Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Uoči izlaska Facebooka na burzu sve je više informacija o problemima s kojima se suočava Zuckerbergova kompanija čiju su vrijednost mnogi procijenili na oko sto milijardi dolara


Facebook napokon izlazi na burzu te se očekuje da će njegova vrijednost, kada se počne trgovati njegovim dionicama, doseći nevjerojatnih sto milijardi dolara, a sam Zuckerberg će prije svog tridesetog rođendana vrijediti skoro 30 milijardi dolara. No, s obzirom na neka događanja u posljednje vrijeme, čini se da ipak nije sve tako savršeno u ovoj kompaniji te su se u najgore vrijeme (prije izlaska na burzu) pojavili i neki problemi koji su zabrinuli Zuckerberga.

Vezani članci Slika nije dostupna Facebook izgubio više od 10 milijardi dolara, tone i dalje! Slika nije dostupna Facebookov prvi dan na burzi: Očekivanja su bila puno veća!

Na Mashableu kažu da, prema onome što su čuli od izvora unutar Facebooka, osnivač ove kompanije živi u konstantnom strahu da će nešto poći po krivu i da će se Fejs naći u problemima.

Naznake prvih problema pojavile su se kada je ova kompanija objavila prihode za prvo tromjesečje koji su pokazali smanjenje dobiti i smanjenje zarade od oglasa u odnosu na posljednji kvartal prošle godine (iako je to 'praznički' kvartal u kojem je uvijek povećana potrošnja).

Zuckerberg počinje naplaćivati korištenje nekih opcija na Facebooku?!

Zatim je sam Zuckerberg priznao da je za budućnost Facebooka iznimno bitna mobilna strategija – šef kompanije svjestan je da će u budućnosti sve više korisnika pristupati ovoj društvenoj mreži putem mobilnih/pametnih telefona (već sada više od 400 milijuna korisnika mjesečno koristi mobilni Facebook) te je potrebno pronaći način da Facebook 'unovči' te stotine milijuna mobilnih korisnika. Trenutno Facebook najviše zarađuje od oglašavanja na web stranici, a ne na mobilnim stranicama i aplikacijama te je upravo orijentacija na mobilnost razlog zbog koje je Zuckerberg dao čak milijardu dolara za preuzimanje Instagrama, mobilne aplikacije za uređivanje i dijeljenje fotografija.

Oglašavanje na Facebooku - neefikasno!

Na TechCruncheu upozoravaju na četiri stvari koje bi mogle uništiti Facebook – prva je državan regulacija jer je ova društvena mreža u nekim zemljama poput Irana i Kine zabranjena, dok je pod prismotrom regulatornih tijela u SAD-u i zemljama EU zbog kršenja privatnost. 

Drugi potencijalni problem je 'novi Zuckerberg', odnosno neki novi vizionar koji bi Facebooku mogao uzeti korisnike, baš kao što je Fejs uzeo korisnike MySpaceu, zatim već spomenuta mobilnost – u TechCruncheu kažu: 'manji ekrani – manja zarada' te činjenica da Facebook više 'nije cool'.

Naime, na Facebooku više nisu samo naši prijatelji iz škole i s fakulteta, već i naši roditelji, profesori s fakulteta, poslodavci i brojni drugi ljudi s kojima korisnici ne žele dijeliti svoju svakodnevicu.

Evo zašto Facebook više nije cool!

Novi problemi za kompaniju pojavili su se jučer kada su u Wall Street Journalu objavili da će General Motors odustati od oglašavanja na Facebooku – problem se ne nalazi u činjenici što će Zuckerberg izgubiti klijenta, već u tome što GM odustaje od oglašavanja jer ga smatraju – neefikasnim, što sigurno nije dobar znak uoči izlaska na burzu.

Također, nedavno je anketa Associated Pressa i CNBC-a pokazala da više od 50 posto korisnika nikad nije kliknulo na oglase na Facebooku, dok samo njih dvanaest posto nema ništa protiv kupovanja putem ove društvene mreže. S druge strane, Facebookov konkurent Google bilježi puno bolje brojke kada je u pitanju online oglašavanje – razlog za to nalazi se u činjenici što veliki broj korisnika Facebooka želi samo pričati s prijateljima te ih oglasi uopće ne zanimaju, dok na Googleu uvijek nešto tražimo pa ako nešto želimo kupiti, tu nam oglasi samo mogu pomoći.

Sve su se ove stvari pojavile u nezgodno vrijeme za Facebook i Zuckerberga, no ne treba zaboraviti da će ova društvena mreža uskoro imati više od milijardu korisnika (i velik broj njihovih osobnih podataka koji su savršeni za ciljano oglašavanje) te da je budućnost oglašavanja na internetu, što dakako ide u koristi Zuckerbergu i Facebooku.
  

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.