Iako mnogi vjeruju kako je glavni uzrok problema deforestacija, odnosno krčenje šuma, naše svakodnevne odluke itekako utječu na uništavanje šuma. Tako je nedavno istraživanje koje je proveo Nature pokazalo da ljudi koji žive u G7 zemljama svojim navikama godišnje unište 3,9 stabala po čovjeku.
Pročitajte i ovo
Imat će velik utjecaj
Budućnost bi mogla donijeti potpuno novu putovnicu: Mnogima se neće svidjeti što donosi
OGLAS
Može li život u potkrovlju doprinijeti mentalnom zdravlju – saznajte što kažu stručnjaci
No posaditi drvo nije dovoljno. Istraživanja koja su objavljena prošle godine pokazala su da šume diljem zemlje postaju sve mlađe, a mlade šume ne mogu podnijeti teret biološke raznolikosti vrsta i pohranu velike količine ugljikova dioksida na način na koji to rade stara stabla i stare šume.
Svaka naša aktivnost koju činimo ostavlja trag na planetu na kojem živimo. Kako bismo pripomogli, važno je promijeniti način života, ali i razmišljanja. Samo korištenje javnog prijevoza ili pak bicikla umjesto automobila čini razliku. Osim što se štedi na gorivu, smanjuju se i emisije ugljikova dioksida u atmosferu. Za što učinkovitije djelovanje na smanjenje klimatskih promjena bitno je redovito servisirati automobil, smanjiti uporabu klimatskog uređaja tijekom vožnje i ne opterećivati automobil teškim i nepotrebnim stvarima.
Kako bismo očuvali način života koji znamo, trebamo uzeti u obzir i ono što nosimo. Brza moda ne pokazuje znakove zaustavljanja, stoga bismo trebali razmisliti prije kupnje svakog komada odjeće koliko nam je on zapravo važan i koliko ćemo ga puta zaista i nositi. Osim toga, prilikom kupnje odjeće trebali bismo tražiti onu koja je napravljena od održivih materijala i potiče takvu proizvodnju, a robu koju više ne planiramo nositi, dobro bi bilo donirati potrebitima.
Osim onoga što nosimo, važno je i ono što jedemo. Da bi se crveno meso proizvelo, potrebna je velika količina vode, stoga ta vrsta prehrane bazirana na mesu ima do 100 puta veći utjecaj na okoliš od prehrane koja se bazira na biljnom podrijetlu.
Prilikom gradnje ili renovacije kuće važno je izolirati dom na pravi način da se toplina zadrži unutar doma tijekom zimskih mjeseci, kao i hladnoća u ljetnima. Kod odabira materijala i kompanija prilikom gradnje ili renovacije obratite pažnju na one tvrtke koje svojom proizvodnjom ne štete planetu i koje se brinu o okolišu i klimatskim promjenama. Jedna je takva i VELUX grupa, poznata po svojim krovnim prozorima te sjenilima i roletama za njih.
Kao kompanija koja se brine o okolišu i koja želi dati svoj doprinos u smanjenju klimatske krize u kojoj se nalazimo, povezali su se i s WWF-om s ciljem postizanja cjeloživotne ugljične neutralnosti. Velux je tako osmislio zelenu strategiju – „To je naša priroda“, a njome želi smanjiti svoj ugljični otisak u narednih deset godina te do svoje stote obljetnice postojanja – 2041. godine, postići doživotnu ugljičnu neutralnost. Na taj se način VELUX grupacija obvezala ukloniti svoj povijesni ugljični otisak i smanjiti svoju buduću emisiju CO2 u atmosferu prilikom svoje proizvodnje. U skladu s njome, WWF je za grupaciju osmislio projekte pošumnjavanja kako bi svoj cilj i postigla.
Jedan od njih je u Ugandi, a njime se žele spasiti uništene šume, pojedine vrste životinja od izumiranja te uzgojiti nove i zaštititi postojeće šume. Tu je i projekt u Mjanmaru na kojem također sudjeluju, a usmjeren je na očuvanje šumskog krajolika i biološke raznolikosti regije Tanintharyi. Osim na stranim projektima, sudjelovali su i na jednom koji se održavao u Hrvatskoj. Riječ je o Plavom poslovnom inkubatoru koji se odvijao na Lastovu, a kojemu je cilj bio educirati lokalno stanovništvo o tome kako mogu uskladiti svoje poslovanje s očuvanjem prirode i razvijati turizam u tom smjeru.
I dok na velikim rješenjima sudjeluju veliki, mi kao pojedinci pozitivnoj promjeni možemo doprinijeti malim stvarima. Nije potrebno raditi prevelike kompromise, i odlukama koje donosimo svaki dan možemo doprinijeti očuvanju zemlje i života kakav poznajemo.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom VELUX po najvišim profesionalnim standardima.