Kamione će smjeti voziti 17-godišnjaci, uz pratnju profesionalnog vozača. Kad navrše 18 i dobiju potvrdu o stručnoj osposobljenosti, moći će voziti i sami. Uz istu potvrdu moći će voziti i autobus u kojem je do 16 putnika.
Sve to zbog kroničnog nedostatka vozača u cijeloj Europi.
Pročitajte i ovo
Poziva se na zakon
Majka preminulog Navaljnog dobila ultimatum: Ruske vlasti dale joj rok od nekoliko sati da ga pokopa
"Sam luk skretanja i gabariti vozila koje prelaze čak i metar od osobnog automobila, vozače koji su vozili B kategoriju čak i 20 godina, stvara velike probleme", smatra Ivan Španić, instruktor vožnje s 16 godina iskustva
Danas sve više kandidata želi što prije za volan.
"Prije su išli ljudi na te profesionalne kategorije koji su imali stvarno velike predispozicije za to, a danas zbog materijalnih situacija mislim da mnogi baš koji nisu za to idu u to zanimanje", rekao je Španić.
Pročitajte i ovo
Priprema se novi zakon
Mogu li mladi voziti grdosije? Stručnjakinja za Dnevnik Nove TV poručila: "Iskustvo je najbitnije, no primorani smo na to"
A opet ih je sve manje.
Kada uspoređujemo 2021. i 2023. godnu, izdano je gotovo 14.000 dozvola manje za C1 kategoriju, odnosno za kamione. Za D1 kategoriju, odnosno autobuse do 16 putnika broj dozvola u posljednje dvije godine je narastao, ali tek za 408.
Sindikati zabrinuti
Za sindikate ovo nije pravo rješenje.
"Mi doslovno proizvodimo vozače i oni nam nakon toga odlaze u druge zemlje Europske unije gdje su za vozače bolji uvjeti Prvenstveno zbog plaće", tvrdi Miljenko Gočin iz Sindikata hrvatskog vozača.
Vozači su prosječno prijavljeni na plaću od oko 800 eura, ali, objašnjavaju iz sindikata, uz dnevnice, njihova primanja idu nekad i do 1500 eura.
Pročitajte i ovo
Donosi Dnevnik Nove TV
Novi Crobarometar: HDZ je i dalje na vrhu, ali oporba već neko vrijeme ozbiljno napreduje
Toliko mladi i toliko neiskusni vozači mogu biti ozbiljna prijetnja na cestama.
"Druga stvar je veliki problem da u Hrvatskoj djeca sa 17 godina nisu punoljetna, znači tko bi odgovarao ako se nešto dogodi, prvo bi se trebao mijenjati zakon, da ljudi sa 17 godina postanu punoljetni da mogu odgovarati", zabrinut je Goran Husinec, sudski vještak za cestovni promet.
Strože provjere
Europa predlaže i da neiskusni vozači moraju proći dvije godine probnog rada, tijekom kojih bi imali strože kazne, za brzinu i alkohol. Žele i obvezne preglede kod izdavanja ili produljenja vozačke. Sve kako bi se do 2030. godine prepolovio broj ozlijeđenih i poginulih na cestama.
Pročitajte i ovo
Hoće li uskoro izaći na slobodu?
Sanader postao šef zatvorske knjižnice: "Relativno brzo bismo ga mogli vidjeti u Zagrebu"
"No prije svega, trebamo provesti europsku strategiju. Nula smrtnih slučajeva i nula teško ozlijeđenih na cestama do 2050.", zaključuje Karima Delli, predsjednica Odbora za promet u Europskom parlamentu.
Prije svega je na redu je rasprava zakazana za idući mjesec.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.