Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Prvi koraci

ANALIZA MISLAVA BAGE Kako u 3 do 6 mjeseci spasiti i povećati kreditni rejting Hrvatske?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Za investitore u Kitzbuhelu i birokrate u Bruxellesu važan će biti samo jedan dokument - proračun. No, tu su važne još neke mjere koje nova Vlada mora učiniti kako bi se pokazala reformskom, smanjila javni dug te sačuvala, ili čak povećala kreditni rejtnig.

Za investitore u Kitzbuhelu i birokrate u Bruxellesu važan će biti samo jedan dokument - proračun. No, tu su važne još neke mjere koje nova Vlada mora učiniti kako bi se pokazala reformskom, smanjila javni dug te sačuvala, ili čak povećala kreditni rejtnig.

Pročitajte i ovo Andrej Plenković sjednica Vlade Plenković: "U ponedjeljak nam sjeda 162 milijuna eura, a zatražit ćemo još 822 milijuna eura" Anja Šimpraga potpredsjednica Vlade Šimpraga o APN kreditu Banožića: "Mogla sam se prijaviti za stambeno zbrinjavanje, ali nisam"

Hrvatski kreditni rejting može se u tri do šest mjeseci ne spasiti nego povećati i time učiniti Hrvatsku konkurentnijom, kredite jeftinijima, a kamate za građane smanjiti.

Što Banski dvori moraju učiniti?

Već za mjesec dana trebaju predložiti proračun koji bi tebao biti manji do 3 milijarde kuna. Da država manje troši i pošalje poruku svima ostalima da su spremni na odricanja i da nisu spremni živjeti na kredit.

Najveći politički problem država, kao i vlada, imati će sa Sporazumom iz 2009. Zbog toga što je gospodarstvo dva kvartala za redom raslo, iz proračuna je sada potrebno isplatiti milijardu i osamsto milijuna kuna za gotovo 240 000 ljudi. Teško je otkazati ovaj Sporazum, a još teže naći taj novac. I pitanje je političkog umjeća kako sa sindikatima postići taj dogovor.

Treći najveći problem je kredit Hrvatskih autocesta koji će do travnja postići visinu od oko 5.1 milijardi kuna. Potrebno je s Europskom komisijom postići dogovor oko toga kako i na koji način to reprogramirati.

Prethodna je vlada već sve dogovorila. Tako postoji 'model A' i 'model B', no Hrvatska demokratska zajednica nije ni za 'model A' ni za 'model B', u pitanju su koncesije ili IPO.

Činjenica je da Hrvatske autoceste u ovom trenutku imaju kredite od 4 milijarde eura. Banski dvori moraju odlučiti hoćemo li živeti na kredit ili ćemo dati nešto u koncesije i na taj način prvi put u povijesti smanjivati svoje kredite.

Na kraju će Europska komisija tražiti rokove, izvršitelje i do kada se misle provesti reforme. Tu nema zezanja i kada bi Banski dvori, politički, sve te mjere napravili, hrvatski kreditni rejting bi uistinu za 6 mjeseci rastao prema gore, kamate bi pale, građani bi u konačnici imali svoje kredite manje zato što bi kamate bile manje.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene