Hrvatska je na euro prešla 1. siječnja 2023. Prometnom redarstvu u Zagrebu trebalo je malo duže. Gotovo dva mjeseca.
Zbog prilagodbe informacijskog sustava prometnog redarstva na dvojno prikazivanje cijena u eurima i kunama od 1. siječnja prometni redari u Zagrebu tjednima nisu mogli ispisivati kazne, a kako bi se osiguralo da oni koji krše Zakon o sigurnosti prometa na cestama budu sankcionirani, pomagala im je policija.
Tjednima smo pokušavali doznati zašto se zagrebački Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet nije pravovremeno pripremio za prelazak na euro.
Iz Grada su nam samo govorili da je riječ o problemima u sustavu, ali ne i što se točno dogodilo, no sada je poznato u čemu je bio problem.
Poteškoće s ispisivanjem kaznih prometnih redara napokon su otklonjene i sustav je u funkciji od 23. veljače, kazali su za DNEVNIK.hr, uz napomenu da se ovdje nije radilo o pomaganju policije.
Sustav star 14 godina
Informacijski sustav Prometno redarstvo, kažu, koristi se od 2009. godine: ''Dorađivan je sukladno zakonskim promjenama, kao i zahtjevima korisnika sustava. Sustav je zasnovan na zastarjelim tehnologijama te je Grad Zagreb, kako bi se omogućili brži razvoj i održavanje sustava i zbog prilagodbe informacijskog sustava prometnog redarstva Zakonu o uvođenju eura kao službene valute u Hrvatskoj, pokrenuo tehnološku nadogradnju sustava.''
''U procesu nadogradnje sustava od 1. siječnja postojale su poteškoće u postupanju po prekršajima iz domene rada Odjela prometnog redarstva Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet'', kazali su i dodali da su one sada otklonjene.
Kako su pomagali policajci
Što se tiče policije, podsjećaju: ''Državni službenici, u ovom slučaju policijski službenici te službenici lokalne i regionalne samouprave, u ovom slučaju prometni redari, imaju iste ovlasti na temelju Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a što su primarno policijske ovlasti koje su prepuštene lokalnoj i regionalnoj samoupravi, pri čemu policija nije izgubila ovlast nad istom vrstom poslova.''
Napominju i da je suradnja zagrebačke policije i Grada u svim segmentima na razini iznad svih očekivanja, ali: ''U interesu građana i javnosti, kao i lokalne i regionalne samouprave trebalo bi biti sprječavanje prometnih prekršaja edukacijom i prevencijom, a ne samo represivnim mjerama, na čemu se u nekoliko posljednjih godina intenzivno radi, pa u pravilu možemo potvrditi da se suradnja s policijom nastavlja kontinuirano te da će se kroz predmetnu suradnju raditi na tome da građani čine što manje prekršaja kroz prevenciju i edukaciju, ali i represivno djelovanje kada je to nužno i neophodno.''
Pročitajte i ovo
Kaos u sustavu
Nepropisno ste parkirali u Zagrebu? Budite bez brige - kaznu ćete teško dobiti. Barem zasad
Pročitajte i ovo
pauk odvozi vozila
Svi u prirodu: Ogromne gužve na zagrebačkoj žičari, redari imaju pune ruke posla s kaznama
Međutim, ima li u Zagrebu uopće dovoljno prometnih redara, pitaju često građani, a iz Grada kažu: ''Raspolažemo dovoljnim brojem prometnih redara te će Grad svakako u budućem vremenskom razdoblju voditi takvu kadrovsku, personalnu i drugu politiku koja će odgovoriti na sve izazove i očekivanja građana i javnosti. U tom je smislu raspisan natječaj za 20 prometnih redara, čiji je jedan dio trenutno na edukaciji na Policijskoj akademiji.''
Sva kršenja prometnih prekršaja građani mogu prijaviti na dežurni broj telefona za građane 01/610 1566 ili e-adresu redarstvo@zagreb.hr.