štrajk učitelja ne plati, ministrica je rekla da takve najave treba izbjegavati jer treba čuvati dostojanstvo učitelja koji koriste svoje ustavno pravo i bore se za svoj bolji status, dodavši da je bolje da se ti sati nadoknade po kurikulumu nego da se ide u neke drastičnije mjere.
Istaknula je da se treba sastati sa sindikatima i nastaviti dijalog, kao i da je iznimno važno pokazati poštovanje prema učiteljima i svima koji rade u školama. "Poštovanje onih koji odgajaju našu djecu je imperativ", dodala je.
Što se tiče mogućnosti uvođenja radne obveze, ministrica Divjak misli da nema potrebe za tako drastičnim mjerama.
Na pitanje ima li realno novca za učitelje, ministrica je odgovorila da sredstva postoje za sve javne službe, a sada predstoji da se osim horizontalnog pristupa prepoznaju oni koji su sada u reformi i čije su plaće u relativno sve većem zaostatku za ostalima.
U tom kontekstu treba razmišljati i o sredstvima, ali i o pravednom pristupu prema svima, rekla je Divjak u Tučepima, gdje je sudjelovala na Stručnome skupu ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova pod nazivom Upravljanje promjenama u srednjoškolskoj ustanovi.
Ministrica je rekla kako je o toj temi razgovarala s 300 ravnatelja iz cijele Hrvatske te da im je imala priliku zahvaliti što su uspješno uveli kurikularnu reformu u sve škole u Hrvatskoj.
"Ovo je početak promjena u kojima imamo promjenu kurikuluma, nove materijale, edukaciju za nastavnike. Paralelno ide i reforma strukovnog obrazovanja, no moramo biti pripremni i za sljedeći korak, a to je povećavanje broja sati nastave pogotovo za osnovne škole. Naši učenici imaju najmanji broj sati nastave koju provedu u školama u odnosu na svoje vršnjake u EU-u, što je nedostatak koji bitno utječe na rezultate njihovih kompetencija", kazala je ministrica Divjak.
Na stručnom skupu analizirao se položaj učitelja i ravnatelja, kao i načini na koji se on može unaprijediti. Utvrđeno je da položaj učitelja, odnosno njihova statusa u društvu ovisi o četiri komponente, jedna od njih su plaće, potom prepoznavanje i nagrađivanje najboljih, kompetencije te okruženje u kojem se nastava provodi i sigurnost u školama.
Ministrica Divjak rekla je da je u reformske procese, točnije u provedbu kurikularne reforme, uloženo dvije milijarde kuna. Od toga je 80 posto novca iz europskih fondova, zahvaljujući čemu su imali priliku platiti edukaciju nastavnika, opremanje škola i materijala koji su im za to bili potrebni. (Hina)