Ovog vikenda, kako doznaje Hina u Gradskoj upravi, bit će završeni radovi obnove prometnice Aleje Matije Ljubeka, ukupne vrijednosti 3,7 milijuna eura, od kojih se oko 2,4 milijuna eura očekuje iz Fonda solidarnosti, a preostalo iz proračuna Grada Zagreba.
Kao što je bio istaknuo gradonačelnik Tomislav Tomašević na otvaranju radova početkom godine, riječ je o "povijesnoj sanaciji te prometnice, prvoj od njezina nastanka prije gotovo 40 godina".
Pročitajte i ovo
Nakon 40 godina
Dobre vijesti za rekreativce: Na Jarunu počeli radovi vrijedni 3 milijuna eura
Grad je te radove iskoristio za unaprjeđenje prometnog rješenja, uz ishođenje potrebne dokumentacije i izradu prometnog elaborata zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti.
Ključni cilj je popularizacija biciklističkog i pješačkog prometa te prvi put uvođenje javnog gradskog prijevoza kao alternative motornom prometu uz jezero.
Novo prometno rješenje
Ključni elementi preuređenja su širenje biciklističke staze, smanjen broj parkinga unutar jezera, uz nova parkirališta izvan zone samog jezera, te uvođenje ZET-ove autobusne linije vikendom.
Nova prometna regulacija uvodi dva prometna traka za dvosmjeran biciklistički promet na unutarnji obod Aleje Matije Ljubeka, bliže jezeru, što je, kako su istaknuli u Gradu, znatno sigurnije od dosadašnjeg rješenja, a radi izbjegavanja presijecanja biciklističkog prometa i motornih vozila. Biciklističke trake su široke minimalno četiri do pet metara, a do njih je zaštitni pojas od jednog do jednog i pol metra kojim se odvaja biciklistički i motorni promet.
"Ovo predstavlja proširenje biciklističke površine i do 70 posto u odnosu na dosadašnje rješenje", ističe gradonačelnik Tomašević. Dodaje kako na dva mjesta na malom jezeru za početak ugrađuju ukupno 29 klamerica za parkiranje bicikala. Kaže kako se radi o jednom od najčešćih zahtjeva rekreativaca.
Proširenje biciklističke staze na zagrebačkom Jarunu
(Foto:
Grad Zagreb)
"Velika novost za građane je da postojeću ZET-ovu liniju 113, koja je dosad prometovala od Remize do okretišta na Hrgovićima, vikendom produljujemo tako da autobus radi krug oko jezera, s 11 novih autobusnih stajališta, uz polaske svakih 45 minuta", najavila je zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec.
Autobusna trasa 113 koja će voziti vikendom
(Foto:
Grad Zagreb)
"Na taj način olakšavamo dolazak na jezero velikom broju građana, koji sada lako mogu s jednog od glavnih prometnih čvorišta na zapadu grada doći na ručak, kavu, šetnju ili kupanje na jezero Jarun."
Daljnji razvoj Jaruna
Automobilski promet ostaje u jednom smjeru, uz poticanje građana da automobile u što većoj mjeri parkiraju na parkiralištima na ulazima u Rekreacijsko-sportski centar Jarun (tzv. park&ride pristup). Za to su sada osigurane nove površine predviđene za parkiranje: u Ulici Hrvatskoga sokola (oko 180 mjesta), na površini zapadno od ulaza kod Hrvatskog Sokola (oko 130 mjesta) te na jugozapadnom uglu jezera, koji vodi prema Petrovaradinskoj ulici (oko 70 mjesta).
Uz postojeći parking Petrine, ukupno sad ima 480 parkirnih mjesta, prvenstveno na ulazima u RSC Jarun, umjesto uz samo jezero kao dosad. Istovremeno, uz samo jezero uklonjeno je nekoliko stotina parkirnih mjesta i dobiveni prostor iskorišten je za osiguravanje sigurnog biciklističkog prometa.
Pročitajte i ovo
za dnevnik nove tv
Je li suša utjecala na kvalitetu vode na zagrebačkim jezerima? Stručnjakinja otkriva što su pokazala testiranja
Uz južnu stranu jezera uvodi se mogućnost kraćeg zaustavljanja, do 10 minuta, radi utovara i istovara na područjima blizu zone za roštiljanje i rekreaciju. Poprečna parkirna mjesta na Malom jezeru pretvorena su u uzdužna te čine šikanu, što je u Zagrebu prvi put primijenjeno rješenje smirivanja prometa koje na Zapadu predstavlja standard te smanjuje potrebu za korištenjem uspornika prometa uz učinkovito smirivanje brzine.
"Nova prometna regulacija zadržava mogućnost jednosmjernog automobilskog prometa, s tim da cjelovito prometno rješenje teži potaknuti građane da na jezero dođu pješice, biciklom, javnim prijevozom ili, ako dolaze autom, da ga parkiraju na jednom od ulaza", ističe gradonačelnik Tomašević. To je, kaže, "prijelazno rješenje do uspostave zone bez automobilskog prometa oko jezera Jarun".
Pročitajte i ovo
THINK GREEN
Akcija čišćenja na Jarunu: Izvađeno 700 kilograma otpada - starih guma, plastike...
S obzirom na viziju jezera Jaruna kao "zeleno-plavog dragulja Grada Zagreba", koji koriste deseci tisuća rekreativaca, sportaša, posjetitelja koji se dolaze odmoriti ili koristiti ugostiteljske sadržaje, Grad Zagreb pokrenuo je izradu dviju studija kako bi tu viziju i ostvario.
Prva od njih je prostorna studija održivog razvoja rekreacijsko-sportskog centra, a druga je studija izvodljivosti i elaborat zaštite okoliša za uklanjanje i zbrinjavanje sedimenta iz jezera Jarun, koja će ponuditi nekoliko rješenja za odmuljivanje jezera.