Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Proveli detaljnu analizu

'Monetizacija nam kupuje tri do pet godina, ali dugoročno nije rješenje'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Monetizacija nam kupuje tri do pet godina, ali dugoročno nije rješenje. Poruka je to Instituta za javne financije, koji je proveo detaljnu analizu dugova cestarskih poduzeća. Ministar Hajdaš Dončić poručuje da će, ako ne bude monetizacije, morati privatizirati neke HAC-ove podružnice.

Upravljaju tisućama kilometara autocesta, a nelikvidna su i na rubu stečaja. Cestarska poduzeća tako su ocijenili u Institutu za javne financije. Spas, ali samo kratkoročni, vide u najavljenoj monetizaciji

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Tražili dokumente HAC ponovno pod 'opsadom' policije, Sapunar ujutro na ispitivanju Slika nije dostupna Ultimatum Vladi 'Ili odustajete od monetizacije ili referendum!'

"Zbog iznimno slabe financijske pozicije HAC-a i ARZ-a, uzrokovane intenzivnim zaduživanjem prethodnih godina, gotovo je sigurno da ta poduzeća ne mogu vraćati kamate i glavnicu bez novog zaduživanja. U cilju smanjenja mogućnosti nastanka kreditnih rizika, Vlada mora nastaviti s restrukturiranjem cestovnih poduzeća. Model monetizacije (davanja u koncesiju) hrvatskih autocesta u tom procesu može biti koristan", priopćili su na Institutu za javne financije.

No, davanje cesta u koncesiju, ističu, odvija se bez detaljne razrade otplate kamata i glavnice duga do 2034. godine. Ako monetizacija ne uspije, tvrde, država će se morati ponašati kao privatni koncesionar.

Potpisi za referendum o monetizaciji predani u Sabor! Evo koliko ih je

'Nisam ja krenuo u taj projekt monetizacije jer smo se samo sjetili, ujutro smo se probudili i rekli ajmo sad monetizirati autoceste. Stvar je isključivo povrata kredita, dakle stvar je u povratu 4 milijarde eura. Alternativa vam je vraćanje 8 milijardi eura do 2039 godine", kaže ministar Hajdaš Dončić.

Da bi autoceste održala na životu, država u iduće 4 godine mora podići 17 milijardi kuna kredita. Krediti se moraju vratiti, no pitanje je - po kojoj cijeni?

"Ne možemo to predvidjeti, nitko to ne može predvidjeti. Sada nekakvih 5, 5 i pol posto, 6 možda u budućnosti. ali dug košta'', rekao je ministar.

Hajdaš Dončić smatra da problem nije višak zaposlenih. Ako ne dođe do monetizacije, kaže, prodat će se HAC-ONC, poduzeće koje obavlja naplatu cestarine i održavanje autocesta.

"Ova Vlada nema ozbiljne namjere provesti restrukturiranje kod sebe u ministarstvima i Vladi, a kamoli u državnim poduzećima. Ovo je bacanje narodu prašine u oči, kako mi ne možemo nešto sami pa to treba privatizirati", kaže Mijat Stanić, Nezavisni cestarski sindikat.

Baš kao i stručnjaci iz Instituta, Stanić smatra da je monetizacija tek jednokratna financijska injekcija. Zainteresirani koncesionari neobvezujuće ponude Ministarstvu mogu dostaviti još tjedan dana.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene