Veliku popularnost društvenih mreža i više od milijardu korisnika Facebooka, odnosno stotine milijuna korisnika Twittera, Googlea+, Instagrama i drugih mreža iskoristili su i hakeri i kriminalci koji prodaju lažne profile i na taj način okreću milijune dolara.
Pročitajte i ovo
Imaš pravo, ostvari ga
Pojavio se vaš lažni profil na društvenim mrežama ili želite ukloniti svoje osobne podatke? Doznajte kako možete "nestati" u virtualnom prostoru
OBEĆALI ZAJEDNIČKI ŽIVOT
Dvije Hrvatice nasjele na obećanja s lažnih Facebook profila američkih vojnika, jedna ostala bez čak 180.000 kuna
Problem prodaje lažnih profila i sive ekonomije koja je s tim povezana već neko vrijeme istražuje Barracuda Networks, a prema njihovom posljednjim izvještaju kojeg su prenijeli na PC Worldu, prevaranti su najaktivniji na Twitteru na kojem se prodaje najviše lažnih profila.
Zuckerberg zabrinut? Lažni profili iritiraju kompanije
Upravo su lažni profili bili jedan od velikih problema za Marka Zuckerberga nakon izlaska Facebooka na burzu jer su mnoge kompanije koje su ulagale veliki novac u oglašavanje i promociju na Facebooku 'privukle' upravo lažne profile i lajkove od kojih nemaju nikakve konkretne koristi (iako mnogi sami kupuju lažne fanove i followere kako bi namjerno povećali brojke za svoje profile), zbog čega je Zuckerberg prošle godine najavio gašenje svih tih lažnih profila.
Barracuda Networks u kolovozu prošle godine provela je isto istraživanje te je prosječna cijena za kupovinu tisuću followera na Twitteru u odnosu na prošlu godinu smanjena s 18 na 11 dolara, no u ovoj kompaniji napominju da su prevaranti počeli nuditi i nove mogućnosti prilikom prodaje lažnih profila poput lokalizacije tih profila (po državama i gradovima), garancije u trajanju od pet godina, odnosno tvrde da se broj followera neće smanjiti u roku od pet godina, a novost je i mogućnost mjesečne pretplate za korištenje lažnih profila.
Facebook krenuo u rat protiv lažnih lajkova
U ovoj kompaniji procjenjuju da neki 'dileri profila' imaju nekoliko tisuća kupaca koji su potrošili najmanje pedeset dolara te je prema njihovim podacima samo jedna kompanija zaradila najmanje 1,4 milijuna dolara prodajom lažnih profila na Twitteru.
Oni su izračunali da je svaki lažni profil na Twitteru vrijedan oko 20 dolara tako da 'milijuni lažnih profila mogu prikupiti milijune dolara' te napominju da, kada se uzmu u obzir i druge društvene mreže i lažni fanovi na Facebooku, lažni followeri na Instagramu i veze na LinkedInu, odnosno lažni pregledi videozapisa na YouTubeu, ukupna vrijednost tih lažnih profila i sive ekonomije vjerojatno iznosi stotine milijuna dolara.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook