Malezijski let vjerojatno je srušen pomoću dalekometnih raketa zemlja-zrak. Postavlja se pitanje zašto je moderno, softwerom pokretano oružje uopće sposobno napasti civilni zrakoplov. Svi komercijalni zrakoplovi naime odašilju signale koji ih identificiraju kao civilne. U većini slučajeva odvija se protokol naziva Mode C koji ne koriste vojni zrakoplovi.
Moderne, radarom vođene rakete, poput one kojom je vjerojatno srušen malezijski zrakoplov, ne obraćaju pozornost u kojem je Modu transponder mete. Kada topnik izabere metu one je neumorno traže. Sada kada postoje poboljšani softveri i čipovi, nema razloga da se protuzrakoplovne rakete ne programiraju na način da nikada ne pokušavaju pogoditi mete koje emitiraju civilni kod.
Barack Obama: Ovo je poziv na buđenje Europi i svijetu!
Međunarodnim sporazumom to bi se moglo zahtijevati od svih zemalja. Kada bi se sporazum postigao trebalo bi se pobrinuti za varanje.
Na primjer, svjetske vojske uspješne su u nepucanju na vozila i plovila s oznakom Crvenog rkiža. Slučajevi stavljanja tog simbola na borbena vozila bili su rijetki. Bilo bi nemoguće garantirati da vojske ili kvazi vojske poput proruskih separatista u Ukrajini ne bi pokušavale emitirati kodove civilnih zrakoplova, ali to bi upalilo samo jednom.
'To nije priča da je neki pijani vojnik s ramena vidio nešto i lansirao raketu'
Ipak, današnje protuzrakoplovne rakete dugog dometa nisu programirane da znaju prema čemu lete. Samo traže metu koju je topnik izabrao. I to treba promijeniti, piše Reuters.
Jednog dana mogli bi imati precizno navođeno streljivo koje odbija gađati bolnice ili izbjegličke centre.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook
-
OBJAVIO MORH
Došlo je do promjene rute Rafalea: Pogledajte koji grad su zaboravili
-
Ogromna gužva
Ruska vojska izložila zapadno oružje zaplijenjeno u Ukrajini: "Povijest se ponavlja"
-
Velik misterij
Priča koja ledi krv u žilama: U podrumu pronašli kostur tinejdžerice zamotan u tepih, 20 godina kasnije otkriveni strašni detalji