"Čuli smo zahtjev predsjednika regije i proglasili izvanredno stanje u trajanju 12 mjeseci", izjavio je Conte novinarima nakon izvanrednog sastanka vlade u Genovi.
Pročitajte i ovo
Reakcija na tragediju
Stručnjak za Dnevnik Nove TV objasnio što se moglo dogoditi u Italiji te ima li opasnosti od urušavanja mostova u Hrvatskoj
Reakcija na tragediju
Talijanski ministar unutarnjih poslova: ''Neprihvatljivo je da se tako umire u Italiji, učinit ćemo sve da nađemo odgovorne''
"Izdvojili smo za prve intervencije 5 milijuna eura iz nacionalnog centra za izvanredna stanja", rekao je.
"To je prva mjera vlade nakon tragedije", rekao je premijer.
Dodao je da će proglasiti nacionalni dan žalosti koji će biti na dan pogreba žrtava.
Sućut obiteljima stradalih uputio i papa Franjo
"U ovom trenutku znamo za 42 poginulih, uključujući troje maloljetnika", rekao je tužitelj Francesco Cozzi za RAI, dodajući da su to privremeni podaci. Većina talijanskih medija prenosi da se broj žrtvava popeo na 39.
Izraze sućuti obiteljima je uputio papa Franjo. "Moje misli su s onima koji pate zbog tragedije u Genovi, koja je izazvala brojne žrtve. Dok vjerujem u Božju milost za one koji su izgubili živote, izražavam svoju blizinu duhom s njihovim obiteljima, s ozlijeđenima, iseljenima i svima koji pate zbog dramatičnog događaja.'', rekao je papa.
Tuga i bijes isprepleteni su nakon tragedije u Genovi. Tuga za stradalima i bijes jer se ovakvo što nije smjelo dogoditi. Ministar prometa traži ostavku uprave tvrtke Talijanske autoceste koja upravlja ovom prometnicom.
"U modernoj i civiliziranoj zemlji poput Italije nedopustive su tragedije poput ove. To nije prihvatljivo i odgovorni moraju platiti. Kao prvo preispitat ćemo ugovor s Autocestama, oduzeti koncesiju i kazniti one za koje mislim da nisu poštovali svoje obveze o održavanju vijadukta", izjavio je Danilo Toninelli, talijanski ministar prometa.
Tužiteljstvo je pokrenulo istragu, sumnjaju na ljudski nemar. Ministar proziva koncesionara da su od cestarina zaradili milijarde, ali novac nisu trošili tamo gdje treba. "Kažem vam da ćemo analizirati ugovore i da smo spremni na oduzimanje koncesije i novčanu kaznu do 150 milijuna eura", ističe Luigi Di Maio, talijanski ministar rada i industrije
Ministri od koncesionara traže i da sudjeluju u troškovima obnove mosta. Prozvana tvrtka tvrdi kako je sve odrađeno u skladu sa zakonom. Vijadukt je nadziran svaka tri mjeseca kako je i propisano. Dio struke godinama je upozoravao kako propada beton vijadukta, te da on nije više siguran. Premijer Conte najavio je preglede svih infranstrukturnih objekata u zemlji.
"To je most čija je gradnja počela početkom 60ih godina, a otvoren je 1967. U to vrijeme to je bio građevinski, konstrukcijski, pa čak i arhitektonski dojmljiv rad. Jasno, da ovaj objekt, kao i mnogi drugi infrastrukturni objekti, je star i podložan zubu vremena", rekao je Giuseppe Conte, talijanski premijer.
Gradonačelnik Genove Marco Bucci obećao je izgradnju novih domova onima koji su ostali bez njega uslijed ove tragedije. "Ja nisam građevinar, tako da ne ovisi o meni što treba napraviti, ali sigurno nitko ne misli da će ovo ostati godinama ovako, neke se odluke moraju donijeti. Ispod mosta su kuće koje su sada u opasnosti, a sigurno nećemo riskirati ljudske živote. Tim će ljudima biti dani novi stanovi, i učinit ćemo sve što treba da to bude čim prije", rekao je gradonačelnik.
I dalje traju akcije spašavanja
Vijadukt se urušio u utorak tijekom nevremena. Gotovo 240 vatrogasaca pretraživalo je cijelu noć ruševine uz pomoć pasa tragača ne bi pronašli preživjele.
"Nažalost, broj žrtava strašne tragedije u Genovi porastao je na 35. Zahvaljujem se liječnicima, spasiocima i volonterima koji su još uvijek prisutni na licu mjesta strašne nesreće", napisao je ranije na Twitteru talijanski ministar unutarnjih poslova Matteo Salvini.
Među 39 poginulih je troje djece, starosti 8, 12 i 13 godina. Vatrogasci i spasioci neumorno su tragali cijelu noć za preživjelima, a potraga za preživjelima koji su možda zatrpani pod tonama betona i željeza ispod srušenog vijadukta je nastavljena i jutros. Hospitalizirano je 16 ozlijeđenih osoba, od kojih je 12 u teškom stanju. Iz obiteljskih kuća i industrijskih objekata u blizini vijadukta evakuirane su stotine ljudi.
Salvini je najavio kako će o srušenom vijaduktu biti provedena istraga, vlada će prekontrolirati sve javne radove koji su na tom objektu odrađeni te utvrditi odgovorne za katastrofu koja, kako je naglasio, neće proći nekažnjeno.
PROČITAJTE I OVO:
Spasitelji i dalje traže preživjele. Svjedoci u šoku: "Most se iznenada srušio... Bio je to apokaliptičan prizor"
Stručnjak za Dnevnik Nove TV objasnio što se moglo dogoditi u Italiji te ima li opasnosti od urušavanja mostova u Hrvatskoj
Stručnjaci su upozoravali na opasnost: Pogledajte kako se urušio vijadukt u Genovi
Vozač kamiona koji je na nekoliko metara ispred sebe gledao tragediju u Genovi: "Ostavite me na miru"
"O, Bože sveti!": Pogledajte trenutak u kojem se urušio talijanski vijadukt
Nakon šefa talijanske vlade Giuseppea Contea u utorak navečer, u srijedu ujutro trebali bi na mjesto nesreće doći zamjenik premijera Luigi Di Maio, šef Pokreta 5 zvijezda, kao i ministar transporta i infrastruktura Danilo Toninelli, koji je zatražio ostavke u tvrtki koja je radila na održavanju mosta.
Salvinija, šefa Lige i također zamjenika premijera, očekuje se popodne na mjestu urušavanja, najpogibeljnijeg u Europi od 2001. "Katastrofa je pogodila Genovu i čitavu Italiju. Strašna i apsurdna drama pogodila je pojedince i obitelji", izjavio je talijanski predsjednik Sergio Mattarella u priopćenju.
Ujutro stotine spasilaca i dalje pretražuju ruševine vijadukta uz pomoć pasa, u potrazi za preživjelima. Po talijanskoj civilnoj zaštiti, računajući vatrogasce, policajce, Crveni križ i druge, u spašavanju je sudjelovalo tisuću osoba.
Podsjetimo, na autocesti A10 kod Genove urušio se vijadukt, u Italiji poznat kao most Morandi. Srušeni vijadukt nalazi se na važnom europskom prometnom pravcu od Portugala do Turske. Nazvan je Polcevera, prema rječici preko koje prelazi ili po svom tvorcu - most Morandi.
Ukupno je dug 1.182 metra. Ima tri pilona visine 90 metara. U nesreći se urušio jedan od tih pilona zajedno sa stotinjak metara kolničkih trakova. Betonska konstrukcija pala je na željezničku prugu, prostore jedne tvrtke i u rječicu.
Sve je nestalo u 15 sekundi
Gotovo sto metara ceste nestalo je u 15 sekundi oko podneva po lokalnom vremenu uslijed jakih kiša. "Most se iznenada srušio sa svime što na njemu nalazilo. Bio je tu uistinu apokaliptičan prizor, nisam mogao vjerovati svojim očima", rekao je motorist Alessandro Megna, koji se našao na mjestu događaja.
Angelo Borrelli, voditelj talijanske civilne zaštite izjavio je kako je u trenutku rušenja vijadukta na njemu bilo više od 30 automobila i tri kamiona. Svi su završili u ponoru, javila je agencija ANSA.
List Repubblica je prenio izjavu četveročlane obitelji u stanju šoka o tome da je u 10,35 munja pogodila jedan od stupova vijadukta, nakon čega se cement počeo raspadati, no navodi se kako je vjerojatno riječ o sugestiji u traženju razloga o mogućem uzroku nesreće.
Mjesto događaja posjetio i talijanski premijer
Matteo Salvini, talijanski ministar unutarnjih poslova, na Facebooku je u nakon urušavanja vijadukta napisao da će pronaći krivce za ovu neprihvatljivu katastrofu. Kako je kasnije izjavio na Siciliji, za njega je neprihvatljivo da ljudi na ovakav način umiru u 2018. godini.
"Prošao sam tim vijaduktom stotinama puta i učinit ću sve da pronađemo imena odgovornih. Neprihvatljivo je da se tako umire u Italiji", zaključio je Salvini. Euroskeptični ministar, čelnik krajnje desne stranke Liga, također je spomenuo da su potrebna ulaganja u brojne talijanske dotrajale infrastrukture.
Izgrađen 1967. godine
Vijadukt Morandi pušten je u promet 4. rujna 1967. nakon četiri godine gradnje. Nazvan je po projektantu, inženjeru Riccardu Morandiju, dug je 1.182 metra te je niz godina meta kritika zbog svoje problematične konstrukcije, pišu talijanske novine Corriere della Sera koje dodaju da se urušio možda upravo zbog toga.
Vijadukt je obnovljen 2016. godine i prolazi iznad trgovačkih cenatara, tvornica, stambenih zgrada, željeznice Genova-Milan i rijeke Polcevera, bio je tema rasprava inženjera zbog velikih troškova održavanja koji su u jednom trenutku trebali prestići same troškove izgradnje, zbog čega su neki čak zahtijevali da se on sruši i sagradi novi.