Dakle, zakoračili smo u nepoznato i nismo znali što nas čeka. A čekalo nas je ovo potpuni zastoj. Ipak nije periodična pojava na srpskim autocestama već se radilo o zaustavljanju prometa zbog posjeta američkog potpredsjednika Joe Bidena. No, unatoč jakom policijskom osiguranju, neki ipak nisu htjeli čekati. Nešto takvo smo i očekivali.
Pročitajte i ovo
nesretan slučaj u srbiji
Majka djevojčice koja je u vrtiću popila sredstvo za dezinfekciju: "Vrištala je i povraćala sluz"
U RAČI KRAGUJEVAČKOJ
Djevojčica se otrovala nakon što su joj u vrtiću dali da pije iz bočice u kojoj je bilo sredstvo za dezinfekciju
Autoceste su ipak lošije od naših, okolna trava čeka bolja vremena za košenje, no, sve u svemu, nema većih problema.
Nakon 525 kilometara od Zagreba, evo nas pred Kragujevcom. Yugića, naravno, još uvijek ima posvuda. U poznatom industrijskom gigantu, iz kojeg su nekada izlazile gomile Stojadina pa potom i Yuga, danas glavnu riječ vode Talijani.
U danu proizvode 100 Fiat Punta
U tvornici Zastava, u koju je, nedavno, sa 700 milijuna eura ušao Fiat, po danu se proizvede stotinjak starog Fiat Punta, dok su u zlatno doba kapaciteti tvornice isporučivali čak 230 tisuća karoserija godišnje, odnosno 850 automobila u danu. A zašto je tako i kakva je trenutno situacija u tvornici, otkrio nam je Dejan Marković, zamjenik direktora ove tvrtke.
'Trenutno se proizvodi samo ovaj model Fiat i nemamo se namjeru vraćati na stari program. Već nam je plan da se instaliranjem nove opreme dođe do jednog novog modela koji će Fiat ustupiti zastavi', rekao je Marković. Zastava 10 i srpski Fiat Punto su, u biti, jedan te isti automobil. Razlika je samo u nazivu.
Uskoro pohod i na strano tržište
Naravno, zanimalo nas je namjerava li Zastava, odnosno Fiat, i izvoziti ili je cilj tek domaće tržište. 'Trenutno je prodaja ovih automobila na domaćem tržištu, a Fiat u svakom slučaju radi naosiguravanju i drugih tržišta', objasnio je Marković.
Danas je u izradu Fiatovog modela uključeno 800 ljudi, dok je u zlatno doba ovdje bilo 11 tisuća zaposlenih. No, većina će radnika u toj istoj tvornici dočekati svoju mirovinu. Mnogi su tamo više od 30 godina. I dok su jednima novi uvijeti rada bolji, drugi pak čeznu za 'sretnim dobom', kako ga nazivaju, no svi su složni u jednom; cijena novog modela im je previsoka. Od najjeftinijeg, koji kreće od 7 tisuća eura, do najbolje opremljenog za 9.700 eura, s prosječnom plaćom od 250 eura nitko si ga ne može priuštiti. Danas, tako, svi još uvijek voze Yuga ili Stojadina.
Dizajn Punta i Yuga, ili pak Stojadina, je neusporediv. I većina radnika u tome se složila. No, neki bi još uvijek htjeli Yuga, unatoč tome što ga je vrijeme pošteno pregazilo, a niti kada je predstavljen nije bio nimalo suvremen. Fiat ima ozbiljne planove s kragujevačkom tvornicom te ovdje namjeravaju proizvoditi čak 300.000 automobila godišnje, odnosno 10 puta više nego što to čine sada. Mi smo već rezervirali novi posjet, jednom kada se to dogodi.
Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.