Pacijenti koji ne mogu dobiti svoje liječnike mogu se žaliti na poseban mail: HZZO je otkrio koliko je stiglo pritužbi
Piše Sanja Vištica,
06. prosinca 2020. @ 07:46
komentari
HZZO pokrenuo novi sustav naručivanjaFoto: Vijesti Nove TV u 14
HZZO je u ponedjeljak otvorio mail na koji se mogu požaliti svi pacijenti koji ne mogu dobiti svoga liječnika. Tijekom prvih pet dana rada, na mail je stiglo 412 tužbi te su se pacijenti najviše žalili da ne mogu kontaktirati liječnika ili na lošu organizaciju ordinacija i domova zdravlja. Tada se u prijavljene ordinacije šalje kontrola.
Zbog sve učestalijih pritužbi HZZO je u ponedjeljak otvorio mail na koji se mogu požaliti svi oni koji ne mogu dobiti svoga liječnika.
''Dogodilo se da zovete 40 do 50 puta, čini mi se, da dobijem liječnika. Ništa alarmantno, ali mi je dijete dobilo od škole mail. Moralo je u samoizolaciju. I naravno da sam htjela obavijestiti liječnika. Na kraju nisam uspjela'', govori Olivera iz Zagreba.
''Moj suprug, on jako teško dobije, on u Siget spada. Ostari zovući. Dobije, ali uporno zove'', požalila se Biserka iz Zagreba.
''U pravilu se svaki put javi. Ne možda direktno liječnica, ali medicinska sestra je u kontaktu s nama'', rekla je Stanka.
Jedni su bez veće muke, a drugima je dobiti liječnika ravno lutriji.
''Ja nemam problema s time'', otkrila je Dubravka iz Zagreba.
U HZZO-u kažu da je na mail zovem.doktora@hzzo.hr tijekom prvih pet dana stiglo 412 pritužbi, od čega je 81 sadržavala potrebne podatke. Pacijenti su se najviše žalili na to da ne mogu dobiti liječnika te na lošu organizaciju pojedinih domova zdravlja i ordinacija. Prijave su stizale iz cijele Hrvatske, a najviše iz Zagreba. U udruzi pacijenata upozoravaju da se s problemom nedostupnosti liječnika susreću i COVID pozitivni pacijenti.
''Ako on telefonom ili mailom ne može stupiti u kontakt s liječnikom, onda se on stavlja u poziciju da mora izaći iz kuće. I tu nemamo način niti kontrole'', objašnjava Jasna Karačić iz Udruge za promicanje prava pacijenata.
U prijavljene ordinacije HZZO šalje kontrole. Obiteljski liječnici kažu da je pritisak golem.
''Mi imamo i telefonsku liniju za razgovor s pacijentima i telefon za naručivanje kronične terapije, javljamo se na mobitele, čitamo mailove. Jednostavno u jednom radnom vremenu jedan liječnik i jedna sestra više posla ne može obaviti'', rekla je Vikica Krolo, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine.
Obaviti rendgen pluća u domu zdravlja pokušala je i pacijentica iz Velike Gorice. Kaže, došla je s uputnicom i čekala vani zajedno s ostalih nekoliko pacijenata.
''Doktorica je izašla van. Rekla je da nemam hitnu uputnicu, neće me poslikat. Ni mene ni nas pet. Zato jer mi možda imamo koronu pa će nas naručiti za tjedan dana da vidi je li mi imamo koronu'', tvrdiSandra Kanižaj, pacijentica iz Velike Gorice.
''Ne mogu prežvakati to da ljudi tamo sjede zaključani, piju kavu, neće primiti pacijenta i primaju plaću'', govori.
Voditeljica iz Doma zdravlja uputila je ispriku pacijentici.
''Pacijenticu pozivam u ponedjeljak u moje radno vrijeme i pomoći ću joj sve što treba. I prvo što ću tražiti očitovanje od ekipe koja je prozvana da bismo mogli postupiti'', opravdava se Ljubica Zrno, voditeljica ispostave Doma zdravlja Velika Gorica.
U prigovorima je potrebno navesti ime, prezime, OIB, telefon za kontakt te ime i prezime izabranog liječnika. No, bilo je i onih koji su svoje liječnike i pohvalili.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.