U mnogim državama čavlerice su zakonom dozvoljene samo tijekom točno određenog razdoblja godine ili samo kad su ceste prekrivene snijegom jer se smatra da inače oštećuju ceste. Finski proizvođač guma Nokian smatra da je pronašao savršeno rješenje.


Tanak sloj leda koji se stvara na cestama zimi toliko je opasan a gotovo nema vozača koji se barem jednom nije susreo s takvim voznim okolnostima. U najmanju ruku, vozači završe prednjim krajem na stražnjem braniku automobila ispred sebe ili pak u jarku pored ceste ako nemaju sreće. To bi se moglo promijeniti s novim Nokian zimskim gumama s čavlima na izvlačenje.

Vezani članci Testiranje na koronavirus u Finskoj Mjere pokazale dobre rezultate: Finska ublažava pravila za restorane, kafići i noćni klubovi i dalje pod strogim mjerama Testiranje na koronavirus u Finskoj Broj zaraženih raste i na sjeveru Europe, nikad više oboljelih u Finskoj: "Situacija se pogoršava, razmatramo nove mjere"

Nokian Tyres iz Finske predstavlja svijetu prve standardne zimske gume s čavlima, a premijeru su prigodno priredili istovremeno s proslavom 80 godina od izuma zimskih guma. Ovim revolucionarnim konceptnim gumama i jedinstvenom tehnologijom izvlačenja i uvlačenja čavala, tvrtka koja se može ponositi titulom izumitelja zimskih guma danas nam daje uvid u budućnost.

Pritiskom gumba, vozač može aktivirati izvlačenje čavala iz guma za poboljšanu prianjivost guma na podlogu. Kad nema potrebe za čavlericama, iste se mogu jednako jednostavno uvući natrag u gume.

Ideja kombinacije čavlerica i standardnih guma temelji se na tome da se vozač može prebaciti s jednih na druge u trenutku kad se uvjeti u vožnji promijene. Čavlerice se inače ne koriste u suhim uvjetima i stabilnim zimskim voznim uvjetima ali se mogu aktivirati kad je površina ceste zaleđena.

Konceptne gume vodećeg proizvođača zimskih guma u svijetu temelje se na uzorku i strukturnim rješenjima njihovih novih Nokian Hakkapeliitta 8 SUV zimskih guma s čavlima. Čavli na sve četiri gume mogu se podizati i spuštati pri čemu glavni dio čavla ostaje nepomičan dok je pomični dio zapravo čvrsta metalna igla u sredini čavla.

Kako izgledaju nepneumatske gume

Ove nove konceptne gume izuzetno su tehnološko postignuće. Jedinstven koncept pomičnih čavala za sada je tek vrlo zanimljiva ideja ali bi doista i mogao postati realnost jednog dana. ''Kao pioniri u svijetu zimskih guma, želimo pokazati da je moguće kombinirati čavlerice s konvencionalnim zimskim gumama,'' kaže Matti Morri, voditelj tehničke službe za korisnike u tvrtci Nokian Tyres.

Iako je tvrtka pod tim nazivom registrirana 1988. godine, Nokyan Tyres korijene vuče iz 1898. i finske tvornice gume koja je 1932. počela proizvoditi gume za putničke automobile. Finska tvornica guma, danas Nokian Tyres, razvila je i počela proizvoditi prve zimske gume u svijetu još 1934. godine ne bi li pomogli vozačima da se bolje snalaze na sjevernjačkim ledenim cestama. Dvije godine kasnije, inženjeri tvornice guma osmislili su još bolje rješenje za vozače putničkih vozila koji su se često morali boriti sa sklizavim voznim uvjetima a svoj su unaprijeđeni proizvod nazvali Snow-Hakkapeliitta. Danas je Nokian Hakkapeliitta jedan od najpoznatijih brendova zimskih guma u svijetu.

Čelnici finske tvrtke smatraju da postoji realna šansa da se ovakve gume jednog dana nađu u prodaji i nadaju se da će ovim proizvodom vozačima omogućiti da imaju dodatnu trakciju na snijegu ili ledu kad je to potrebno bez da moraju mijenjati cijeli set guma. Pogledajte video i uvjerite se sami kako gume rade na Porsche Cayenneu.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.