Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Zračna luka kod Splita, Resnik, ljeti je prava košnica, a brojni zrakoplovi velikim dijelom nadlijeću Trogir, ljeti i 120 puta na dan.


Dio Trogirana buni se što milijuni kuna koje od aerodroma dobije lokalna zajednica u cijelosti ide Kaštelima, u kojima je zračna luka registrirana, dok susjedni Trogir ne dobiva ništa. Spominju se čak i teška oboljenja koja su mogu biti izazvana parama od kerozina.

'Meni brat kad dolazi iz Pariza kaže da vidi mater doli na teraci kako nešto radi, eto koliko je daleko', tvrdi Neven Franić o zrakoplovima koji prelijeću nisko nad gradom.

'Ležim u krevetu i gledam avion prema sebi i mislim 'ne daj bože da padne'. A buka - neću ni govorit. Cijela kuća se trese', opisuje Duje Coce.

'Taman noću zaspeš pa te u tri ure probudi. A signal na televiziji se samo zamrači', mišljenja su i ostali stanovnici Trogira.

Ovih dana lokalni HSLS održao je tribinu na kojoj su istaknuli da Trogir od zračne luke ne dobije ni kune, a susjedna Kaštela čak 20 milijuna kuna.

'Tvrdim da bi se taj kolač trebao dijeliti. 70 posto aerodroma je na trogirskom području', mišljenja je Coce.

No, u Zračnoj luci tvrde suprotno. Kažu da je najveći dio aerodroma u Kaštelima. Zato su kažu tamo registrirani, pa po zakonu njima i plaćaju sve doprinose.

'78 posto je smješteno u katastarskom dijelu Kaštela, a 22 posto u Trogiru', tvrdi Pero Bilas, zamjenik direktora Zračne luke Split.

Sa tribine se čula i sumnja da isparavanje kerozina kroz desetljeća truje Trogirane.

Iz Zračne luke kažu kako lete zrakoplovi smanjenog onečišćenja. Podsjećaju na dobrobit za Trogir.

'Mi smo taj čvor koji im dovodi njihove goste i puni njihove turističke kapacitete', tvrdi Bilas.

Ali Trogirani kažu da na aerodrom Resnik ne smiju trogirski taksisti ni obrtnici, a i da se Trogirani tamo rijetko zapošljavaju. Prostora za pregovore, čini se, ima.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook