Električni automobili apsolutni su hit na svjetskom tržištu. Hrvatska sada ima i drugi vrhunski projekt u obliku Concept One superautomobila iz tvrtke Rimac automobili.


I ove godine, na auto-salonu u Franfurtu, naša zemlja ima predstavnika, i to ne jednog već dva. Uz poznati Dok-ing tu je sada i Rimac automobili s fenomenalnim automobilom naziva Concept One.

Rimac Automobili je mlada tvrtka koja razvija i proizvodi visoko-performansna električna vozila, pogone i baterije. Ova priča počela je kada je osnivač tvrtke Rimac Automobili, Mate Rimac, pretvorio svoj stari BMW u trkaći EV.

Tada je počeo istraživati tehnološki aspekt vozila tako što je dorađivao svaki pojedini dio te je polako započela suradnja sa stručnjacima iz raznih polja. Suradnja je očigledno bila plodonosna jer danas Rimac Automobili predstavljaju svoj prvi električni superautomobil sljedeće generacije – Concept One.

Gotovo od samog početka bilo je jasno da će dizajn automobila morati biti jednostavan i čist s dominantnim dojmom sportske elegancije koji je prisutan u klasi ekskluzivnih sportskih automobila.

Jedan od najtežih zadataka bio je razviti učinkoviti sustav pohranjivanja energije, posebice zbog toga što je glavni cilj ovakvog superautomobila mala masa i velika snaga. Inženjerski izazovi s kojima su se susreli u ovom pogledu riješeni su na račun mnogih inovacija u razvoju baterija

Svaki novi inovativni element ili komponentu, inženjeri iz Rimac Automobili morali su testirati u raznim uvjetima ne bi li se uvjerili da sve radi kako treba i kako su namjeravali, što je uključivalo testiranje na trkaćim stazama, ali i na javnim cestama.

Ukratko u brojkama: Concept One ima masu od 1.650 kg te 92 kWh energije što je dovoljno za domet od 600 km. Sa snagom od 1.088 KS i 3.800 Nm okretnog momenta ubrzanje do 100 km/h traje 2.8 sekundi a maksimalna brzina iznosi 305 km/h. FENOMENALNO!

Rimac Automobili razvio je jedinstveni pogonski sklop, koji je podijeljen u četiri pod-sustava od kojih se svaki sastoji od jednog motora, pretvarača struje i reduktora. Svaki od tih sustava pogoni jedan kotač pri čemu kotači rade neovisno jedan o drugome. Taj se sustav zove 'All Wheel Torque Vectoring'' i predstavlja sasvim novi pristup dinamici vozila.

'Istražujući dubinu naše mašte, bilo nam je jasno od samog početka da dizajn automobila mora biti jednostavan i čist s pregršt sportske elegancije kako bismo lakše uhvatili korak s konkurencijom u ovoj klasi vozila koju karakterizira snaga i ekskluzivnost', kaže Adriano Mudri, koji je projektirao karoseriju od karbonskih vlakana.

Stražnji svjetlosni sklopovi imaju duboki 3D efekt i animirane indikatore po čemu je Concept One također jedinstven.

Unutrašnjost automobila dizajnirao je tim bivših zaposlenika Pininfarine, koje predvodi čovjek po imenu Goran Popović. Nakon što su inženjeri iz tvrtke Rimac Automobili dovršili razvojnu fazu i izradu prototipa dijelova za unutrašnjost vozila, specijalisti za primjenu kože, Vilner, mogli su početi sa svojim radom.

Rezultat je tehnološki visoko napredan interijer kakav priliči jednom superautomobilu, a koji će biti estetski privlačan i ugodan u isto vrijeme. Posebnu pažnju posvetili su infotainment sustavu i spravicama poput 'Head-up Display-a' i mehanizama za mekano zatvaranje vrata koji su morali biti jednako tehnološki napredni kao i pogonski sklop automobila.

Stari zeleni BMW M3 službeno je homologiziran kao 'Rimac Automobili e-M3' i koristi se kao pokusni kunić za nove tipove baterija, za nove pogonske sustave i razne inovacije koje stvara ekipa iz Rimac Automobili.

'Naš prvi automobil razvio se u vrlo kratkom vremenu u projekt koji nije dao konkretan konačan rezultat – to je bio početak, početak prvog električnog 'hyper-cara' na svijetu – Concept One automobila', opisao je Mate Rimac početke svoje tvrtke.

Hrvatska definitivno ima svoje adute u Frankfurtu, a prave rezultate tek ćemo vidjeti. Sigurni smo da će Rimac automobili ostvariti veliki uspjeh u svijetu auto industrije. Proizvodnja Concept One modela je limitirana na 88 primjeraka, a prvi primjerci kupcima će stići tijekom 2013. godine.