Obavijesti Video Pretražite Navigacija
PRVI PACIJENTI ZBUNJENI

Od danas do pregleda samo s eUputnicom: Kakva je procedura, ali i u kojim se situacijama iz ordinacije ipak izlazi s papirom

Nataša Ban Toskić - 3
Nataša Ban Toskić - 3 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Nataša Ban Toskić - 3 Nataša Ban Toskić - 3 Foto: DNEVNIK.hr Nataša Ban Toskić - 2 Nataša Ban Toskić - 2 Foto: DNEVNIK.hr Nataša Ban Toskić - 1 Nataša Ban Toskić - 1 Foto: DNEVNIK.hr Papirnate uplatnice odlaze u povijest - 3 Papirnate uplatnice odlaze u povijest - 3 Foto: DNEVNIK.hr +3 Papirnate uplatnice odlaze u povijest - 2 Galerija 1/8 >>
Crvene uputnice odlaze u povijest! Umjesto papirnatih, sva naručivanja obavljat će se putem e-uputnica, osim u iznimnim slučajevima. Pacijenti više neće morati ni u bolnice po nalaze, jer će se i oni izdavati elektroničkim putem, a na pretrage će se naručivati kod liječnika obiteljske medicine.

Umjesto papirnatih od danas se u zdravstvenom sustavu primjenjuju eUputnice, objavio je u četvrtak Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO). Ministarstvo zdravstva u suradnji s HZZO-om od danas ukida obvezu ispisa tzv. crvene uputnice u procesima upućivanja, naručivanja, prijema, naplate usluga i arhiviranja dokumentacije u svim zdravstvenim ustanovama za osiguranike i ugovorne zdravstvene ustanove.

Pročitajte i ovo Imaš pravo, ostvari ga IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA! I nezaposleni roditelji imaju pravo na novčanu naknadu, ali bez nje mogu ostati ako se ne drže ovih rokova KBC Zagreb Strepe zbog dijalize HZZO dobio očitovanje bolnica i poliklinike, a teški bolesnik odgovorio Berošu: "Još ne znamo što će biti s nama, a ne bi bilo dobro da nas sele po bolnicama"

Kako je prošao prvi dan i funkcionira li sustav e-zdravstva pitala je reporterka Dnevnika Nove TV Martina Bolšec Oblak doktoricu Natašu Ban Toskić iz kordinacije hrvatske obiteljske medicine.

Doktorica kaže kako se od danas izdaju samo elektronske uputnice, naputak je jasan, govori i dodaje kako će se papirnate uputnice izdavati samo u nekim iznimkama.

"Danas je internetska veza radila, nije pucala, ali imali smo problema s pronalaženjem termina, jer još nisu sve bolnice termine integrirale u sustav", kazala je Ban Toskić i dodala kako ipak brojne preglede nije moguće naručiti na ovaj način.

Prvi dan pacijenti su bili prilično zbunjeni novom procedurom pa su svakome morali objašnjavati što trebaju činiti.

"Morali smo svakome objasniti proceduru, ljudima nije bilo jasno što moraju pokazati kad dođu ne pregled. Bili su zbunjeni kada će ih nazvati, kada da budu uz telefon", kaže liječnica.

Na primjeru naručivanja na ultrazvuk abdomena u bolnici doktorica je objasnila kako funkcionira nova procedura.

"Postoje tri mogućnosti, ako postoji termin za elektroničko naručivanje i to u ustanovi koja vam je blizu, u tom slučaju će liječnik jednim klikom rezervirati termin i isprintati potvrdu o narudžbi. Ako nema konkretan termin, liječnik upućuje zahtjev za terminom, bolnica ga zaprima i obavještava kada ste dobili pregled, a tu ćete dobiti potvrdu za zahtjev termina. Treće, kada ne postoji mogućnost naručivanja, pacijent se može sam prijaviti na pregled sa svojom zdravstvenom iskaznicom. Paralela su lijekovi i ljekarne, kao što ljekarnik vidi koji recept vam je liječnik poslao, tako se i ovo vidi", objasnila je te dodala kako se nada da će uskoro zaživjeti i digitalizacija nalaza i kartona pacijenata.

Liječnici se požalili na poteškoće

No, liječnici su se prvi dan požalili na poteškoće u sustavu, pa nisu svi ni mogli izdati e-uputnice.

"Ukoliko ste kao pacijenti dozvolili da neki zdravstveni profesionalac ima uvid u vaše podatke, onda više, kao pacijent kad budete dolazili na drugi pregled, nećete više morati nositi papire jer svi ti elektronički nalazi će se nalaziti u tom vašem kartonu. Preko 14 milijuna uputnica se generira u našem zdravstvenom sustavu, to je bilo 14 milijuna tiskanica, 14 milijuna puta radi printer, troši se toner ali najvažnije - troši se vrijeme", rekao je Hrvoje Jezidžić, pomoćnik ravnatelja HZZO-a za za informacijske tehnologije.

"Tijekom jutra je postojao problem na jednom dijelu sustava CEZIH, oko 13 sati je otklonjen, ali to je dio sustava CEZIH koji nema veze s propisivanjem crvene uputnice i slanja nalaza", kazao je Jezidžić.

"Svako novo donosi potrebu za vremenom da postane novo normalno. Zato se ovom prilikom obraćam kolegama primarcima. Sjetimo se onog vremena kad smo prije 10 godina uvodili e-recept. I to nam je bila novost. Svi smo bili kako ćemo to nije to za nas, zašto ne pišemo. Danas ne možemo zamisliti rad u ordinaciji primarne zdravstvene zaštite da e-recept ne funkcionira", rekao je Goran Lazić, liječnik obiteljske medicine.

Beroš: "Iskorak nakon dugo godina"

"Od danas papirnata tzv. crvena uputnica odlazi u povijest. Ministarstvo zdravstva u suradnji s HZZO-om uvelo je u sustav eUputnicu čime se optimizira proces upućivanja i prijavljivanja pacijenata na specijalističke preglede, kao i povratne informacije liječnicima primarne zaštite o rezultatima pregleda. Nakon dugo godina napravljen je novi iskorak u informatizaciji i umrežavanju sustava. Idemo dalje", objavio je ministar zdravstva Vili Beroš na Facebooku.

 

Od danas papirnata tzv. crvena uputnica odlazi u povijest. Ministarstvo zdravstva u suradnji s HZZO-om uvelo je u sustav...

Posted by Vili Beroš on Thursday, 1 October 2020

 

Više od 14 milijuna uputnica godišnje

Preko 14 milijuna uputnica godišnje se generira u zdravstvenom sustavu, a dosad je to bilo 14 milijuna tiskanica čije je tiskanje trošilo vrijeme medicinskih sestara i liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.

Uvođenjem eUputnice nestaje i pojam nepodignutog nalaza jer će elektronički nalaz nastao temeljem euputnice biti dostupan svima koji sudjeluju u procesu liječenja, rekao je na konferenciji za novinare pomoćnik ravnatelja HZZO-a za IT Hrvoje Jezdičić.

Pojasnio je kako je primjena eUputnice moguća jer su sada sve bolnice povezane na Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH).

Za pacijenta to znači da kod izabranog liječnika više neće dobivati ispisanu papirnatu tiskanicu uputnice, već će pravo na specijalističko-konzilijarnu uslugu ostvarivati putem elektroničke verzije tog dokumenta izdanog u informacijskom sustavu izabranog liječnika i pohranjenog u CEZIH-u.

Također, eNalaz bit će dostavljen liječniku primarne zdravstvene zaštite, a pacijentu biti dostupan putem Portala zdravlja na platformi e-Građani.

Pacijenti će i dalje imati mogućnost naručiti se samostalno za termin. U tom slučaju, po izdanoj eUputnici, obratit će se zdravstvenoj ustanovi sa svojim MBO-om kao ključnim podatkom sa zdravstvene iskaznice, što je temelj za rezervaciju eUputnice.

Zahvaljujući eNaručivanju liječnici će pacijenta moći naručiti direktno na termin u zdravstvenoj ustanovi, uputiti zahtjev za dodjelom termina prema odabranoj zdravstvenoj ustanovi te u situacijama kada liječnik ocijeni da je to potrebno i ispisati podsjetnik o izdanoj eUputnici.

Na temelju eUputnice, zdravstvena ustanova dužna je kontaktirati pacijenta te ga obavijestiti o dodijeljenom terminu.

Liječnik primarne zaštite Goran Lazić ocijenio je kako je primjena eUputnice, kao nekada eRecept, veliki korak u poboljšanju rada liječnika primarne zaštite i smanjenje administrativnog rada. "Napravili smo analizu svih mogućih situacija i greške ne bi smjelo biti", poručio je Lazić.

Da se radi o unapređenju rada liječnika u primarnoj zaštiti slaže se i predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine Vikica Krolo.

"Primarna zaštita informatizirana je 12 godina, od 2008. godine, a eNaručivanje primjenjujemo od 2016. godine tamo gdje nam je to omogućeno, jer nisu sve bolnice uključene u informatički sustav CEZIH", kaže Krolo.

Krolo: Bolnice moraju ponuditi više termina za naručivanje pacijenata

"Pacijenta smo i dosad, iako nije bilo obavezno, mogli naručiti elektronski ako su nam bolnice dale termine. Pacijenti su i dalje morali dolaziti po crvenu uputnicu i uz to su od nas dobivali potvrdu da su naručeni. Sada pacijent, kao i za eRecept, više neće morati dolaziti po papirnati dio uputnice nego će dobiti samo potvrdu da smo ga naručili", pojašnjava Krolo.

Smatra da bolnice sada moraju ponuditi više termina za naručivanje pacijenata, koji će biti u primjerenom vremenu za neku pretragu.

Krolo ističe kako postoje bolnice koje su i dosad dobro radile kada je u pitanju eNaručivanje, poput KBC-a Zagreb, gdje se pacijenta moglo naručiti kod konkretnog liječnika.

Iako većina bolnica nije nudila tu mogućnost, Krolo drži da bi i ostale trebale dati imena doktora jer će to pokazati koliko su koji liječnici traženi i koliko više rade, pa će ih biti moguće i financijski nagradit.

S druge strane, bit će transparentne i liste čekanja kako ne bi više imali sistem - jedan pacijent preko liste čekana, a dugi preko veze.

Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene