Godinama se priča o povezivanju takozvane zelene i plave Hrvatske, ali rezultati se slabo vide.


Svaka druga riba poslužena u hrvatskim hotelima dolazi iz uvoza. Slično je i s janjetinom, čak i prerađenim voćem. Poražavajući je to podatak za Hrvatsku - zemlju izimno raznovrsne i bogate gastronomske ponude. Povezivanje takozvane zelene i plave Hrvatske projekt je o kojem se godinama priča, ali rezultati se slabo vide.

Vezani članci Kuća za odmor u Imotskoj krajini - 3 Sve više turista dolazi diviti se ljepotama Imotske krajine: "Danci govore 'beautiful', Amerikanci 'very good'" Gari Capelli Građani bijesni zbog prijedloga ministra turizma: "Ne može meni nitko zabraniti što ću raditi sa svojom kućom, stanom ili štalom"

Hrvatska se diči svojim raznolikostima, bogatom gastronomskom ponudom i najboljim vinima.
Anketa provedena među najboljim hotelima pokazuje nešto drugačiju sliku. 71 posto proizvoda koje nude domaćeg je podrijetla, ali...

'Polovica sve ribe koja se koristi u hrvatskim hotelima dolazi iz uvoza, više od polovice sve tjestenine primjerice, više od 40 posto janjetine, znamo da se janjetina vezuje uz hrvatsku tradiciju i kao hrvatski turistički proizvod', rekao nam je Kristijan Šustar hotelijer i predsjednik UPUHH-a.

Hrvatski turizam opet obara rekorde

Gospodarsko povezivanje plave i zelene Hrvatske na početku mandata kao cilj si je zadao i ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina.

'Trebamo zapravo još dodatno raditi na tome da su i sami proizvođači udruženi i da saznaju informaciju i dođu u kontakt s onima kojima ti proizvodi trebaju', kaže Jakovina.

Kako s hranom tako i s vinom. Svjetska kvaliteta i potencijal je tu, no promocija zakazuje smatraju sommelieri.

'Krucijalna stvar jeste u rukama turističke zajednice ili ministarstva turizma. Kroz vino mi prezentiramo sebe kao Hrvatsku i izuzetno je važno izgraditi imidž Hrvatske kao vinske zemlje', kaže Franjo Francem, hrvatski sommelier klub.

Korak u izgradnji gastronomskog i enološkog imidža je učinjen uvjerava ministar turizma Darko Lorencin. Ove godine u razvojne projekte uložilo se 107 milijuna kuna, od kojih je 25 % usmjereno na kontinent.

'Treba organizirati destinaciju, mi iz Zagreba to ne možemo, to može jedino lokalna razina, regionalna razina', kaže Lorencin.

Uvozimo sve više proizvoda - I to nevjerojatno kakvih

Turisti žele hrvatske proizvode, hotelijeri također. Zbog toga su osmislili web burzu hotelijerstva kako bi se lakše povezali s proizvođačima.

'S jedne strane imate hotele u RH, a s druge strane u 30 industrija segmentiranu ponudu roba i usluga koje su namijenjen hotelskom biznisu', kaže Iva Bahunek iz Udruge poslodavaca u hotelijerstvu.

Važno je da proizvodi ispunjavaju najviše kriterije po kvaliteti, cijeni i najvažnije- dostupnosti.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook