A k tome se radi o 3.0-litrenom V8 motoru koji proizvodi 500 konjskih snaga i radi na 10,600 okretaja u minuti, pri čemu novi Ariel Atom V8 ima omjer težine i snage u duhu Bugattija, točnije 909 KS na jednu tonu.
Pročitajte i ovo
Traje očevid
Vozio neregistrirani motor u Poreču i pao: Zadobio teške ozljede i liječnici mu se bore za život
Priveden je
Jurnjava po Splitu: Zaustavljen jer nije nosio kacigu, policija ispod sjedala pronašla pravi ulov
’Neke stvari koje su moguće u proizvodnji ograničenog, čitaj malog, broja automobila, veliki proizvođači jednostavno ne mogu, ne žele ili se ne usude napraviti’, kaže Simon Saunders, šef tvrtke Ariel. ’Mi se dičimo našom veličinom, našim vještinama i jedinstvenim kvalitetama koje se unose u naše ručno proizvedene automobile. A Atom V8 pokazuje upravo to'.
Čini se da Hondini Civic Type R supercharged motori sa svojih 300 konjskih snaga jednostavno nisu dovoljno jaki. A izvorni supercharged 2.4-litreni V8 koji je Ariel planirao koristiti za svoj Atom V8 također jednostavno nije bio ono što su željeli. Stoga Ariel Atomu V8 život udahnuo 3.0-litreni V8 motor američke proizvodnje.
U nešto, iako ne mnogo, mirnijoj cestovnoj varijanti, novi Atom proizvodi 475 KS na 10,500 okretaja u minuti u kombinaciji s 363 Nm na 7.750 okretaja u minuti dok u luđoj trkačoj varijanti na raspolaganju stoji punih 500 KS na 10,600 okretaja u minuti plus 385 Nm na istih 7.750 okretaja u minuti.
Ako usporedimo težinu Atom V8 koja iznosi svega 550 kg (masa praznog vozila s punim tankom goriva, tzv. kerb weight) sa svom tom silnom snagom, rezultat koji dobivamo jest omjer od 909 konjskih snaga po toni težine, što je daleko više od 644 KS/t kojom se može pohvaliti Bugatti Veyron Super Sports. Verzija s 500 KS zasigurno će prijeći od 0-100 km ispod 2.3 sekunde, te nastaviti dalje sve dok ne dostigne zastrašujućih 322 kilometra na sat – cestovna verzija s 475 KS uspijeva postići ‘’samo’’ 282 kilometra na sat.
A ubrzanje, bez obzira kojom brzinom vozite, je jednostavno smiješno, dijelom zahvaljući snazi motora, ali i poluautomatskom sekvencijalnom šesterostupanjskom mjenjaču kojemu je potrebno svega 40 milisekundi za promjenu brzine.
Osim toga, u Arielu su također prešli na višu razinu u odnosu na ‘obični’ Atom i kada se radi o direktnom ovjesu s karakterističnim amortizerima i oprugama, pri čemu se tvrdoća može prilagođavati tako da možete uštimati svoj novi Atom prema stazi po svom izboru. Karoserija Atoma V8 izrađena je od karbonskih vlakana (uključujući i podesive prednje i stražnje aerodinamične dijelove) uz dodatna strukturalna ojačanja na predjelu gdje se nalazi motor.
U Arielu su bili milostivi i ugradili na Atom prilagodljivi sustav kontrole proklizavanja i LC sustav (launch control) kako bi vam pomogli da ostvarite to nevjerojatno ubrzanje od 0-100 kilometara u 2.3 sekunde. U Atom je također ugrađen sustav koji bilježi podatke te na taj način možete i dokazati prijateljima koliko brzo ste prošli taj zadnji krug, a LCD zaslon prikazuje vam indikator promjene brzine te u kojoj se brzini nalazite.
Atom V8 proizvesti će se u samo 25 primjeraka, ikada, od kojih je 20 već prodano unatoč činjenici da automobil košta 151.000 eura plus PDV – da zaokružimo, oko 185.000 eura s PDV-om u trenutku kada automobil izađe u prodaju početkom 2011. godine.
Nama se jako sviđa!!!