Kakve će biti posljedice posljednjih Googleovih promjena algoritma u pretraživanjim, istražio je Dnevnik.hr.


Google je od danas promijenio način na koji njihov pretraživač preporučuje stranice na pametnim telefonima i tako u se potpunosti preokreće posjećenost internetskih stranica privatnih tvrtki, točnije određenih online trgovina, stranica, restorana, odnosno privatnih tvrtki.

Novi algoritam za mobilno pretraživanje određuje kako su stranice rangirane u pretrazi, odnosno preporučuje samo one stranice koje su prilagođene ekranu. Ovo je jedna od najznačanijih promjena koju je Google ikada napravio u statistici pretraga.

Internetske stranice koje se ne uklapaju u prilagođenost ekranima na pametnim telefonima bit će uklonjene s prvih mjesta na tražilici, a krajnja posljedica toga je manja zarada za te tvrtke. Za razliku od njih - blago će profitirati svi oni kojima stranice jesu 'mobile friendly'.

Dakle, problemi za brojne kompanije koje svoje stranice nisu prilagodili pametnim telefonima počinje danas.

Što to znači za poduzetnike koji su propustili prilagoditi svoje stranice Googlovom algoritmu, pitali smo Krešimira Drvara, autora prvog priručnika o optimizaciji web stranica za tražilice na hrvatskom i vlasnika tvrtke Effectus Media.

'Promjena algoritma će utjecati na prirodne pozicije stranica u pretragama s mobilnih uređaja. Poduzetnici koji nemaju stranice responzivnog dizajna ili prilagođene mobilne verzije vlastitih web stranica mogu očekivati da će im se smanjiti količina organskog prometa koji dobivaju preko Google tražilice', kaže Drvar.

Zbog propagiranja islamizma, Google otkazao uslugu u BiH

Na pitanje postoji li procjena koliko je takvih poduzetnika u Hrvatskoj, Drvar je rekao da službena statistika koliko web stranica u Hrvatskoj nije prilagođeno za pristup s mobilnih uređaja ne postoji. 'Ali iz našeg iskustva rekli bismo da se radi o omjeru 50/50, s tim da neresponzivne stranice u pravilu imaju obrti, mikro i mala poduzeća te veći poduzetnici koji nisu ulagali u redizajn svoje web stranice prethodnih 3-5 godina', dodaje Drvar.

Procedura i cijena prilagodbe

'Proces optimizacije stranica za pristup s mobilnih uređaja zna biti zahtjevan proces koji podrazumijeva kompletni redizajn same web stranice zbog načina na koji su one tehnički bile izvedene. To nije malo ulaganje, ali budući da je u Hrvatskoj velika penetracija mobilnih uređaja i većina stranica naših klijenata ima udio posjetitelja s mobitela 20-50% broja ukupnih posjetitelja. Idealno smo tržište za adaptaciju stranica za pristup s mobilnih uređaja i responzivan dizajn. Za očekivati je da će 2015. i 2016, postotak korisnika koji pretražuju internet još rasti, tako da ako još niste prilagodili web stranice svakako to u što skorije vrijeme napravite', savjetuje Drvar.

Što to znači na konkretnom primjeru?

'Na konkretnom primjeru to znači da Poduzetnik A na svojoj stranici ima 1000 posjeta mjesečno od čega je organskih rezultata tražilice 70% odnosno 700 posjeta. Od tog broja 40% posjetitelja pristupa stranici s mobilnih uređaja, odnosno ukupna brojka od 280 posjeta. Ukoliko stranica nije optimizirana za pristup s mobilnih uređaja, poduzetnik može očekivati da će mu se brojka od 280 posjetitelja značajno smanjiti, koliko točno, ostaje nam da vidimo i izmjerimo', zaključuje Drvar. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook