A njihov najnoviji model Mul-san, ističe se upravo onim karakteristikama koje ga izdvajaju iz gomile. I zato smo zavirili iza kulisa, u proces izrade na koji su u Bentleyu iznimno ponosni. Nakon prvih dizajnerskih skica, slijedi kompjutersko renderiranje, a potom i izrade prvih maketa kao i izrada zasebnih panela. Ashley Wickham, voditelj projekta Bentley Mul-san, objasnit će proces izrade u pogonima tvornice u britanskom mjestu Crewe.
opasna i rijetka
Nevidljiva bolest u Hrvatskoj, u jednom danu zdravu osobu pretvara u nepokretnu: "Mislila sam da sam umorna, da će proći"
kaos u australiji
Odsječeni gradovi, uništeni domovi, broj poginulih raste: "U tim vodama mogu biti zmije..."
Više osoba uhićeno
Pucnjava na granici Srbije i Hrvatske! Migranti otvorili vatru na policiju, jedna osoba ubijena
'Uzimamo gotove panele i započinjemo proces stvaranja Bentley Mulsannea. Ti paneli tada odlaze u prostore za sastavljanje gdje se sastavljaju kako bi zadovoljili stroge uvjete te nakon toga odlaze u proces izrade gdje izrađujemo cijeli automobil, od osnovnog panela do gotovog vozila', kaže Ashley Wickham. Dodaje kako za taj proces treba otprilike 170 sati rada. 'Taj će se proces nastaviti i automobil će postepeno postati kompletno vozilo. I konačno, dovršen kostur odlazi na završnu kontrolu', dodaje Wickham.
Boje pune govore o vlasniku
Kozmetičko dorađivanje detalja je važno za slijedeću fazu izrade koja je, očigledno, lakiranje. Nužno je postići savršeni metalni sjaj površine kako bi mogli postići efekt zrcala kojeg možete vidjeti na gotovom automobilu. Osim dizajna, ekskluzivni se automobili ističu i odabirom boje. Ona puno govori o samom vlasniku. Kroz proces lakiranja vodi nas Rob Thompson. 'Dobili smo bijeli kostur automobila, nakon čega slijedi nekoliko procesa umakanja i ispiranja gdje se auto potpuno ispire i tretira fosfatnom kiselinom kako bi se postigla zaštita od korozije, kako podnice tako i vanjskih dijelova', kaže Thompson.
'Slijedeća je faza kupanje automobila u onome što mi zovemo električna kupka. Auto se utapa u boju na bazi vode te se kroz njega pušta struju što uzrokuje primanje pigmenata boje za karoseriju. Kako na podnici, tako i na unutarnjim i vanjskim dijelovima. Nakon toga automobil prolazi kroz nekoliko tuširanja kako bi se uklonili nedostaci te se grije na temperaturi od 170 stupnjeva celzijevih', dodaje Rob Thompson. Slijedi serija raznovrsnih inspekcija, a potom finalno čišćenje te priprema za lakiranje. Za Mul-san se nudi impresivna paleta od 115 boja.
Uglađen rad bez vibracija
Koristi se nekoliko vrsta posebnih krpa od prirodnih materijala kako bi karoserija Mulsannea zadovoljila najstrože zahtjeve kvalitete. Prelazimo na motor. Naime Bentley je naveliko poznat po svojim velikim ali niskoturažnim V8 motorima, specifične zapremine od 6,75 litara. Novorazvijeni motor razvija 505 konjskih snaga i moćnih 1.020 Nm okretnog momenta pri niskih 1750 okretaja u minuti. Radilica je jedna od najvažnijih komponenata motora. Kovana je i dodatno olakšana kako bi pružila cjelokupno uglađeniji rad motora. Njeno instaliranje u motor obavlja se ručno jednako kao što se čini i s osam klipova. U biti, cijeli je proces spajanja dijelova motora djelo ljudskih ruku.
Mirnoća, odnosno uglađen rad bez vibracija, ovdje je apsolutni prioritet. Svaki se motor spaja na ispitni stol gdje se provjerava ukupna izlazna snaga i vrijednost najvećeg okretnog momenta. I nema miješanja u posao, svaki je motor djelo jednog inženjera čiji potpis, u konačnici, i nosi. Nakon motora, odlazimo u prostore gdje se pripremaju kožne presvlake. Jedna je to od najvažnijih komponenata automobila, jer klijenti, upravo preko njih, osjećaju automobil.
Klasični prošiv je standard, dok je za unakrsni potrebno tri puta više vremena… Svaki Mul-san ima 380 različitih dijelova kože, 30 posto više u odnosu na prethodni model… Poseban skener ovdje ispituje površinu kože te odabire najfinije dijelove. Samo se oni koriste za rezanje potrebnih dijelova kožnih presvlaka. Izrezani dio se ponovo pregledava, kako se ne bi potkrale pogreške.
Ništa nije prepušteno slučaju
Niti kod odabira drva ništa se ne prepušta. Najkvalitetnija sirovina dolazi iz raznih dijelova svijeta. Kreiraju se unaprijed zadani oblici, a nakon lakiranja, i trodnevnog sušenja, slijedi završno poliranje kako bi se dobio doista impresivan sjaj, po čemu je Bentley poznat i cijenjen. Nakon samostalne izrade i dopremanja ostalih dijelova od dobavljača, slijedi finalno sastavljanje prestižne limuzine. Kostur automobila kreće se na pokretnoj traci na kojoj se montiraju vjetrobransko staklo, upravljač i svi ostali dijelovi interijera.
Nakon što se kompletno opremi kabina vozila, dakle, u fazi kada radnici više ne moraju konstantno ulaziti i izlaziti iz vozila, montiraju se vrata. I konačno, vrijeme je za pregled svih obavljenih poslova kao i ugrađenih komponenata. Mul-san je ime dobio po znamenitom zavoju na slavnom trkalištu Le Mans, gdje je Bentley pobjeđivao pet puta.A pobjeda će sigurno biti osobina i novog Mul-sana. Jer ovo je zaista automobilska perfekcija.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.