Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Fordov sustav za pomoć pri paralelnom parkiranju

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Dosta vozača ne voli kada se mora paralelno parkirati, bilo to radi manjka iskustva ili jednostavno lošijeg osjećaja za takav manevar. Ford nudi jednostavnu pomoć za takav problem.

Aktivna pomoć pri paralelnom parkiranju, Fordov je odgovor na eventualne probleme pri bočnom parkiranju koji je postao sve traženiji komad dodatne opreme. Više od 100.000 europskih kupaca odlučilo se za ovu nadoplatu što samo govori kako je ovaj dio dodatne opreme postao nezaobilazan. Što se tiče novog Focusa koji se počeo prodavati prošle godine, svaki peti kupac odabrao je ovaj pomoćni sustav kao dodatnu opremu (u Europi).

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Concept Novi S-MAX paziti će na vaše zdravlje Slika nije dostupna Wolf podigao Focus ST na 370 KS

Stoga je Ford utrostručio proizvodnju ove tehnologije koja preračunava optimalan kut upravljanja i brzo uparkirava vozilo na parkirno mjesto bez upotrebe ruku.

“Kod Fordove aktivne pomoći pri parkiranju nema stresa koji se inače javlja kod parkiranja,” rekao je Fordov inženjer Kay Müller, te dodaje: “Pritiskom na gumb, sustav omogućava parkiranje i na najmanja parkirna mjesta i ujedno smanjuje rizik od slučajnih oštećenja na vašem vozilu i vozilima oko vas.”

Kako ‘Aktivna Pomoć pri Parkiranju’ radi?

Vozač aktivira sustav pritiskom na gumb, koji aktivira ultrazvučne senzore kako bi izmjerili i identificirali adekvatno mjesto za paralelno parkiranje - Sustav tada sugerira vozaču da prihvati pomoći pri parkiranju - Sustav tada preuzima i uparkirava automobil na parkirno mjesto bez korištenja ruku dok vozač i dalje mijenja brzine, koristi gas i kočnicu (putanju određuje kompjuter).

Vizualno i/ili zvučno sučelje obavještava vozača o blizini drugih automobila, predmeta ili ljudi i daje upute. Iako je upravljanje u potpunosti automatsko, vozač ostaje odgovoran za sigurno parkiranje i može prekinuti rad sustav ukoliko primi volan.

U Hrvatskoj, spomenuti sustav zasad je dostupan sa modelima Ford C-MAX/Grand C-MAX i sa novim Focusom i to kao dio paketa unutar kojeg je sustav za aktivnu pomoć pri parkiranju, prednji i stražnji parking senzori, el. grijani retrovizori s integriranim pokazivačima smjera te električni podizači prednjih i stražnjih prozora. Cijena takvog paketa iznosi 1.000 Eura.

“Potražnja za aktivnom pomoći pri parkiranju stvarno je iznenađujuća,” rekao je Gunnar Herrmann, inženjer koji je vodio razvoj Focusa. “Još i više kupaca moći će osjetiti prednosti ovog sustava kad ga uvedemo na nove proizvode u budućnosti, počevši s novom Ford Kugom krajem ove godine.”

Odmah dodajemo informaciju da je Ford predstavio svoju verziju malog turbo motora u duhu ‘downsize’ filozofije. Novi EcoBoost 1.0-litreni 3-cilindraš biti će dostupan u dvije varijante. Slabija verzija proizvodit će 100 KS dok će snažnija verzija osiguravati jakih 125 KS i 200 Nm okretnog momenta uz kombiniranu potrošnju od 5 litara.
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene