Golemi teretni brod i dalje je zaglavljen u Sueskom prolazu. Egipatske vlasti ne isključuju tehničke probleme ili ljudsku pogrešku kao uzrok nasukavanja golemog teretnog broda koji blokira Sueski kanal, jedan od najprometnijih plovnih puteva.

Galerija


Egipatske vlasti kažu da u operaciji izvlačenja sudjeluje 14 tegljača, a dobra vijest je što kormilo i propeler broda dugog 400 metara ponovno rade, pa se brod pomaknuo.Iako je bilo najavljeno da bi brod u subotu mogao biti oslobođen, to se još nije dogodilo zbog jakih vjetrova i snažne plime.

Zaglavljen teretni brod u Sueskom kanalu
Zaglavljen teretni brod u Sueskom kanalu (Foto: AFP PHOTO / HO / Suez Canal)

Zaglavljen teretni brod u Sueskom kanalu
Zaglavljen teretni brod u Sueskom kanalu - 4 Foto: Afp

Zaglavljen teretni brod u Sueskom kanalu
Zaglavljen teretni brod u Sueskom kanalu - 2 Foto: Afp

Zbog zastoja u Sueskom kanalu, povećava se broj teretnih brodova koji čekaju na prolaz. Trenutačno ih je više od 320.

Tajvanski brod MV Ever Given Najvažniji pomorski pravac na svijetu i dalje je blokiran, na prolaz čeka najmanje 150 brodova: ''To je kao ogromni nasukani kit. Golema je težina na pijesku..."

Sueski kanal Golemi kontejnerski brod blokirao Sueski kanal: Više od 100 brodova čeka na prolaz

''Radili smo cijele noći, od ponoći do 14 sati i kopali smo u dubinu 18 metara. Sada šaljemo jaružalo da počne vući'', kazao je Osama Rabae, predsjednik lučke uprave Sueskog kanala.

Moguća ljudska pogreška

Brod dugačak 400 metara bio je na putu iz Kine prema Rotterdamu. Osama Rabae u subotu je rekao da snažni vjetar i pješčana oluja nisu jedini uzroci nasukavanja broda.

"Tako složeni problem podrazumijeva nekoliko čimbenika. Može biti da je došlo do nekog tehničkog problema ili ljudske pogreške. Ne mogu utvrditi točan uzrok sve dok se istraga ne privede kraju", rekao je Rabae.

Objasnio je da sama veličina broda otežava napore da ga se ponovo porine u more te da cijelu akciju otežava i plima te tvrdo, stjenovito tlo na kojem je brod zaglavio. Postoji i mogućnost da se makne teret s broda kako bi ga se "olakšalo" za porinuće.

Procjenjuje se da je zbog blokade svaki dan na čekanju roba u vrijednosti 9,6 milijardi dolara. Kroz Sueski kanal se odvija oko 12 posto globalne trgovine. Sueski kanal, dug 193 kilometra, povezuje Sredozemno i Crveno more i najkraći je plovni put između Azije i Europe.

Svake godine kroz njega prođe najmanje 18.000 plovila. Sueski kanal jedan je od glavnih egipatskih izvora prihoda, uz turizam i novčane doznake iseljenika. Godine 2015., Egipat je otvorio 35-kilometarski produžetak koji prolazi paralelno uz povijesni kanal otvoren 1869. godine.

Produžetak omogućuje dvosmjerni promet uz prethodno jednosmjerni kanal te je osmišljen da smanji vrijeme čekanja plovila. Egipatske vlasti su predvidjele da će novi prolaz povećati godišnji prohod Sueskog kanala s pet milijardi dolara na 13 milijardi dolara do 2023. godine.

Prihodi od dozvola za prolaz prošle su godine dosegli 5,6 milijardi američkih dolara.
 

 

Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr