Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Švicarski čarobnjaci iz Rinspeeda napravili su prvi automobil koji se prilagođava potrebama za prostorom njegovih putnika. Ova vizija budućnosti jedan je u nizu projekata koji nas iznenađuju na svakom ženevskom salonu automobila.


Vizija koja pokazuje tipično- netipičan pristup koji krasi ekipu predvođenu Frankom Rinderknechtom, osnivačem i direktorom tvrtke Rinspeed.

Vezani članci Schiphol Putnici satima čekali na pisti zbog nove varijante virusa: "Autobusom do dvorane do ogromnog reda'' Autobus, ilustracija Policija o zvjerskom iživljavanju državljanina Srbije u autobusu u Njemačkoj, uhićen je i optužen za pokušaj ubojstva: "Napao je iz čista mira"

'Za mene novi pristup automobilima znači pokazati viziju, predstaviti tri koraka u budućnost, da bi čovječanstvo možda pokrenuli na jedan', kažeFrank M. Rinderknecht.

Elektro-automobil, nazvan iChange, u trenutku se pretvara iz sportskog jednosjeda u komforni trosjed, koji putnicima pruža ugodnu i tihu vožnju. Ok, to još nismo vidjeli, no čemu to? Koji je smisao transformacije?

'Moja vizija automobila budućnosti je lako vozilo, nulte emisije, koje će biti adaptivno, prilagođavati se, ovisno o tome kolike su potrebe za energijom i prostorom', objašnjava Frank M. Rinderknecht

Dakle, automobil koji se prilagođava potrebama, a samim time, odnosno zahvaljujući adaptivnoj kabini, smanjuju se otpor zraka te automobil manje troši. Ako se uz vozača treba prevesti još dvoje putnika, kabina se podiže, ali tada iChange postaje i veći potrošač. Zanimljivo, transformacija kabine se kontrolira putem i-poda, kao i sve funkcije elektromotora i pokretnog krova. Vidjevši takva rješenja morate se zapitati što pokreće Rinspeedov tim.

'Mislim da je glavni pokretač strast, promišljanje budućnosti, kreiranje nečeg što će ljude natjerati na razmišljanje, i možda stvoriti vozila koja će jednog dana stići na ceste', tvrdi Frank M. Rinderknecht.

iChange nije tek primjer energetske učinkovitosti. On je zapravo sportski automobil, bar po svojim performansama. Siemensov elektromotor razvija 204 konja, što je uz težinu automobila od samo 1050 kilograma, dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 4,2 sekunde i 220 km/h krajnje brzine. Ako je ovo budućnost na koju nas Švicarci pripremaju - odmah pristajemo.

Rinderknecht je sasvim siguran da se njegov razvoj kreće u pravom smjeru. 'Mislim da je elektro pogon, pogon budućnosti, momentalno sigurno u kombinaciji sa fosilnim gorivima, ali za 5-10 godina, mišljenja sam da ćemo se voziti samo na struju, dosezi će biti veći, a i vrijeme punjenja će biti razumno.'

Doseg iChangea je 90 kilometara dok punjenje traje 3 sata. Dakle, već sada za većinu potencijalnih korisnika i više nego prihvatljivo. Kakav god bio pogon budućnosti, za Rinspeed smo sigurni kako nas i iduće godine u Ženevi čeka novo iznenađenje. Tu neće biti promjene. Neovisno o budućnosti.

Emisiju Automotiv možete gledati na programu Nove TV nedjeljom u jutarnjim satima.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju