Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Često se u trenucima dugih kolona događa da nestrpljivi vozači žele doći što prije na svoje odredište.


Prometne nesreće, radovi na cesti ili neke druge izvanredne okolnosti mogu produžiti putovanje na odmor ili povratak kući, a to može biti veoma frustrirajuće, naročito za one 'tankih' živaca. Višegodišnja iskustva s dugim kolonama na autocestama imaju u HAK-u. Ako 'zapnete' u jednoj od njih ovoga ljeta, sjetite se dolje navedenih bizarnih situacija i savjeta kako ih izbjeći, odnosno kako da i sami ne budete aktivni sudionik jedne od njih.

Vezani članci Nesreće (Foto: Screenshto/YouTube) Vjetrobranske kamere otkrivaju stravičnu stranu prometnica, odbjegle gume lete na sve strane Gužva na prometnicama (Foto/Arhiva: Dusko Marusic/PIXSELL ) Počele gužve: Kilometarske kolone na graničnim prijelazima i naplatnim kućicama

Nažalost, često se u trenucima dugih kolona događa da nestrpljivi vozači žele doći što prije na svoje odredište pa voze po zaustavnim tracima autocesta, a katkad i u suprotnom smjeru, što je zabranjeno zakonom te dovodi u opasnost sve sudionike u prometu. Također, bilo je slučajeva kad su pretrčavali autocestu kako bi došli do odmorišta koje se nalazi na suprotnoj strani, što je iznimno opasno i zabranjeno, ispričali su u HAK-u za Dnevnik.hr.

Najčešći i jedini savjet jest oboružati se strpljenjem osobito ukoliko se kreće na ljetni odmor. Roditelji s djecom, manjom ili većom trebali bi pripremiti igre prilagođene uzrastu djece koje će igrati tijekom putovanja.

I mi smo pokušali pronaći odgovor na vječno pitanje: Tko su bolji vozači – muškarci ili žene?

Vozačima koji stoje u koloni na cestama kao posljedica prometne nesreće, radova ili drugih izvanrednih okolnosti treba savjetovati da, ukoliko se nalaze na autocestama ne pretrčavaju na drugu stranu, a ukoliko izlaze iz svojih vozila da se vrlo oprezno kreću svojim trakom. Okretanje na ostalim cestama se također ne preporučuje.

ČEKANJA U KOLONAMA

• Kod povećanog broja kretanja vozila u koloni izbjegavati stalno držanje pritisnutog kvačila.

• Ako kvačilo širi miris propalivanja uz pojavu palvičastog dima, vozilo isključiti iz prometa, ostaviti motor na leru, a pedalu kvačila držati pritisnutu. Na taj načina ohladiti kvačilo prije nastavka vožnje.

• Klimu vozila držati u optimalnim granicama ( oko šest stupnja ispod temperature okoline).

• Pojave paljenja sijalica ABS, ESP ili servopojačala volana, posljedica su vožnje sa malim brojem okretaja motora, u uvjetima velike potrošnje električne energije. Isključiti vozilo iz prometa, isključiti potrošače i omogućiti sustavu regeneraciju strujnog napajanja.

• Kod pregrijavanja motora u koloni, vozilo isključiti izu prometa i provjeriti uzroke
.

 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook