Na novi Zakon o otocima i probleme s kojima se otočani susreću osvrnuli su se u utorak na konferenciji za novinare predsjednik Otočnog sabora Denis Barić, dopredsjednik Otočnog sabora Goran Grguričin i član udruge Anton Dobra.
Pročitajte i ovo
Kvaliteta života
Referendum o zabrani kratkoročnog najma: "Ne možete sjediti po strani i čekati da se nešto dogodi”
jeftinije stanovanje?
Ministar otkrio kako misli srušiti cijene stanarina: "Očekujemo da će se jedan oblik iznajmljivanja praktički ukinuti"
"Zakon o otocima može se već kvalitetno primjenjivati i sedam dana nakon stupanja na snagu, i to očekujemo odlukom o visini paušalnog poreza za male iznajmljivače. Očekujemo od jedinica lokalne samouprave koje u svojem sastavu imaju otoke sa specifičnim položajem i otočna prioritetna područja da će u donošenju odluka o visini paušala primjenjivati članak 10 i 14 iz Zakona o otocima", rekao je Barić te dodao da očekuju da jedinice lokalne samouprave donesu odluku o visini paušala prema najnižoj svoti od 150 kuna po postelji i smještajnoj jedinici u kampu. Tako bi, dodao je, pokazali da su prepoznali nedostatke koji proizlaze iz specifičnog položaja otoka i mogućnost poticanja razvoja turizma na otocima, a svojim otočanima, malim iznajmljivačima, smanjili troškove iako znamo da na otocima turizam traje 40 dana.
Iz Otočnog sabora objasnili su kako su tražili izradu zakona koji će se provoditi na temelju više pravilnika jer se pravilnici mogu mijenjati u roku od 24 sata, za razliku od zakona. To im, smatraju, omogućuje brzu reakciju ako uoče nedostatke.
Goran Grguričin dodao je da će Otočni sabor aktivno sudjelovati u pripremi svih podzakonskih akata jer ih je ministarstvo prihvatilo kao partnera u "implementaciji svih propisa na nižu razinu u provedbene akte", a Anton Dobra napomenuo je da je glas otočana prvi put ugrađen u zakon, ali i da je potrebno još mnogo raditi na poboljšanju života otočana.
Dobra: Porezne olakšice i subvencije mladima na otocima
"Znamo da nije lako na otoku. Potrebna nam je bolja prometna povezanost u našoj županiji. Brodovi koji plove na šibenskom području stari su 160 godina, pitanje je kad će se dogoditi neka havarija. Teško je pomisliti da se 22 kilometra do Žirja putuje po dva sata, ljeti i više. Svakako treba raditi na otvaranju radnih mjesta pomoću poreznih olakšica i subvencija mladim obiteljima koje se žele vratiti na otok, a sve ih je više. Grad Šibenik i država moraju rasteretiti ulagače povratom PDV-a, a Grad Šibenik morao bi ukinuti porez na potrošnju lokalnim ugostiteljima. To nije velika stavka, ali bi bila dobra gesta da grad vodi računa o ljudima koji egzistiraju na šibenskim otocima", smatra Dobra.
Dobra je rekao i da su cijene brodskih karata previsoke, pa za četveročlanu obitelj s automobilom prijevoz iznosi 560 kuna. Smatra da bi te cijene trebalo regulirati i nada se da će to biti kroz izmjene Zakona o lokalnom linijskom obalnom prijevozu.
U Otočnom saboru do lipnja očekuju provedbu indeksacije otoka u skladu s novim Zakonom o otocima, neovisnu o stupnju razvijenosti sjedišta lokalne samouprave, što će omogućiti korištenje europskih fondova.(Hina)