Nakon početnog debakla na burzi cijena dionice Facebooka u posljednje je vrijeme manje-više stabilna i kreće se malo iznad 30 dolara, a ova bi kompanija uskoro trebala objaviti prvo financijsko izvješće nakon izlaska na burzu u kojem ćemo saznati koliki su bili prihodi tijekom posljednjih mjeseci.
Pročitajte i ovo
''Nema gledanja kroz prste''
Veliki oglašivači povlače se s YouTubea, među njima i britanska Vlada
Napuhani rezultati
Facebook precijenio vrijeme gledanja videa
Facebook najviše novca zarađuje od oglašavanja na svojim stranicama u čiju učinkovitost mnogi sumnjaju pa je tako General Motors nedugo prije izlaska Facebooka na burzu odlučio da odustaje od oglašavanja na ovoj društvenoj mreži jer im je ono neisplativo.
Početak kraja?
O učinkovitosti oglašavanja na Facebooku istraživanje su proveli i u BBC-u te su zaključili da kompanije troše veliku količinu novca na oglašavanje na ovoj društvenoj mreži koje privlači lajkove članova Facebooka koje njihovi proizvodi uopće ne zanimaju i od kojih nemaju nikakve koristi. Problem se nalazi u velikom broju lažnih profila kojima upravljaju spameri i računalni programi i čiji je jedini cilj širenje linkova sa štetnim sadržajem i spam poruka, odnosno lajkanje što većeg broja stranica na Facebooku kako bi se stvorila što veća zajednica profila na ovoj društvenoj mreži putem koje bi se mogle širiti spam poruke.
Ti profili često klikaju na oglase i na taj način lajkaju stranice od kojih kompanije koje se oglašavaju nemaju nikakve koristi, ali zato na tim klikovima zarađuje upravo Facebook.
Zuckerberg u strahu – je li Facebook precijenjen?
Graham Cluley iz sigurnosne kompanije Sophos kaže da u Facebooku pokušavaju ugasiti što veći broj takvih profila, no često je teško razlikovati pravi profil od lažnog tako da uspiju ugasiti samo mali dio profila. Michael Tinmouth, savjetnik za društvene medije i marketing novinarima BBC-a rekao je kako su njegovi klijenti na početku bili zadovoljni s rezultatima kampanja koje su provodili na ovoj mreži, no kada su malo bolje pogledali statistiku, vidjeli su da velik broj klikova dolazi od korisnika iz zemalja poput Filipina i Egipta i da oni od njih zapravo nemaju nikakve koristi.
Pokazalo se da se u velikom broju slučajeva radi o profilima osoba 'sumnjivih imena' između 13 i 17 godina koji su lajkali i do pet tisuća različitih stranica na Facebooku, a o njihovoj vjerodostojnosti najbolje govori profil određenog Agunga Pratame Sevenfoldisma na čijim podacima na Facebooku piše da je rođen 1997. godine i da je 2010. postao je menadžer u Chevronu.
Novinari s internetske stranice BBC-a i sami su testirali kako rade oglasi na Facebooku te su pokrenuli stranicu za izmišljenu kompaniju VirtualBagel koja prodaje virtualna peciva. Njihov je novinar platio oglase na Facebooku koji su također privukli veliki broj korisnika iz Egipta i Filipina, dok je odaziv korisnika iz SAD-a i Velike Britanije bio jako mal.
Facebook izgubio više od 10 milijardi dolara, tone i dalje!
Zanimljivo je da je zbog problema s lajkovima lažnih profila jedan od klijenata Michaela Tinmoutha htio povrat novca od Facebooka – on je tvrdio da njegove oglase nisu kliknuli 'pravi ljudi', ali iz Facebooka su odbili razgovarati o vraćanju novca te su mu odgovorili kako su na oglase većinom kliknuli pravi korisnici te da je taj klijent pogriješio u postavljaju oglasa i nije odabrao pravu ciljnu skupinu.
Novinari BBC-a razgovarali su i s jednim stručnjakom za društvene medije (koji nije htio biti imenovan) koji radi za jedu od najvećih britanskih kompanija te je on rekao kako im je oglašavanje na Facebooku donijelo jako mali povrat investicije i prodaje te su u njegovoj kompaniji zaključili kako puno lakše mogu povećati interakciju sa svojim korisnicima bez kupovanja oglasa na ovoj društvenoj mreži jer oglašavanjem na Facebooku mogu privući veliki broj lažnih profila, a čak i ako privuku prave korisnike veliki dio njih nema nikakvu interakciju s kompanijom.
U Facebooku kažu da nisu zabrinuti zbog velikog broja lažnih profila koji klikaju na oglase i tako troše kompanijama novac te kažu da to za njih 'nije značajan problem', no pitanje je kako će ove informacije utjecati na budućnost oglašavanja na ovoj društvenoj mreži i zaradu Zuckerbergove kompanije.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.