Nesreća zrakoplova Jeju Air 2216 u prosincu prošle godine bila je najveća u povijesti Južne Koreje, a dogodila se nakon što je u avion udarilo jato ptica. U nesreći je poginulo 179 ljudi, a preživjela su samo dva člana posade, koja su se nalazila u repu aviona.
TEŠKO JE OZLIJEĐEN
Njemačka policija upucala Hrvata (25): Objavljeno što je prethodilo sukobu
Tragedija u Lisabonu
Obitelj došla identificirati sina koji je poginuo u nesreći uspinjače, u mrtvačnici doživjeli šok
Drama
Djed unuka pokupio iz vrtića pa se sledio kad su stigli kući: "Tek je tada shvatio…"
Istražitelji nesreće sada su objavili da su piloti nekoliko minuta prije pada aviona napravili stravičnu pogrešku. Kako se čini, ugasili su motor koji je bio manje oštećen udarom ptice nekoliko sekundi ranije te tako ostavili zrakoplov da radi na samo jednom oštećenom motoru, koji se zapalio.
Što mislite o temi? Pišite u komentaru.
Gašenje je vjerojatno dovelo do gubitka električne energije i uklanjanja glavnog izvora potiska zrakoplova, što je pilotima otežalo slijetanje, tvrdi osoba upoznata s istragom, a prenosi New York Times.
Zbog nedostatka struje zrakoplov je pokušao sletjeti bez spuštenog stajnog trapa. Prevrnuo se na trbuh, udario u betonski zid na kraju piste i zapalio se. Dvije stjuardese su preživjele. Svi putnici i ostali članovi posade su poginuli.
Najnoviji nalazi, od kojih su neki uključeni u službeno privremeno izvješće pokazano obiteljima žrtava u subotu, pojačali su ispitivanje načina na koji su piloti postupili prilikom prinudnog slijetanja nakon što su ptice udarile u zrakoplov te oštetile oba motora. Stručnjaci u Sjedinjenim Državama rekli su da to otvara mogućnost da su piloti pogrešno identificirali motor koji je trebalo ugasiti, iako su upozorili da je prerano za takve zaključke.
"Ako su piloti izgubili prikaz nakon udara ptice, možda nisu imali jasnu naznaku koji je motor oštećen", rekao je Joe Jacobsen, stručnjak za sigurnost zrakoplovstva koji je radio i u Boeingu i u Federalnoj upravi za zrakoplovstvo. Naglasio je potrebu za detaljnim podacima iz kokpita prije donošenja zaključaka.
Snimači leta aviona, kojima je za rad potrebna električna energija, prestali su raditi pet sekundi nakon što je lijevi motor ugašen. To je ostavilo praznine u informacijama o tome što se dogodilo u preostalih nekoliko minuta, tijekom kojih su piloti ponovno napravili krug i prinudno sletjeli. Otvorena pitanja uključuju zašto stajni trap nije ručno aktiviran nakon što je avion izgubio veći dio snage i je li rezervni generator aviona radio.
U izvješću se navodi da nisu pronađeni nikakvi prethodni nedostaci ni u jednom motoru, prema analizi koju su proveli američki, francuski i južnokorejski istražitelji od svibnja do lipnja.
Privremeno izvješće izazvalo je prosvjede rodbine žrtava koju su dužnosnici privatno informirali u subotu. Predstavnici obitelji rekli su da izvješće ne pruža dovoljno dokaza o uzroku nesreće, dok se čini da krivi ptice i pilote.
Dužnosnici su naglo otkazali konferenciju za novinare kako bi javno objavili nalaze nakon što su neki rođaci omeli događaj, čak su i izgurali dužnosnika iz prostorije kako bi to spriječili.
Ko Jae-seung, član delegacije rodbine koji je s The New York Timesom podijelio što je saznao tijekom 30-minutne prezentacije dužnosnika, rekao je da mnoge obitelji vjeruju da su nalazi preuranjeni i da im nedostaju dokazi.
Ko je rekao da je istražitelj odgovarao na pitanja obitelji, ali nije mogao odgovoriti na mnoga od njih, čime je ostavio rodbinu neuvjerenom u njihova objašnjenja.
Istražitelji su obiteljima rekli da su nakon udara ptice oba motora radila s vibracijama, što je potencijalni znak oštećenja, a izvješće je potvrdilo da je u obama motorima pronađeno perje.
Desni motor imao je i oštećenje kompresora, što je uzrokovalo požar i crni dim, rekli su dužnosnici. No utvrđeno je da je desni motor još uvijek imao snage neposredno prije nego što je zrakoplov sletio na trup, dodali su.
Istražitelji nesreće zrakoplova Jeju nisu objavili informacije o statusu zaslona u kokpitu nakon udara ptice. Cilj im je dovršiti istragu do sljedećeg lipnja.