Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Kompaktni sportaš s pet sjedala

Opel predstavio novu Astru GTC

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Opel će imati gust raspored ove jeseni obzirom da planira predstaviti čak tri nove ikone: revolucionaran električni automobil Ampera s povećanom autonomijom, zatim novu generaciju monovolumena Zafire i sportski kompaktni automobil s troja vrata, Astru GTC.

Nova Opel Astra GTC u mnogočemu je inspirirana Opel GTC konceptom predstavljenim na Mondial de l'Automobile auto salonu u Parizu 2010. godine. Ovaj kompaktni sportaš s pet sjedala sa svom privlačnošću coupea i dramatičnim proporcijama, potpuno je jedinstven u odnosu na ostale Astra modele, a od modela s pet vrata preuzeo je samo kućište bočnih retrovizora i radio antenu, dok je svaki drugi element vanjskog izgleda automobila potpuno nov, kažu u Opelu. GTC će također dolaziti sa šest naplataka posebnog dizajna u dimenzijama od 17 do 20 inča koje će se moći naručiti isključivo za ovaj model.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Novi video i tehnički podaci Opel Astre OPC Slika nije dostupna Opel izbacio BiTurbo dizel za Insigniu

Podvozje Opel Astre GTC dolazi s ekskluzivnom i tehnološki sofisticiranom arhitekturom prednjeg ovjesa sličnom onoj na Insigniji OPC koja poboljšava performanse automobila i omogućava preciznije upravljanje što vozači očekuju od automobila ovakvog sportskog izgleda. U usporedbi s klasičnom Astrom s pet vrata, visina GTC-a smanjena je za 15mm dok su osnovne dimenzije podvozja nešto veće.

Međuosovinski razmak povećao se za 10mm (s 2.685mm na 2.695mm). Tragovi kotača sprijeda i straga također su nešto širi s 1.584mm sprijeda (povećanje od 40mm) te 1.588mm straga (povećanje od 30mm). Isto je omogućilo dovoljno mjesta za sportske kotače s gumama većeg promjera što posljedično poboljšava stabilnost, prianjanje ali i vizualni dojam automobila.

Najveće promjene ipak su one koje nisu vidljive golim okom. Sve verzije Opel Astre GTC, neovisno o snazi motora i paketima opreme, opremljene su elementom koji je inače dostupan samo u vrhunskim sportskim automobilima, a radi se o HiPerStrut prednjem ovjesu koji poboljšava upravljanje i prianjanje te povećava snagu prilikom vožnje u zavojima, što vozačima nove Astre GTC nudi onaj sportski osjećaj i preciznost upravljanja kakve očekuju.

Podvozje Opel Astre GTC izrađeno je tako da se u njega savršeno može uklopiti Opelov inteligentni, u potpunosti prilagodljiv sustav kontrole podvozja, tzv. FlexRide. Ovaj sustav povećava stabilnost u vožnji i poboljšava vozne karakteristike u zavojima te odaziv upravljača tako što se automatski prilagođava uvjetima na cesti, brzini prolaska kroz zavoje, kretanju vozila i vozačevom stilu vožnje. Bolje prianjanje na površinu i ravnoteža vozila donose i veću sigurnost.

K tomu, FlexRide može se podesiti na jedan od tri načina rada (Standard, Tour i Sport) pri čemu se cijeli karakter automobila mijenja po želji vozača za što je potreban samo jedan pritisak gumba.

Opel Astra GTC ovog se trena može naručiti s jednim od četiri pogonske verzije u ponudi – jedan dizelski i tri benzinska motora.

Unaprijeđeni 2.0 CDTI common-rail turbo-dizelski motor s povećanom snagom od 165 KS uparen je s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Opelova nova Start/Stop tehnologija, koja smanjuje potrošnju goriva u gradskoj vožnji s GTC-om je dio standardne opreme. Ovaj 2.0 CDTI motor pruža kombinaciju izvrsnih performansi i iznimno učinkovite potrošnje goriva.

Zahvaljujući 'overboost' funkciji, spomenuti agregat dostavlja 380 Nm okretnog momenta i omogućava Astri GTC da ubrza do stotke za 8,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 210 km/h. Potrošnja goriva u kombiniranom ciklusu ne prelazi 4.9 l/100km, a emisije CO2 iznose 129 g/km. Sa spremnikom goriva kapaciteta 56 litara, Opel Astra GTC s 2.0 CDTI motorom preći će više od 1.100 kilometara.

Start/Stop također je dio standardne opreme i s dva 1.4-litrena benzina s turbo punjačem sa 120 KS i 140 KS. Oba motora uparena su, kao i dizelaš, s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, te dostavljaju 200 Nm okretnog momenta dok se potrošnja kreće oko 5.9 l/100km. Na vrhu ponude benzinskih agregata nalazi se 1.6-litrena jedinica sa 180 KS također sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koja nudi maksimalnu brzinu od 220 km/h.

Bliže svjetskoj premijeri na ovogodišnjem auto salonu u Frankfurtu vjerojatno će biti ponuđeno još nekoliko pogonskih varijanti. Za očekivati je da će se 2012. godine priključiti i visoko-performansna OPC verzija.

Bez obzira za koji se motor kupac odluči, svi vozači nove Opel Astre GTC uživati će u vožnji zahvaljujući izvrsnom podvozju novog modela ali i cijelom nizu inovativnih pomoćnih sustava. Druga generacija sustava prednje kamere Opel Eye dolazi s poboljšanim i proširenim funkcijama.

TSR (Traffic Sign Recognition) može prepoznati više znakova nego prije, a informacije koje dostavlja od sada će biti dopunjene podacima iz navigacijskog sustava. Uz već poznati sustav upozorenja u slučaju nenamjernog prelaska u drugi prometni trak, LDW (Lane Departure Warning) sustav, kamera od sada također podržava novu funkciju, tzv. FDI (Following Distance Indication) koja obavještava vozača vizualnim upozorenjem o udaljenosti automobila od vozila ispred.

S novom Astrom GTC premijerno će biti predstavljena nova, četvrta generacija Bi-Xenon prednjih svjetala (AFL 4 – Advanced Forward Lighting 4). Pored devet funkcija AFL + -, poput High Beam Assist funkcije koja uključuje tj. isključuje duga svjetla ovisno o prisutnosti drugih vozila na cesti, od sada je u ponudi i tzv. ILR (Intelligent Light Ranging) sustav, koji koristi prednju kameru za mjerenje udaljenosti od vozila ispred te sukladno tomu prilagođava snop svjetlosti. S tih deset funkcija, Astra GTC vjerojatno ima najbolji paket svjetala u klasi.

Za razliku od konkurencije, Opel Astra GTC nije morala raditi ustupke vezano za funkcionalnost vozila na račun svog coupeovskog izgleda. Ne samo da smješta pet putnika već ima i prilično pristojni prtljažni prostor zapremnine 370 litara koji se može proširiti na 1.235 litara.

Prostora za odlaganje stvari u putničkoj kabini duplo je više u odnosu na GTC prethodne generacije zahvaljujući, između ostaloga, i električnoj ručnoj kočnici koja je oslobodila dosta mjesta na središnjoj konzoli, baš tamo gdje većina vozača najviše voli odlagati stvari.

Putnički prostor u Opel Astri GTC izuzetno je kvalitetno dizajniran a novi materijali, boje i ukrasni detalji naglašavaju sportski karakter automobila. U ponudi su dva paketa opreme, Enjoy i Sport. Novo u ponudi su presvlake u kombinaciji Alcantara i Nappa kože. Standardni sportski upravljač s zadebljanjima na hvatištima također naglašava dinamičan sportski karakter nove Astre GTC.

Nova Opel Astra GTC proizvodit će se u Poljskoj. Astru GTC kupci u Njemačkoj već sada mogu naručiti, a cijene se kreću od 21.750 eura koliko će biti potrebno izdvojiti za Astru GTC 1.4 Enjoy (120 KS) pa do 27.855 eura koliko košta Astra GTC 2.0 Sport sa 165 KS.

Opel Astra GTC službeno će biti predstavljena na 64. međunarodnom auto salonu u Frankfurtu koji se održava od 15. do 25. rujna 2011. 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene