Kako je rekao Marjan Koler, iz službe za odnose s javnošću DARS-a, među nekoliko desetaka kažnjenih vozača nekoliko ih je bilo i iz Hrvatske, ali su većinu kazni ipak platili slovenski vozači.
Pročitajte i ovo
"kratak, ali moćan"
Potres u susjedstvu, osjetio se i u Hrvatskoj: "Zgrada se tresla"
Slovenci predvidjeli drakonske kazne za vozila bez vinjeta
Koler je rekao da se problemi zbog novog načina naplate cestarine potkraj vikenda, kada se očekuje veliki turistički val kroz Sloveniju, neće osjetiti, ali da će biti uobičajenih gužvi u vršnim opterećenjima prometa. No, kako dodaje, ne zbog vinjeta, nego zbog uobičajenog zgušnjavanja prometa, a činjenica je da će i na autocestama dolaziti do kolona na naplatnim kućicama jer je na tim mjestima još uvijek, zbog sigurnosti, ograničenje brzine od 40 kilometara na sat.
Koler je potvrdio da je s početkom primjene vinjetnog sustava naplate bilo problema u obaviještenosti stranih vozača da kroz Sloveniju trebaju vinjetu, ali naglašava da su oni svi prilikom ulaska na autoceste upozoreni da je moraju imati - i to preko novopostavljenih upozorenja, odnosno prometne signalizacije. DARS tvrdi i da je na vrijeme o vinjetama obavijestio strane medije, autoklubove i strana diplomatska predstavništva.
Slovenski mediji navode da je - iako su protiv preskupih polugodišnjih slovenskih vinjeta prosvjedovale i druge susjedne države - najviše nezadovoljstva s njima upravo u Hrvatskoj. No, prema pisanju mariborskog lista "Večer", nezadovoljni su i vozači u Mariboru, jer očekuju da će doći do "zagušenja" prometa na alternativnim pravcima, na kojima će stranci i slovenski vozači pokušati zaobići pravce na kojima su obvezne vinjete.
Maribor će, piše list, zbog vinjeta moći računati i na smanjeni dolazak Zagrepčana, koji su se u Sloveniji zaustavljali ili kupovali prilikom odlaska u Graz u Austriju. Računica je sada promijenjena pa, primjerice, zagrebačka obitelj koja odlazi u šoping u Graz mora računati na troškove od sto eura već u startu. Toliko iznosi zbroj cijena hrvatske cestarine, slovenske i austrijske vinjete, te benzina koji treba potrošiti od Zagreba do Graza i natrag, piše "Večer".
Taj list tvrdi da je prodaja vinjeta u Mariboru manja od očekivanja i da je još uvijek nije kupilo pola vozača iako novi sustav plaćanja cestarine preko vinjeta odgovara upravo najviše domaćim vozačima, a troškove preraspodjeljuje na strane vozače u tranzitu.
Iz DARS-a dolazi i upozorenje da su slovenske vinjete, koje treba nalijepiti u donji lijevi ugao vjetrobranskog stakla, neprenosive na drugo vozilo, a ako netko pokuša odlijepiti 35 eura skupu naljepnicu, na njoj će se pojaviti napis "neveljavno" (nevažeće), a za tako uništenu vinjetu neće se moći besplatno dobiti nova, kao u slučaju da je staklo automobila oštećeno ili uništeno u automobilskoj nesreći.
Kao zanimljivost u DARS-u su potvrdili vijest komercijalne televizijske postaje POP-TV da su se u prodaji preko jednog slovenskog portala za prodaju razne robe pojavile i ponude za prodaju 7-dnevnih "jeftinijih" vinjeta, koje u Sloveniji nisu ni predviđene, pa se očito radi o krivotvorini. No, u DARS-u dodaju da je ponuda, a možda se radi o šali, došla iz Hrvatske, u kojoj je bilo najviše kritika na račun vinjeta i pretpostavljenog diskriminiranja stranih vozača u tranzitu.