Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Koliko košta posjedovanje i održavanje WRC automobila?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Donosimo vam kratki pregled troškova posjedovanja i održavanje WRC automobila, od kupovine samog automobila do nabavke rezervnih dijelova i dodatne opreme.

Nastavljajući vrlo blisku i uspješnu suradnju s Fordom, tim inženjera iz M-Sporta udružio je snage s tehničkim direktorom Ford Motorsporta, Mikeom Nortonom, i Fordovim timom za dizajn malih automobila koji stoji iza hvaljenog kinetičkog dizajna cestovne Fieste, a krajnji rezultat njihove ponovne suradnje jest ovaj dinamičan i agresivan rally automobil.

Pročitajte i ovo Tučnjava na WRC reliju - 4 sramotni incident VIDEO Ni hrabri ni glasni: Mlatili su se na reliju, ali pogledajte kako su se ponašali nakon što im je odrezana kazna Tučnjava na reliju sramotan incident Sud odredio kaznu za tučnjavu na WRC-u: "Ponašao se naročito drsko..."

Fiesta S2000, drugi rally automobil iz radionice M-Sporta i Forda nakon Fieste R2 namijenjen za sudjelovanje u svjetskom rallyu, prvi puta je predstavljena 2009. godine a nakon homologacije u siječnju 2010. natječe se u nacionalnim rally prvenstvima diljem svijeta, u IRC i S2000 WRC seriji.

Iskustva koja su stekli prilikom razvoja Ford Focus RS WRC rally automobila, tim iz M-Sporta i Ford iskoristili su i prilikom razvoja Fiesta S2000 rally automobila. Obzirom da su se morali čvrsto držati novih propisa FIA-e, ovaj se automobil može natjecati na domaćim i međunarodnim prvenstvima.

Pod poklopcem motora nalazi se novi Duratec 2.0 litreni turbo motor snage 300 KS i 260 Nm okretnog momenta koji je uparen sa 6-brzinskim sekvencionalnim Xtrac mjenjačem. Pogon je na sve kotače a kočnice su Brembo promjera 300 do 355 mm ovisno o podlozi na kojoj se vozi. Masa automobila mora biti minimalno 1200 kg.

Što zapravo znači kupiti ali i održavati ovakav natjecateljski rally automobil govore sljedeći podaci.

Prvo treba kupiti automobil a početna cijena Fieste S2000 iznosi 260.000 funti + davanja (2.418.000 kn + davanja). U tu cijenu uračunat je samo automobil podešen za cestovne utrke. Svi dodaci plaćaju se naravno posebno!

Kompletna obnova motora preporuča se nakon prijeđenih 1.500 km za što je potrebno tjedan dana rada a cijena standardnih radova kreće se oko 13.000 britanskih funti (120.900 kn), 8.740 za dijelove i 4.200 za rad. Obnova motora uključuje kompletno rasklapanje motora, pregled dijelova i ponovno sklapanje te dyno testiranja. Također, preporuča se mijenjati ulje svakih 100 km.

Kompletna obnova sustava prijenosa preporuča se nakon prijeđenih 2.000 km dok se svakih 1.000 km preporuča dodatna provjera. Ulje bi se trebalo mijenjati svakih 100 km.

Za obnovu mjenjača potrebno je također tjedan dana dok je cijenu u ovom slučaju teško odrediti jer ovisi o cijeni pojedinačnih dijelova i specifičnim situacijama. I kod obnove mjenjača potrebno je rastaviti kompletan sustav prijenosa, pregledati dijelove i testirati mjenjač na pukotine te ga ponovno iznova sastaviti. Za ovaj se posao treba najaviti mjesec dana ranije. Olakotna okolnost rally timovima jest što se može kupiti set alata za obnovu sustava prijenosa tako da mogu i sami servisirati svoje mjenjače.

Kompletna obnova amortizera preporuča se nakon 700 km a čišćenje i promjena ulja ležajeva nakon svakih 400 km. Za ovaj je posao potrebno također tjedan dana a cijena također ovisi o razmjeru radova. I u ovom slučaju klijenti mogu sami održavati i servisirati amortizere a svi se alati također mogu kupiti.

►►►   Vožnja kroz šumu pri 227 km/h?

►►►   Najluđa ulična potjera R/C automobila

►►►   Kako izgleda Drag race najbržih automobila današnjice

 

Kada god određeni tim kupuje novo natjecateljsko vozilo, koliko i kakve zamjenske dijelove kupiti uvijek je jedna od težih odluka. M-Sport je zahvaljujući opširnom iskustvu i znanju iz prve ruke o Fiesti S2000 razvio paket zamjenskih dijelova za tvrde, betonske i šljunčane površine koji uključuju sve ključne komponente potrebne za ovaj automobil. Spomenuti paketi uključuju tako kompletan set za mjenjače, dijelove karoserije, letvu volana i pumpu, te amortizere a cijena iznosi vrtoglavih 100.000 funti (930.000 kn).

Klijenti također mogu preko M-Sporta odabrati i kupiti vlastiti paket zamjenskih dijelova koji se sastoji od dijelova prikladnih za njihove specifične potrebe ovisno o tipu rally natjecanja u kojima sudjeluju.

Cijene tako zasebno kupljenih dijelova očekivano su veće nego kada se kupuje standardni set a da izdvojimo samo neke, mjenjač npr. košta 29.927 britanskih funti (278.300 kn), stražnji diferencijal 12.942 funte (120.360 kn), pumpa za servo upravljač 998 funti (9.200 kn), kočioni diskovi par 205 funti (1.900 kn) i tako dalje, i tako dalje.

Nakon kupnje automobila M-Sport klijentima daje i detaljnu knjižicu dijelova za automobil, tzv. ''exploded diagram parts book,'' u kojoj su navedeni opisi i serijski brojevi svakog pojedinačnog proizvoda.

Sve u svemu, sada znamo zašto kažu da je ovo jaaaaaako skup sport! U foto galeriji pogledajte sve dijelove koji se mogu nabaviti za S2000 i njihove astronomske cijene!

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene