Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nakon prvih koncerata Marka Perkovića Thompsona pred hrvatskim iseljenicima, američki i kanadski tisak osvanuo je s brojnim napisima o događaju. Ipak članci su, u usporedbi s ranijima, bili blaži, jer prvi koncerti nisu opravdali medijska upozorenja o neofašističkim porukama njegove glazbe.


Pod naslovom 'Rocking The Boat', The Washington Post u svom tjednom prilogu 'Stil' sučeljava ono što se o Thompsonu znalo prije, s onim što je viđeno na dva koncertu u društvenom centru Hrvatske Katoličke crkve Sv. Ćirila i Metoda, na Manahattanu u New Yorku, proteklog vikenda.

'On je popularna hrvatska rock zvijezda, optužena za godine
nakupljanja fašističkog sentimenta među svojim obožavateljima u domovini', objašnjava Post, dodajući detalje o majicama s ustaškim simbolima na njegovim koncertima, osude Wiesenthal centra i nedavni pamtljivi naslov New York Daily Newsa: 'Židovske skupine prosvjeduju zbog nastupa Naci banda u crkvenoj dvorani'.

'I što znamo sada kada je koncert održan, kako je planirano? Čovjek iskopava britanski heavy metal, cirka 1975. I dobro izgleda u crnom', piše Post.

'Naci band? Nuh-uh. Perković (42) nije radio 'sieg heil', niti je
držao bombastične govore protiv Srba, Židova ili bilo koje druge skupine, prema mnogim Hrvatima koji su rado prevodili tijekom koncerta', piše Post.

Po navodima autora članka Davida Segala, Thompson je na koncertu 'otpjevao puno gorljivo nacionalističkih rock pjesama srednjeg tempa, od kojih većina zvuči kao da Iron Maiden izvodi istočnoeuropski folk'.

'I on je gudio istu pjesmu stalno iznova na svoje omiljene teme: ljubav za Boga, obitelj i Hrvatsku. Posebno Hrvatsku, koja u njegovoj muzici zvuči kao mjesto zlostavljano stoljećima i još uvijek pod opsadom', komentira list.

Novinar Posta opisuje atmosferu s koncerta, ističući kako je ušao s ulaznicom kupljenom na web oglasniku Craiglist, jer organizator George Corluka u dvoranu nije puštao novinare.

Navodi kako je 600 okupljenih zajedno s Thompsonom pjevalo 'U boj, u boj za narod svoj!', te objašnjava kako su u publici mnogi bili uvrijeđeni zbog strke nastale oko Thompsonove turneje.

'Ozbiljno, oni više ne zovu ni Nijemce 'Nacisti'. Ali to stalno čuješ za Hrvate', kazala je za list Mary Ann Lakoseljac, po kojoj Thompson 'pjeva o ljepoti Hrvatske'.

List iznosi i druge detalje vezane uz koncert i okolnosti koje su ga okruživale, citira i dio stihova o 'genima kamenim', te umjesto zaključka navodi newyoršku izjavu Srđana Dvornika, izvršnog direktora HHO-a, kako 'Nakon rata sa Srbima, nikada nije bilo stvarnog suočavanja s prošlošću. Nitko nikada nije priznao da je Hrvatska, kao dio obrambenog rata, počinila akte etničkog čišćenja. Tako da je mit o Hrvatima kao kolektivnim žrtvama još uvijek živ. No sada je ostalo samo ljudima poput Thomspona da taj mit izražavaju javno'.

Kanadski dnevni listovi 'The Toronto Star' i 'The Edmonton Sun', u izvijestili su da je Thompsonov koncert u Torontu, čije je mjesto održavanja nakon otkazivanja dviju dvorana držano u tajnosti, na kraju u nedjelju održan je Norvalu, zapadno od gradića Bramptona. 

'Nastup na otvorenom kod Hrvatskog centra Kraljica mira, privukao je nekoliko tisuća članova hrvatske zajednice i održan je bez vidljivih prosvjeda', piše Toronto Star.

Koncert je protekao bez ispada, navodi list i citira 18-godišnjeg studenta iz Toronta Hrvoja Pavića, koji je kazao kako su promotori nastupa poručili vlasnicima ulaznica da na koncert ne nose ustaške simbole.

List Edmonton Sun navodi kako novinarima nije bio dopušten ulaz na koncert u Norvalu, te da je jedna skupina obožavatelja vikala novinarima da odu.

U sklopu turneje Thompsona još očekuju nastupi u Clevelandu, Chicagu, Los Angelesu, San Joseu i Vancouveru.