Domaćim prugama vozit će baterijski vlakovi, poručio je u utorak premijer Andrej Plenković s klimatske konferencije. Prvi takav trebao bi izaći na tračnice 2024. godine. Reporterka Dnevnika istražila je koje će pruge sve pokriti, a doznaje i da će profitirati dalmatinske, istarske, međimurske i dio podravske pruge.

Galerija Vlakovi - 1 Vlakovi - 2 Vlakovi - 3 +0 Vlakovi - 4

Iz dalekog Egipta stigle su ambiciozne najave.

"U idućem desetljeću ćemo investirati više od četiri milijarde eura u modernizaciju željeznica. Do 2032. ćemo uvesti vozni park baterijskih električnih vlakova", rekao je premijer Andrej Plenković na klimatskom skupu.

Hrvatske željeznice (HŽ) su raspisale natječaj za obnovu voznog parka.

"U sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti je predviđena nabava baterijskog i jednog elektrobaterijskog vlaka u sklopu kojih je i šest elektroenergetskih priključaka za punjenje baterija na tim vlakovima", rekao je Željko Ukić, predsjednik uprave HŽ-ovog Putničkog prijevoza.

Stype - američki izbori Amerika još uvijek broji glasove međuizbora, Puljić: "Nije došlo do onoga što se predviđalo"

Marin Piletić, Valentina Baus i Dino Goleš Raste broj siromašnih: Pomoć traže i oni kojima primanja nisu dovoljna, ministar Piletić - "Ako dođe do pogoršanja situacije..."

Takvi vlakovi pokrili bi jednu trećinu pruge u Hrvatskoj, oko 1650 kilometara.

"Radi se o dvije vrste vlakova. Jedna vrsta su klasični baterijski vlakovi i oni su predviđeni za one pruge do kojih nije dostupna elektromreža, dok elektrobaterijski vlakovi voze pod elektrokontaktnom mrežom i onda u jednom dijelu nakon toga prelaze na onaj dio pruge koji nije elektrificiran", rekao je Ukić.

Investicija je to vrijedna 100 milijuna kuna. Do 2032. godine bi šezdeset vlakova trebalo voziti prugama.

"Što se tiče baterijskih vlakova, prototipova, njih će sigurno biti. Vidjet ćemo tko će dobiti posao, ali nema nikakve bojazni da bi ti vlakovi bili nefunkcionalni ili neupotrebljivi", rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

Sindikati nisu optimistični

Sindikati nisu previše optimistični.

"Činjenica je da su naše pruge u jako lošem stanju, da su brzine jako male i ti vlakovi, kada dođu, neće moći voziti brže nego što im pruga dopušta", rekao je Zoran Marčić iz Sindikata željezničara Hrvatske.

Cijepljenje protiv HPV-a - 3 Mladi u Slavoniji pozvani na besplatno cijepljenje protiv opasnog virusa: "Kada dobijete dijagnozu, u šoku ste i ne možete vjerovati"

Da hrvatski vlakovi žude za obnovom, govori podatak da još uvijek na hrvatskim prugama vozi 60 dizelskih lokomotiva, a njihova starost je 40 godina. Osim voznog parka, staro je i ono ispod njega.

"Mi kasnimo nekih 20 godina u smislu održavanja. Čak i ono što smo novo sagradili, nismo održavali i već sada nam na novim prugama padaju brzine", rekao je Marčić.

Ilustracija Drama u bolnici, mlada žena rodila četvrto dijete pa preminula: U svađi pale i prijetnje liječnicima - "Ljudi su bili u afektu"

Brzine vlakova na baterije kreću se od 120 do 160 kilometara na sat. Hoće li biti tako, vidjet ćemo 2024., kada prvi stiže na tračnice.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju