Tisuće i tisuće pošiljki s robom kupljenom preko interneta prolaze kroz urede pošte. Online trgovina raste 15 posto na godinu. Iskustva potrošača različita su, uz prisutno nepovjerenje.
Pročitajte i ovo
Opreza nikad dovoljno!
Mislila je da je naišla na odličnu ponudu za apartman u Crikvenici, ubrzo je sve pošlo po krivu
Na vrata mu došla policija
Podravac (71) na internetu naručio tablete: "Nisam znao da je droga, od njih sam mogao raditi teške poslove u šumi"
Ako su problema i imali s robom s trećih tržišta, tu pomoći baš i nema. Ali internetska kupnja unutar Europske unije nudi cijeli niz prava. Roba se, bez obrazloženja, može vratiti u roku od 14 dana.
"Kod obične trgovine povrat novca nije obvezan"
„Ako istekne rok od 14 dana, a potrošač primijeti da na proizvodu koji je kupio ima nedostatak, on to može reklamirati u najkraćem roku od 2 godine, toliko postoji odgovornost prodavača za materijalne nedostatke proizvoda“, kaže Dunja Mak iz Savjetovališta za potrošače, Osijek.
Kod obične trgovine povrat novca nije obvezan, već je to dobra volja trgovca.
Sve više trgovaca traži pomoć potrošačkih udruga, a edukacija je, kažu u Gospodarskoj komori, ključ svega.
„Smatramo da je apsolutno da svi znaju svoja prava i da ih se drže bez izuzetaka, jer samo fer odnosi trgovine i kupca jamče win-win situaciju na tržištu“, kaže Tomislava Ravlić, HGK, sektor trgovine.
Najviše prigovora na materijalne nedostatke
Ako fer odnos izostane, potrošač može trgovcu podnijeti pisani prigovor, riješiti spor izvansudski ili se obratiti inspekciji.
Najviše pritužbi i upita ima na materijalne nedostatke i jamstva proizvoda. Savjetovališta potrošačima, kažu, uspiju i konkretno pomoći.
Zato je najbolji potrošač – informiran potrošač.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr