Porsche je na auto salonu u Frankfurtu 1973. godine prvi put pokazao prototip 911 modela s turbo punjenjem koji je kasnije iznjedrio izvorni 911 Turbo model službeno lansiran godinu dana kasnije.
Međutim, ono što mnogi ne znaju jest da prvi proizvodni Turbo model nije stigao na ceste 1974. godine već je prvi prvi primjerak prvog ikada Turbo modela iz tvornice izašao 1973. kao rođendanski poklon kćeri Ferninanda Porschea i majke predsjednika nadzornog odbora VW-a, Ferdinanda Piecha a bio je jedinstven po tomu što nije imao Turbo oznaku na stražnjem kraju te je imao prozirno vjetrobransko staklo koje namjerno nije bilo zatamnjeno zbog toga što je voljela slikati dok je sjedila u automobilu i nije htjela da joj zatamnjena stakla iskrive prirodnu svjetlost i boje okoliša.
Tako je Piechin 911 Turbo službeno prvi primjerak 911 Turbo modela ikada a isti je trenutačno izložen u Porscheovom muzeju u Stuttgartu.
Bilo bi zanimljivo saznati što je Louise Piech mislila o svom poklonu obzirom da su prvi Turbo modeli bili poznati po tomu što su bili pomalo zahtjevni za voziti. Turbo punjenje često je znalo stvarati puno snage odjednom što nije bilo tako poželjno u prolascima kroz zavoje. Stoga joj svakako treba skinuti kapu što je ovaj automobil nerijetko vozila po zavojitim alpskim cestama.
Legendarni Porsche 911 slavi 50. rođendan
Kako je sve krenulo?
U vrijeme lansiranja novog 911 Turbo modela vodile su se brojne rasprave unutar Porschea o tome kakav bi taj poseban 911 model trebao biti. Jedni su smatrali da bi novi model trebao biti cestovni trkaći automobil u stilu RS modela dok su drugi inzistirali da automobil ima pravi karakter Turbo modela, odnosno da neumorno dostavlja enormnu snagu u stilu istinskog visoko-performansnog GT automobila sa svim udobnostima i luksuzom koji je Porsche mogao smisliti.
Porsche je 1974. godine lansirao prvi proizvodni 911 Turbo model. Karoserija novog turbo modela bila je osebujna zahvaljujući širokim lukovima kotača potrebnima da bi se udomile šire gume te naravno velikom stražnjem spojleru često zvanom ''whale tail'' na ranijim modelima te ''tea tray'' na kasnijim varijantama.
U početku je 911 Turbo pod poklopcem imao 3.0-litreni motor koji je dostavljao 260 KS a najraniji modeli bili su poznati po svom uzbudljivom i naglom ubrzanju u kombinaciji s, u najmanju ruku, izazovnim voznim karakteristikama i ekstremnom turbo rupom. Nakon 1978., obujam motora porastao je na 3.3 litre a snaga na 300 KS te je dodan i intercooler koji je bio ugrađen ispod stražnjeg spojlera.
Znate li tko je proizveo prvi hibridni automobil na svijetu?
Video materijale koje vam donosimo u nastavku članka najnoviji su uradci iz kolekcije pod nazivom ''Porsche 911 Secrets'' a isti otkrivaju neke tajne projekte iz prošlosti. Projekti koje je legendarni njemački brend predstavio su sljedeći:
911 koncept sa središnje smještenim motorom, zapravo modificirani 911 Turbo model proizveden početkom 1990-ih kojime se tajno željelo testirati konfiguraciju središnje smještenog motora koji bi se kasnije koristio u Boxster modelu,
911 V8 Concept koji je bio jedinstven prototip pogonjen V8 motorom s vodenim hlađenjem temeljenim na Audijevom motoru,
911 Aerodynamic Concept, eksperimentalni automobil proizveden 1984. s impresivnim koeficijentom otpora zraka od 0.27 što je u usporedbi s 0.40 Cd standardnog 911 modela iz tog vremena bilo veliko postignuće,
te prvi ikada 911 Turbo model, i to doista prvi ikada proizvedeni 911 Turbo koji je iz tvornice izašao godinu dana prije službenog lansiranja nove modelske linije, dakle 1973. godine.
Ovi koncepti po prvi put su predstavljeni javnosti upravo ovih dana u čast 50-e godišnjice Porsche 911 modela a isti su također izloženi u Porscheovom muzeju u Stuttgartu.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.