Štrajk počinje u 6 ujutro, a stjuardese poručuju, neće poletjeti najmanje 4 dana. Zasad je otkazana trećina 33 od ukupno 96 letova. Otkazani su letovi za Beč Podgoricu, Prištinu, Zadar i Pulu. U Croatiji Airlines kažu da su im prioritet letovi koji u Hrvatsku dovoze turiste. Tako će sutra sletjeti pet zrakplova na letu iz Frankfirta dva iz Londona i Pariza. Putnike najviše zanima domaći avio promet. Iz Zagreba će sutra biti tri leta za Dubrovnik i četiri leta za Split. U Croatiji su unajmili tri zrakoplova. Zaposlenici se imaju ravo boriti za svoj status no štrajk dolazi u najgorem mogućem trenutku za hrvatski turizam.
Ovo je drugi udarni vikend što znači pune zračne luke stranih turista. Za sljedeća tri dana Croatia Airlines ima rezervirano 30 tisuća karata po prosječnoj cijeni od sto eura. Sindikat kabinskog osoblja ne odstupa od ispunjenja svih zahtjeva. Traže smanjenje radnog vremena, dodatnih dvanaest dana godišnjeg odmora za uvjete rada i stanku. U Upravi kažu da su im ispunili sve zahtjeve osim materijalnih jer bi im za to trebalo sva milijuna eura gdišnje. Dobili smo i podatke o plaćama kabinskog osoblja za svibanj. Najniža je iznosila 5006,05 kuna, a najviša isplaćeno primanje iznosilo je 12,168 kuna sa paušalima i prekovremenim satima.
'Prioritet će imati najvećim dijelom domaći letovi, oni koji u Hrvatsku dovode turiste, jer je turizam sada izuzetno važan', istaknuo je Ivan Mišetić, glavni direktor, Croatia Airlinesa. Dodao je kako bi to bio kraj za kompaniju, ukoliko bi štrajk potrajao cijelu sezonu te je izrazio nadu u razuman dogovor obiju strana. 'Zahtjevi i želje za razgovorom postoje od studenog prošle godine, a Uprava je odbijala otvarati te teme. Rekli su, neprihvatljivo', rekao je Hrvoje Humek iz Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova.
Posredna šteta i gubitak kredibiliteta CA
Domaći avio prijevoznik grca u 100-tinama milijuna kuna minusa. Za ispunjavanje želja stjuardesa na godinu im treba, tvrde, oko 15 milijuna kuna kojih nema. Štrajk donosi novi gubitak od 5 milijuna kuna po danu. Na gubitku su i domaće zračne luke jer ovaj avio prijevoznik njima čini više od polovice prometa. 'Negdje oko 8-10 tisuća putnika je manje. No, u svakom slučaju bojim se i one posredne štete a to je gubitak kredibiliteta prema Craoatia Airlines', ističe Tonči Peović, direktor Zagrebačke zračne luke.
Osim na šalterima IT I hodnicima gužva se očekuje i na pisti. Uz parkirane Croatijine zrakoplove stižu i on koji će ih zamijeniti. Parkirna mjesta trebat će i francuskom premijeru koji dolazi u pratnji dva borbena zrakoplova. Stjuardese i stjuardi nemaju namjeru odustati. Svojom odlukom u pitanje dovode opstanak kompanije i 800 kolega ne-letača, no sutra će zrakoplove gledati s tla. Odmor u Hrvatskoj je sve samo ne jeftin, i gužva u zračnoj luci je zadnje što turistima treba. Najviše će problema imati putnici na poveznima letovima koji neće stići na let za konačno odredište. Svi putnici koji su rezervirali i kupili kartu za neki od otkazanih letova u vrijeme štrajka, moći će istu zamijeniti ili dobiti povrat novca.