Veliko otkriće

Otkriven 'megaplanet' na kojem je moguć život - 17 puta veći od Zemlje!

Znanstvenici iz Harvard-Smithsonian Centra za astrofiziku otkrili su potpuno novu vrstu planeta, nazvanu 'megazemlja', za koju su teoretičari vjerovali kako uopće ne postoji.

Novootkriven planet dobio je ime Kepler-10c. Star je oko 11 milijardi godina, a oko svog sunca se zarotira tijekom 45 dana. Otkrio ga je NASA-in svemirski teleskop Kepler.

Ova Godzilla među planetima je 2,3 puta veća od Zemlje te čak 17 puta teža od nje. Pretpostavlja se kako bi tako masivan planet privlačio plinove vodika i helija iz atmosfere te postao plinski div poput Jupitera potpuno neprilagodljiv za život.

Ipak, ovaj planet se smatra potencijalnim mjestom za život izvan Zemlje. To je prvenstveno zbog činjenice kako se ne smatra plinovitim planetom već se izvodi zaključak kako je stvoren od stijena i ostalih čvrstih materijala.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna "Ekološki dug" Isisavanje planeta: Čovječanstvo je ranije nego ikad iskoristilo godišnje resurse prirode Slika nije dostupna Plinski div u "opoziciji" NASA objavila sliku Jupitera s besprijekornim detaljima

Otkriven prvi nastanjiv planet velik poput Zemlje!

'Kepler-10c nije izgubio svoju atmosferu tijekom vremena. Dovoljno je masivan da ju je sigurno zadržao ako ju je ikad imao', tvrdi Xavier Dumusque koji je i otkrio ovog giganta koji je nastao u ranoj fazi stvaranja svemira.

Naime, upravo u najranijim danima svemira postojali su samo vodik i helij. Teži elementi od kojih su sastavljeni kameniti planeti, poput Zemlje, stvoreni su tek nakon prvog vala eksplozije zvijezda.

Kepler-10c je formiran svega tri godine nakon Velikog praska te pokazuje kako su kameniti planeti nastali i prije nego što se dosad mislilo.

'Otkrivanje Keplera-10c govori nam kako su kameniti planeti nastali ranije nego što smo mislili. A ukoliko na plinovitom planetu može nastati kamenje, tada je moguće na njemu i stvoriti život', tvrde znanstvenici.