Koliko je gradnja svih autocesta bila zahtjevna svjedoči i sljedeći podatak. 'Na autocestama se ukupno nalazi oko 170 objekata, 130 manjih i 40 većih. Treba spomenuti i 21 tunel, čija ukupna je dužina oko 50 kilometara', kazao nam je Stjepan Klarić, direktor sektora za održavanje.
Pročitajte i ovo
Gužve i kolone
Prekinut promet u tunelu Sveti Rok, a na autocesti je i još jedan - ovaj put na sve četiri, kojemu tu nije mjesto
Špica sezone
Velike gužve na autocestama: Kod čvora Đakovo ograničenje brzine zbog životinje, povremeno se prekida promet pojedinim tunelima
Gledateljima i vozačima su upravo naši najveći tuneli i najpoznatiji. I dok smo vam u prethodnim emisijama predstavili te najduže hrvatske tunele, sada pozornost skrećemo na vijadukte. Naime, mnogi se pri svom putovanju uopće ne obaziru na te impozantne građevine, a jedan od najvećih vijadukata je onaj smješten neposredno nakon tunela Mala Kapela, kada se vozi u smjeru Splita. 'Iza nas su Jezerane, Mokro polje, uz Sv. Rok i Malu Kapelu, jedni od najznačajnijih vijadukata. Ukupne dužine oko 2.600 metara, četiri vijadukta visoka su po 35 metara i širine po 28 metara. Tu su meteorolog stanice i video nadzoru, u slučaju nezgoda', rekao nam je Dalibor Hasan, voditelj tehničke jedinice Brinje.
Slika govori više od riječi, a dodajmo kako je ovaj kompleks vijadukata jednostavno impresivan. Hrvatske autoceste konstantno, od 0 do 24, nadziru ovaj vijadukt i sve slične kapitalne objekte, prvenstveno kako bi sigurnost prometovanja bila na najvišoj razini. Nekada smo od Zagreba do Splita putovali 6 sati, danas pak to činimo za dvostruko manje vremena. Upravo zahvaljujući ovakvim objektima koji i u europskom sustavu ocjenjivanja redovito zaslužuju visoke ocjene.
Emisiju Automotiv, pogledajte nedjeljom u jutarnjem terminu na programu Nove TV.