Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Žene koje do menopauze jedu velike količine hrane bogate vlaknima imaju upola manje šanse za rizik oboljenja od raka dojke.


Veliko istraživanje koje je obuhvatilo 35.000 žena došlo je do zaključka da žene koje su dnevno jele 30 grama vlakana imaju duplo manje šanse za dobivanje raka dojke, za razliku od žena koje su dnevno jele manje od 20 g. vlakana. 
  
Znanstvenici savjetuju ženama da povećaju dnevni unos vlakana te da im to prijeđe u naviku.

Vezani članci Špinat, ilustracija Provjerite imate li ga doma: Povlači se još jedan proizvod s hrvatskih polica Hrana na ljetovanju (Foto: thechive.com) - 6 Htjeli su samo pojesti nešto domaće na ljetovanju, a poslužene su im čudnovate kreacije

Tijelu su potrebna vlakna kako bi mu pomogla u ispiranju toksina i otpadnih tvari. Kao neprobavljivi ostatak ugljikohidrata koji se nalaze u hrani, vlakna prolaze kroz tijelo u debelo crijevo, gdje apsorbira vodu i ostale štetne materijale.

Hrana koja obiluje vlaknima je povrće, integralne žitarice, orasi, lješnjaci, jabuke, grah, kaša i pšenične mekinje. 

Ako osoba želi dnevno pojesti 30 grama vlakana, morala bi početi dan doručkom od cjelovitih žitarica, a ne bijelim ili crnim kruhom, te tijkom dan paziti da u organizam unose pet obroka svježeg voća i povrća.