Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Od 1. srpnja prolaz kroz Sloveniju stajat će oko 260 kuna!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Slovenija od 1. srpnja uvodi obveznu naplatu cestarine putem vinjeta.

Najjeftinija je 35 eura za automobile i vrijedi pola godine. Slovenci nisu predvidjeli nikakve jeftine vinjete samo za tranzit. Gastarbajteri, ostali turisti, ali i Hrvati koji će ići prema Austriji ili Italiji dodatno će biti olakšani za oko 260 kuna! 

Pročitajte i ovo Tuča u Sloveniji hladna fronta VIDEO Dijelove Slovenije poharala tuča, objavljena snimka kako se hladna fronta kreće prema Hrvatskoj Nuklearna elektrana Krško Od ponedjeljka Krško neće raditi mjesec dana

Dva vodeća slovenska dnevna lista proglasila su najavljene cijene vinjeta "populističkim potezom" Janšine vlade pred jesenske parlamentarne izbore te, iako priznaju da će novi sustav pogodovati domaćim vozačima, dovode u pitanje i njegovu održivost s obzirom na nepoznanice koje donosi i narasle potrebe servisiranja 3,5 milijarde eura kredita za autoceste.

Ljubljansko "Delo" tako je ocijenilo da vlada desnog centra "popularnim" cijenama jednogodišnjih vinjeta želi osvojiti birače u urbanim centrima, gdje uživa premalu potporu i da se radi o "privremenom eksperimentu" za koji će račun morati snositi sljedeća vlada.

Prema prvim kalkulacijama, dvije trećine godišnjeg prihoda na autocestama, koji iznose oko 220 milijuna eura, sada bi se osiguravalo od vozila u tranzitu, dok bi za domaće vozače vinjete bile mnogo isplativije. Za usporedbu, oni koji se svaki dan službeno voze na relaciji Ljubljana-Maribor ili obrnuto do sada su na cestarinu godišnje trošili oko 800 eura, dok će sada kupnjom jednogodišnje vinjete od 55 eura taj trošak svesti na cijenu jednog spremnika goriva za svoj auto.

Neki komentatori upozoravaju i na moguće reakcije u inozemstvu ili Bruxellesu, gdje bi se novi sustav mogao doživjeti kao diskriminacijska mjera.

Kako upozorava internetni blog "Razgledi", Austrija je vinjete uvela 1996. godine, malo nakon ulaska u Europsku uniju, ali je jednogodišnje i polugodišnje vinjete morala dopuniti i desetodnevnim vinjetama za vozila u tranzitu, koje slovenska vlada zbog osiguranja potrebnih prihoda na cestama želi izbjeći. Iako europska direktiva regulira cestarine samo za teretni promet, nije poznato kako će na uvođenje vinjeta reagirati Bruxelles. Uz to, pišu "Razgledi", može se dogoditi da će neke države poput Italije, Njemačke, Češke, Austrije i Slovačke postaviti pitanje je li pošteno da njihovi građani u sezoni za turistički tranzit preko Slovenije plaćaju onoliko koliko plate vinjetu za polugodišnje korištenje cesta u Austriji. 

Sadašnje kalkulacije slovenske vlade računaju najviše na povećanje prihoda od tranzita osobnih vozila na nekim "turističkim" pravcima, primjerice između Šentilja i hrvatskog graničnog prijelaza Macelj.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene