Prije nekoliko godina, Volkswagen se na godišnjem okupljanju na Wortherseeu pojavio s nečime što bi se moglo opisati samo kao nešto što je vrijedilo čekati. VW je tada pokazao Golf GTI model s 6.0-litrenim W12 twin-turbo motorom. Naravno, taj model nikada nije ušao u proizvodnju ali Volkswagen ne posustaje u svojim tendencijama da razvija sulude performansne hatchback modele. Sada su nam predstavili nešto novo pod imenom Golf R 400 koncept.
Koncept se temelji na 'standardnom' Golf R hatchbacku, ako se uopće ta riječ može primijeniti na najjači model u proizvođačevoj ponudi popularnog gradskog hatchbacka, čiji 300 KS jak motor s turbo punjenjm i 4MOTION pogonom na sva četiri kotača nisu šala.
Novi Golf R 400 koncept podiže uloge i to podosta. Izlazna snaga podignuta je na 400 KS dok je okretni moment također porastao za 70 Nm na sveukupno 450 Nm koji je dostupan u rasponu od 2.400 do 6.000 o/min.
Golf R 400 za pogon koristi modificiranu verziju pogonske jedinice pod poklopcem Golf R-a, točnije 2.0-litreni četverocilindrični turbo motor (Type EA888). Višak snage omogućava ovom konceptnom modelu s 6-stupanjskim DSG mjenjačem da od nule do stotke ubrza za samo 3.9 sekundi, što je punu sekundu brže od svog serijskog rođaka s 300 KS. Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 280 km/h.
Pri 1.420 kg, Golf R 400 koncept na vazi pokazuje isto kao i standardni Golf R dok je njegov vanjski izgled značajno izmijenjen. Karoserija je 20mm šira sa svake strane dok prošireni lukovi kotača podsjećaju na Rallye Golf G60 iz 1988. Ti lukovi kotača, kao i veći dio karoserije, obojani su u 'Silver Flake' metalik boju dok kontrast stvaraju sjajno crni krov i karbonska kućišta retrovizora.
Stari Golf 'jedinica' po uzora na rally Grupe B
'Das auto' slavi 40. rođendan
Novi pragovi neprimjetno stvaraju sponu između proširenih lukova kotača. Iste su popunili 19-inčni alu naplatci. Ova nova verzija standardnih 'Cadiz' naplataka s Golf R verzije, prošla je opsežne modifikacije te su ukrašeni umetcima u sjajno crnoj boji koji osim estetike imaju i ulogu dodatnog hlađenja dorađenog kočionog sustava. Naplatci su omotani gumama dimenzija 235/35 R19.
Na prednjem kraju nailazimo na potpuno redizajnirani prednji branik koji je modificiran s ciljem boljeg protoka zraka i hlađenja pogonskog sklopa R 400 koncepta. Karbonski spliter i aerodinamička krilca pomažu gurati zrak u saćastu rešetku hladnjaka a to je samo jedan od elemenata koji su rezultat iskustava iz profesionalnog motosporta.
Redizajnirani stražnji branik dobio je otvore za zrak na svakoj strani a četiri ispušne cijevi kod Golf R modela u ovom su slučaju zamijenjene s dvije središnje smještene cijevi kao kod Golf R32 modela iz 2002.
U unutrašnjosti su se dizajneri odlučili na školjkasta sportska sjedala s ugrađenim naslonima za glavu i otvorima za sigurnosni pojas. Ta su sjedala presvučena u Alcantaru i tzv. 'karbonsku kožu' isto kao stražnja pojedinačna sjedala. Prošivi se protežu kroz cijeli interijer a izvedeni su u kontrastnoj limun žutoj boji.
Iz VW-a kažu da je Golf R 400 koncept za sada samo ideja te da u ovom trenutku nemaju planove za serijsku proizvodnju. Jedini problem koji mi vidimo u serijskom modela ovakvog automobila bila bi cijena. Danas, standardni Golf R košta preko 50.000 eura što znači da bi ovaj R400 koštao preko 60.000 eura što je već suluda cifra za jedan Golf! Naš odabir u tom slučaju bio bio Mercedes A45 ili možda Audi RS3!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.