Konkurencija je u velikim problemima. U svijetu brzih roadstera Mercedes-Benz je jednostavno miljama ispred svih. Automobili kao BMW Z4 ili Porsche Cayman ne mogu konkurirati ovakvom fenomenalnom vozilu koje dolazi iz AMG tvornice.
Pročitajte i ovo
Frankfurt domaćin
Sjeta na najvećem sajmu automobila
Rimac u Frankfurtu predstavio fenomenalni Concept One
Najnovija AMG beštija pod haubom ima 5,5-litreni V8 motor, ali ne M157 twin-turbo jedinicu koja se nalazi u nekoliko novijih AMG modela koji su izašli iz tvornice u proteklih godinu dana.
Umjesto toga, SLK55 AMG dobiva fenomenalni atmosferski V8 motor tvorničke oznake M152. Iz Mercedesa kažu da su ove dvije jedinice, M152 i M157, slične u nekoliko pogleda: imaju isti obujam, start/stop tehnologiju i izravno ubrizgavanje – jedina bitna razlika je u dodatnom turbo punjenju.
Unatoč pomanjkanju dvaju turbo punjača, nova atmosferska inačica AMG-ovog motora sve je osim troma. Atmosferski V8 motor dostavlja 415 KS (što je gotovo 60 KS više od svog prethodnika) i 540 Nm okretnog momenta što mu je dovoljno da ubrza od nule do stotke za 4,6 sekundi i postigne maksimalnu brzinu (elektronički ograničenu, naravno) od 250 km/h. Novi atmosferac nudi značajno bolje performanse u odnosu na 5,5-litreni V8 također atmosferski motor s 355 KS i 510 Nm koji je pokretao prethodni SLK55.
Iz AMG-a kažu kako je ovo njihov način da pokažu svoju 'društvenu odgovornost' jer naime novi M152 motor koji je proizvod AMG-ove Performance strategije za smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova, dolazi sa specifičnim tehnološkim rješenjima usmjerenim na smanjenje potrošnje goriva.
Nekoliko je stavki koje utječu na smanjenje potrošnje, ali i povećanje performansi poput varijabilnog rada ventila, novi usisni sustav, omjer kompresije od 12.5:1 i to sve na 7.000 okretaja u minuti.
Niska masa motora od 189 kg postignuta je korištenjem ultra-lakih materijala te ugradnjom aluminijskog kućišta radilice i laganih klipova koji imaju posebni premaz koji smanjuje trenje.
Ovaj novi M152 agregat uparen je s već poznatim AMG-ovim 7-stupanjskim mjenjačem koji nudi tri različita načina rada: C – controlled efficiency, S – sport, i M – manual. Odabirom C (controlled efficiency) načina rada motor aktivira AMG-ov sustav kojime se isključuje rad četiri cilindra što utječe na smanjenje potrošnje goriva.
SLK55 AMG prvi je AMG-ov model s ovakvom tehnologijom.
U Mercedesu kažu da će pri radu sa samo četiri cilindra agregat i dalje pružati do 230 Nm u vrlo širokom rasponu od 800 do 3.600 o/min što bi trebalo biti dovoljno za gotovo svaki tip 'normalne' svakodnevne vožnje.
Za malo više 'karaktera' dovoljno je samo stisnuti papučicu gasa do kraja pri čemu se trenutno aktivira svih osam cilindara, a pod trenutno, mislimo za 30 milisekundi. U C načinu rada također se može koristiti i Mercedes-Benzova ECO Start/Stop tehnologija.
Iako je pohvalno da je AMG opremio SLK55 s raznim tehnološkim rješenjima za smanjenje potrošnje goriva, moramo reći da bi bilo šteta da ovakva beštija nema onaj specifični AMG grmovit zvuk, za što je ipak potrebno svih osam cilindara, pri čemu prethodno spomenuto smanjenje potrošnje odlazi u vjetar.
Kako bi se svih 415 KS, koliko je na raspolaganju, iskoristilo do maksimuma, treba uključiti Sport ili Manual način rada koji zatim prilagođava broj okretaja i rad sportskog ispušnog sustava s aktivnom kontrolom tako da je do 2.000 o/min SLK55 AMG tih kao bubica, a iznad 2.000 o/min počinje prava galama.
SLK55 AMG također dolazi s novim 'Torque Vectoring Brake' sustavom koji pri oštrijim ulascima u zavoje kočnicom blago usporava zadnji unutarnji kotač i brine da sve ostane pod kontrolom. Uz ionako impresivni AMG sportski ovjes i Direct-Steer sustav, malo toga može poći po zlu. Vozači će također moći birati između tri različita načina rada ESP-a: ESP ON, SPORT Handling Mode i ESP OFF.
U unutrašnjosti novi SLK55 AMG podsjeća na SLS model s karakterističnim ventilatorima u obliku mlaznih motora i detaljima od brušenog aluminija. Na fotografijama ćete odmah prepoznati i AMG Performance sportski upravljač i sportska sjedala s AirScarf sustavom grijanja na naslonjaču u visini vrata.
Standardni pomični krov otvara se i zatvara za manje od 20 sekundi, a u ponudi su dvije dodatne varijante što se tiče krovišta. Jedna od njih uključuje i Magic Sky Control sustav koji omogućava kontroliranje razine svjetlosti u putničkom prostoru jednostavnim pritiskom gumba kojime se mijenja propusnost stakla.
SLK55 AMG također se može pohvaliti i nekim stilskim preinakama poput ultra-lakih alu naplataka i dva para kromiranih ispušnih cijevi na stražnjem dijelu. Zatamnjena kućišta prednjih svjetlosnih sklopova i zatamnjeni dvobojni stražnji svjetlosni sklopovi dolaze kao dio osnovne opreme.
Bi-Xenon prednja svjetla s Active Curve Illumination funkcijom pomoću koje se okretanjem upravljača snop svjetla usmjerava u istom pravcu čime se znatno poboljšava vidljivost u zavojima, nalaze se na popisu dodatne opreme.
Kupci koji se odluče za AMG 'Handling Package' dobivaju tvrđe podešen sportski ovjes, AMG blokadu diferencijala na stražnjoj osovini, dvodijelne kočione diskove sprijeda i trokraki AMG Performance upravljač u koži s umetcima od Alcantare.
Novi SLK55 AMG već je treća generacija potentnog ekskluzivnog roadstera iz radionice AMG-a. Sve je počelo još 2001. godine sa SLK32 AMG modelom koji je pod haubom skrivao AMG-ov V6 motor sa super punjačem. Kao što oznaka sugerira, motor je imao zapremninu od 3,2 litre i dostavljao je 349 KS i maksimalni okretni moment od 450 Nm te je kao takav SLK32 AMG bio najjači automobil u svojoj klasi.
Krajem 2004. godine uslijedio je SLK55 AMG s 5,5-litrenim V8 motorom koji je razvijao 355 KS i 510 Nm te je opet preuzeo vodstvo nad konkurencijom. Niti jedno drugo vozilo u klasi ne nudi V8 motor s takvom zapremninom, a Mercedes-Benz AMG ostao je dosljedan svojoj filozofiji i sa ovim najnovijim uratkom.
Ova treća generacija AMG roadstera biti će premijerno prikazana na Frankfurt Motor Showu sljedećeg mjeseca, a u prodaju stiže početkom sljedeće godine. Što možemo reći nego da jedva čekamo da čujemo taj predivni AMG zvuk V8 atmosferca u malom pakiranju. Fenomenalno!