Veličanstveni brod svojega vremena, Titanic, potonuo je u travnju 1912. godine na ruti iz Southamptona u New York, a u Sjevernom Atlantiku živote je izgubilo više od 1500 putnika i članova posade.
I dok se uzrok nesreće pripisivao ogromnoj ledenoj santi u koju je brod udario, stručnjaci su došli do novih dokaza koji ukazuju da je katastrofa krenula od požara koji je izbio u brodskom trupu uoči isplovljavanja broda koje vlasnici Titanica nisu htjeli odgoditi.
Pročitajte i ovo
Nevjerojatno
Posinak milijardera stradalog na Titanu otkrio zašto je išao na koncert dok je trajala potraga
Pronašli krhotine
Obalna straža potvrdila tragičan kraj potrage: "Svi su putnici poginuli. Došlo je do katastrofalne implozije"
Novinar Senan Molony, koji se više od 30 godina bavi katastrofom Titanica, proučavao je rijetke fotografije koje je snimio glavni električni inženjer broda. Primijetio je velike crne mrlje u unutrašnjosti broda, s desne strane trupa, na mjestu gdje je kasnije brod probio ledenjak.
Mrlje su vjerojatno nastale uslijed požara u jednoj od prostorija s kotlovnicama. Požar je pokušavalo ugasiti 12-ero ljudi, no bio je prevelik da bi ga se stavilo pod kontrolu, a temperatura je išla preko 1000 stupnjeva. Posada broda dobila je navodno naredbu od predsjednika brodske kompanije ''White Star Line'' J. Brucea Ismayja, da ne smiju nikome od 2500 osoba na brodu reći za požar jer je smatrao da će ga uspjeti ugasiti. Predstavljajući svoj dokumentarac ''Titanic: Novi dokazi'', Molony je naveo i kako je prije isplovljavanja brod bio obrnuto vezan kako putnici slučajno ne bi vidjeli tinjajuću vatru.
Kada je brod naletio na ledenjak, čelični trup je zbog požara bio preslab i popucao je nakon čega je došlo do potonuća broda.
"Službena istraga o ovoj katastrofi tretirala je potonuće kao božje djelo. No, ovo nije jednostavan slučaj sudara s ledenjakom. Katastrofa je posljedica vatre, leda ali i ljudskog faktora odnosno nemara vlasnika kompanije. Nitko do sada nije slučaj Titanica propitivao na ovakav način. Stručnjaci za metalurgiju kazali su nam da takva razina temperature do koje je moglo doći zbog požara može smanjiti čvrstoću čelika i do 75 posto", pojasnio je Molony a prenosi Independent.
Ekspert Roy Boston također je 2008. iznio teoriju prema kojoj je u skladištu s ugljenom na Titanicu počeo tinjati požar još deset dana prije isplovljavanja. I da nije udario u ledanjak, brod bi potonuo prije dolaska u New York, zaključio je Boston.