Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Splitski istražni sudac Svalina saslušao je svih pet osumnjičenih za željezničku nesreću u Rudinama i odredio im 48-satno zadržavanje.


Za razliku od policije uhićeni su istražnom sudcu su iznijeli svoju obranu. Sada se čeka državno odvjetništvo koje je u slijedećih 48 sati dužno podnijeti istražni zahtjev. Među petoricom osumnjičenih su i Ivica Medak direktor Sektora ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi te Ivan Tomašković direktor Intradea, tvrtke koja je odgovorna za nanošenje retardanta na tračnice. Protupožarne tekućine koja je prema tvrdnjama policije navjerojatnije uzrokovala nesreću.

Vezani članci Dino Goleš u vlaku - 1 Ekipa Dnevnika Nove TV krenula je vlakom do Karlovca: "Svaki dan putujem i svaki dan kasnim, i ujutro i popodne" Slika nije dostupna Šefovi HŽ-a retardant nabavili izravnom pogodbom

Među uhićenima su  voditelj zaštite od požara u HŽ Infrastrukturi Sekcije u Splitu Drago Rogulj (54), tast Tomaškovića i savjetnik u tomu trgovačkom društvu Jozo Bazina (58) i voditelj vatrogasaca DVD-a Stružac-Kutina Branko Tišljarr (42). Tišljar je, unatoč jučerašnjim srčanim tegobama, danas ipak iz Zagreba prevezen u Split i sa četvoricom osumnjičenika priveden na istragu.

>> Zbog nesreće smijenjena Uprava HŽ Infrastrukture

Kako je novinarima rekao načelnik Odjela općeg kriminaliteta Neno Gudelj, oni se sumnjiče da su izravno povezani za izazivanje željezničke nesreće jer je očevid pokazao da je uzrok iskliznuća nagibnoga vlaka ‘tretiranje kolosijeka sredstvom za sprječavanje požara 'retardantom'‘, koji je bio ondje gdje nije trebao - na tračnicama. Zbog toga je zaustavni put pri kočenju bio takav da su najprije blokirani kotači vlaka, a zatim je i vlak iskliznuo iz tračnica.

>> HŽ: Gubici, kriminal, istrage, zapošljavanje podobnih

Medak i Rogulj prijavljeni su zato što nisu nadzirali posipavanje iako su to morali činiti po svim pravilima, a Rogulj je taj dan bio u smjeni. Tomašković i njegov tast Bazina, inženjer zaštite na radu, odgovorni su jer je tvrtka ‘In-trade’ uvezla ‘retardant’ koji prije toga nije bio testiran na tračnicama. Peti osumnjičenik Tišljar bio je na dan nesreće na protupožarnom vlaku, tzv. robelu, koji je protupožarno sredstvo posipavao oko tračnica. Kako se čulo u policiji, struka nalaže da se protupožarno sredstvo u naseljenome mjestu posipava najmanje šest metara od pruge, a taj je razmak u nenaseljenim mjestima osam metara.

Ugovorena cijena 957.000 kuna

Voditelj vatrogasaca iz Kutine, rekao je Gudelj, izradio je prskalicu, no sve je učinjeno nestručn. Za taj je posao - nabavu i špricanje 'retardantom' bila ugovorena cijena od 957.000 kuna. Kako je rečeno na konferenciji za novinare, nastavlja se kriminalistička obrada u tom slučaju. Trenutačno policija istražuje sve službe u Hrvatskim željeznicama, a daljnji predmet obrade je nabava. Petorica osumnjičenika u policiji su se uglavnom branili šutnjom.

>> FOTO: Posljednji ispraćaj Petre Radić i Domagoja Alvira

Retardant još nije uklonjen s pruge. Dionica je dugačka oko 11 kilometara, a očišćeno je tek 600 metara, međutim još uvijek nije na tom dijelu obavljena testna vožnja jer se cijeli dan čeka dokumentacija kako bi se dobilo odobrenje. Inače, iz splitske bolnice pušten je i strojovođa. Prema riječima liječnika njegove ozljede nisu zabrinjavajuće, ali ono što ih zabrinjava jeste njegovo psihičko stanje. Ostali pacijenti su stabilno, u bolnici ih je ostalo još sedam. (Hina)

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju