Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Sve češće hranu dijelimo na dobru i lošu, zdravu i nezdravu i naše razmišljanje o njoj kreće se u tim koordinatama. Neke od zdravih i ukusnih namirnica imaju tako lošu reputaciju da ih ljudi koji vode računa o prehrani ili žele izgubiti nekoliko kilograma potpuno izbace sa jelovnika.


Takve namirnice su jaja, tjestenina, čokolada, sirevi te orašasti plodovi i sjemenke. Suprotno mišljenju mnogih, tjestenina, čokolada i jaja su zdrava hrana. Američka nutricionistica, dr. Madelyn Fernstrom, otkriva pravu istinu o navedenim namirnicama, o kojima imamo predrasude.

Vezani članci Proljetne rolice Zbog neoznačenog alergena s tržišta se povlači singapurska Tjestenina za proljetne rolice Slika nije dostupna Origanom protiv gripe

Tako tvrdi da su jaja, iako često zabranjivana u dijetama, ustvari najlakše probavljive bjelančevine, tako da bez straha svaki dan možete pojesti dva kuhana jaja ili kajganu bez straha od nakupljanja nepotrebnih kilograma.

Predrasuda broj dva, prema mišljenju dr. Ferstrom jesu bademi, orasi i lješnjaci. Ljudi ih se klone jer je poznato da sadrže mnogo masnoća, no treba znati da postoje dobre i loše masnoće. Dodajte šaku oraha li badema u žitne pahuljice i imat ćete dovoljno energije za cijeli dan.

Čokoladu svi obožavaju, no jedu je s grižnjom savjesti jer iz nje vrište – kalorije. Iako su čokoladi dodani šećeri i punomasno mlijeko, ona i dalje ima osnovne sastojke poput antioksidansa flavanola kojeg ima i jabukama, crnom vinu i grožđu. Stoga, ne paničarite, šalica kakaa dnevno ili jedna-dvije pločica čokolade su uvijek dopuštene.

Broj četiri na listi nepoželjnih namirnica zauzima sir, jedna od omiljenih delicija većine nas. Treba imati na umu da neki sirevi nisu tako masni kao što se čini i možete ih redovito koristiti u prehrani. Manje masan je, naravno, svježi kravlji sir, ali nećete puno zgriješiti ako svakodnevno guštate uz koji komad zrelog sira.

I na kraju svega – tjestenina, također omiljeno jelo u svim dijelovima svijeta. Ne samo zbog jednostavnosti i kratkoće pripreme, nego i zbog mnogobrojnih varijacija na temu tjestenina. Tjestenina ne mora biti visokokalorična ako odaberemo kao glavni dodatak povrće, ribu ili ostale plodove mora te neki umak na bazi rajčice. Tjestenina daje potrebnu energiju, dugo nas drži sitima te je lako probavljiva.