Svi alarmi bili su upaljeni jutros u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Turski brod počeo je tonuti, a kako su stvari stajale, izgledalo je da bi u hrvatskom dijelu Jadrana lako moglo doći ne samo do ekološke katastrofe nego i ljudskih žrtava.
Pročitajte i ovo
Akcija HGSS-a
FOTO/VIDEO Pogledajte dramatične scene: Planinar skliznuo 400 metara niz snijeg, hitno pozvane sve službe
traje potraga za nestalima
FOTO/VIDEO Tri tijela izvučena iz mora nakon potonuća turističkog broda, preživjeli ispričali jezive detalje: "Putnici nisu stigli pobjeći"
Situacija se zahvaljujući brzoj reakciji službi, ali i lijepom vremenu privodi sretnom kraju. U poslijepodnevnim satima ronioci su uspjeli pronaći rupu koja je u brod propuštala vodu te je zatvorili aluminijskom trakom. Oko 19 sati očekuje se remorker koji bi brod trebao otegliti u Trogir.
''Akcija je još uvijek u tijeku i nadamo se da će završiti bez ljudskih žrtava i bez onečišćenja'', kazao je Siniša Orlić.
Napomenuo je da je brod 1993. godište, ima ispravne svjedodžbe i često je boravio u našim lukama. Prema dokumentima, kontroliran je šest puta u zadnje dvije godine i jednom je zaustavljen u Trstu. Svi članovi posade imaju ugovore.
''Ne možemo reći da je uzrok havarije njegovo neodržavanje. Ali moramo ga izvući na suho da ustanovimo koji je uzrok havarije'', kaže Orlić.
Iako još traje, situacija je sada mnogo lakša nego jutros. ''Ovo je bilo dosta opasna situacija. Kako su stvari jutros stajale, izgledalo je kao da će brod potonuti'', rekao je Orlić.
''Imali smo sreću što je bilo dobro vrijeme. Da je bilo ružno vrijeme vjerojatno bi drugačije pričali u ovom trenutku'', napomenuo je.
Trenutačno je jedan dio posade u Splitu, a drugi dio na brodu. Kad dođu na kopno obaveza vlasnika broda je da posadu vrati u zemlju porijekla.
Podsjetimo, u arhipelagu otoka Jabuka rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu uslijed prodora mora u prostor strojarnice, a nakon SOS poziva pokrenuta je hitna evakuacija posade. Opasnost postoji jer turski brod prevozi 3.000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima nalazi se oko 70 tona pogonskoga goriva i maziva.