Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrabri telefon je na konferenciji za novinare predstavio rezultate kampanje 'Svaki propušteni poziv je propuštena prilika'.


Na konferenciji za novinare Hrabri telefon predstavio je rezultate kampanje 'Svaki propušteni poziv je propuštena prilika' čiji je cilj bio prikupiti sredstva za rad dvije istovremene telefonske savjetodavne linije za djecu. U periodu od 21. studenog 2012. do 31. ožujka 2013. godine, tvrtke i građani su imali priliku podržati napore Hrabrog telefona u osiguravanju pravovremene zaštite djece, slanjem SMS poruke HRABRI na 67101 (6,20kn/sms) te putem on-line donacija na web stranici udruge www.hrabritelefon.hr.

Vezani članci Nasilje nad ženom, ilustracija U vrijeme pandemije raste obiteljsko nasilje, udruge oglasile uzbunu: ''Mnogima vlastiti dom nije sigurno mjesto'' Reakcije na presudu Alojzu Tomaševiću - 7 Reakcije građana na nepravomoćnu presudu požeško-slavonskom županu Alojzu Tomaševiću: "Treba odstupiti, ali kakva je Hrvatska..."

Zbog zauzetosti Savjetodavne linije za djecu, jedine besplatne linije za djecu koja djeluje na području cijele Hrvatske, Hrabri telefon bio je u mogućnosti odgovoriti na samo jedan od četiri poziva djece i roditelja, dok bi ostali pozivi ostali neodgovoreni.

'Krenuli smo u kampanju s idejom da moramo učiniti više za dijete koje napokon skupi hrabrosti i odluči potražiti našu pomoć, a s druge strane ga dočeka zvuk zauzete linije. Na kraju kampanje otvaramo 2 linije za djecu, ali uvodimo i novu uslugu - savjetodavnu liniju za roditelje. Nova usluga će liniju za djecu učiniti još dostupnijom, ali i širom otvoriti naša vrata roditeljima! Od početka rada Hrabrog telefona, roditelji čine značajan udio u broju nazivatelja i klijenata na svim savjetodavnim uslugama. Mnogi od njih nisu bili sigurni jesu li savjet potražili na pravom mjestu. Na ovaj način želimo roditeljima dati još više na važnosti i poručiti im: Hrabri telefon zaista postoji i za vas, sva pitanja vezana uz odgoj djece slobodno možete podijeliti s našim stručnjacima na 0800 0800!', pozvala je roditelje Hana Hrpka, predsjednica Hrabrog telefona.

Tijekom kampanje je poslano preko 3.600 SMS poruka od strane građana, a kampanju su podržale i Nova TV, koja je u ovoj kampanji postala medijskim partnerom Hrabrog telefona, Terrakom - sponzor savjetodavnih linija Hrabrog telefona, Podravka - sponzor savjetodavne linije za roditelje, magazin Gloria je organizirao prodajnu izložbu umjetničkih fotografija, te Grad Zagreb koji je uključio Hrabri telefon u božićnu humanitarnu akciju Kuća Solidarnosti. Sveukupno, kampanjom 'Svaki propušteni poziv je propuštena prilika' prikupljeno je oko 308.000,00 kuna.

'Ponosni smo što smo medijski partner Hrabrog telefona, udruge koja kroz niz svojih projekata mijenja živote djece, mladih i njihovih obitelji na bolje. Rado smo se priključili podupiranju rada i Hrabrog telefona jer je za Novu TV društvena odgovornost jedan od najbitnijih područja djelovanja. Naša zadaća je da informiranjem javnosti o aktivnostima i ciljevima udruge doprinesemo razvoju svijesti o ovoj problematici', rekla je Sanja Čengić, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV.

'Terrakom surađuje s Hrabrim telefonom već dugi niz godina i svojom tehničkom podrškom osigurava kontinuirano pružanje pomoći i podrške djeci. Drago nam je da smo pružatelji i novog europskog harmoniziranog broja 116 111. Terrakom jako dobro poznaje rad volontera Hrabrog telefona i to nas je potaknulo da se ove godine uključimo i kao sponzor savjetodavnih telefonskih usluga. Vjerujemo da ćemo još jako dugo uspješno surađivati', rekao je Boris Levenski, direktor Terrakoma.

Svi roditelji susreću se s brojnim izazovima tijekom odgoja djece i imaju brojna pitanja, a oni koji bi se htjeli posavjetovati s nekim ustručavaju se ili naprosto nemaju od koga zatražiti adekvatan savjet. Djeca su budućnost svakog društva, a roditelji koji su najvažnije osobe tijekom njihovoga odrastanja trebaju pomoć i podršku kako bi ih dobro usmjerili. Kao društveno odgovorna kompanija i kompanija sa srcem, uistinu želimo pomoći stvaranju zdravijeg društva i pozitivnog ozračja i zato smo odlučili podržati projekt savjetodavne linije za roditelje', rekla je Marinka Akrap, direktorica korporativnih i marketinških komunikacija Podravke.

'Prodajnom izložbom modnih fotografija poznate dizajnerice Ivane Omazić i Glorijinog urednika fotografije Ivana Posavca željeli smo pomoći djeci koja zbog zauzetosti Savjetodavne linije ne dobiju pomoć kada im je ona potrebna. Drago nam je da je interes za fotografije bio velik i da smo bili u mogućnosti pridonijeti ciljevima kampanje jer djeca ne mogu čekati', rekla je Dubravka Tomeković Aralica, glavna urednica Glorije.

'Grad Zagreb uvijek podržava usluge koje su namijenjene najpotrebitijima i najranjivijima. Posebno se to odnosi na djecu koja se nisu u mogućnosti sama zaštititi i gdje smo mi odrasli dužni i odgovorni pružiti im pomoć. Drago nam je da smo podržavanjem aktivnosti Hrabrog telefona doprinijeli osiguranju 2 istovremene telefonske linije za djecu i uvođenju nove savjetodavne linije za roditelje. Grad će se uvijek truditi, u skladu sa svojim mogućnostima, podržavati ovakve aktivnosti koje su dostupne ne samo našim sugrađanima već djeci i roditeljima u cijeloj zemlji', rekao je Milan Bandić, gradonačelnik Grada Zagreba.

Od sada će broj 0800 0800, koji je do sada bio rezerviran za dječje hrabre pozive, biti na raspolaganju roditeljima i odraslim zabrinutima za djecu, čime je za roditelje ujedno otvorena prva savjetodavna linija tog tipa u Hrvatskoj. Za djecu će biti otvorene dvije istovremene linije s harmoniziranim europskim brojem 116 111. Linije će biti otvorene za sve pozive iz fiksnih i mobilnih mreža, osim za korisnike mreže TELE2 koji će u najkraćem roku uspostaviti uvjete za dostupnost ovog broja i svojim korisnicima.

Europski harmonizirani broj 116 111 je broj za dječje savjetodavne linije u Europi, nastao zalaganjem članova Child Helpline International koji su željeli jedinstveni, kratki, lako pamtljiv besplatan broj za dječje linije u Europi. Namjera je također bila da se istim brojem osigura ista usluga: stručna, besplatna savjetodavna pomoć djeci.

'Drago mi je da se Hrvatska pridružila većini europskih zemalja koje su omogućile djeci jedinstvenu uslugu dječje savjetodavne linije. Već dugo vremena surađujem sa svjetskim stručnjacima u zaštiti djece i mogu reći da Hrabri telefon zaista može poslužiti kao primjer dobre prakse. Uz europske standarde koje smo do sada promicali, drago mi je i da smo uveli novu uslugu, savjetodavnu liniju za roditelje. Jedan od najčešćih upita od strane roditelja je upravo otvaranje linije za roditelje. I podaci o nazivateljima i korisnicima elektroničkog savjetovanja Hrabrog telefona potvrđuju tu potrebu. Hvala svima, posebno građanima, koji su prepoznali cilj ove kampanje i podržali naše napore. Posebno smo zahvalni medijima, koji dugi niz godina podržavate Hrabri telefon i koji ste nas pratili i kroz ovu kampanju te time omogućili da se pošalje poruka o važnosti odgovora na svaki dječji poziv', istaknula je osnivačica Hrabrog telefona, prof.dr.sc. Gordana Buljan Flander.

Hrabri telefon provodi program Savjetodavna linija za djecu od 1997. godine. Na liniji trenutno volontira 70 posebno educiranih volontera, studenata viših godina psihologije, socijalnog rada i socijalne pedagogije. Volonteri koji se javljaju na hrabre pozive djece tijekom cijelog svog rada su uključeni u stručnu superviziju. U organizaciji na svim programima ima ukupno 140 volontera.

U 2012. godini Hrabri telefon je zaprimio ukupno 19 304 poziva, od kojih 2 092 poziva ulazi u daljnju obradu. Linija Hrabrog telefona je potpuno besplatna za nazivatelja, bez obzira je li poziv ostvaren putem fiksnog telefona, mobitela ili javne govornice.

U 40% slučajeva Hrabri telefon kontaktiralo je dijete, dok je u 60% slučajeva odrasla osoba kontaktirala Hrabri telefon (najčešće član uže obitelji – roditelj (76%), zatim šira obitelj (10%), susjed (9%) i ostali (sama odrasla žrtva, profesori, učitelji i stručni suradnici – 5%).

Savjetodavna linija najčešće je nazivana zbog problema zlostavljanja i nasilja (37%). Od toga, najviše poziva se odnosilo na emocionalno (26%), potom fizičko zlostavljanje (18%). No, djeca i odrasli su također zvali i zbog problema nasilja u obitelji (12%), bullyinga (12%), zanemarivanja (11%), fizičkog kažnjavanja (8%), seksualnog zlostavljanja (3%), svjedočenja nasilju u obitelji (3%), te elektroničkog nasilja (3%) i ostalog (4%).

Nadalje, razlozi zvanja su također bili obiteljski odnosi (24%), od toga pozivi vezani uz odnos djeteta i roditelja te odgojne savjete (37%), razvod i konflikt roditelja tijekom razvoda (27%), probleme oko skrbništva nad djetetom (10%), ovisnosti ili mentalne bolesti jednog od roditelja (8%), uklapanje djeteta u novu obitelj (4%), probleme vezane uz slaganje braće/sestara (4%) i ostalo (10%).

Ostali razlozi poziva su bili problemi vezani uz probleme u školi (9%), psihosocijalno i mentalno zdravlje djeteta (8%), odnose s vršnjacima (7%), pravna pitanja (5%), fizičko zdravlje djeteta (3%), djetetovu zlouporabu opojnih sredstava (2%), seksualni odgoj (1%) i ostalo (10%).

Čak 91,3 posto djece u Hrvatskoj zna za Hrabri telefon (BECAN, 2012).

 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook