Početkom svibnja 2015. Europska Komisija (EK) je donijela Strategiju jedinstvenog digitalnog tržišta (DSM) s ciljem poticanja rasta i razvoja tržišta EU. Strategija predviđa niz mjera poput Prijedloga Uredbe o prekograničnoj dostavi paketa, objavljenog krajem svibnja 2016. i Prijedloga uredbe o geografskom blokiranju i drugim oblicima diskriminacije na unutarnjem tržištu na temelju nacionalnosti, mjesta boravišta ili mjesta poslovnog nastana klijenata (prijedlog uredbe o geoblokiranju).
Nova pravila za e-trgovinu
Pročitajte i ovo
Dobra vijest
Od ponedjeljka stroža pravila za operatore, veća prava za korisnike
Zbog učestalih prijevara
USKORO KRAJ? Ovakav poziv svakoga je uznemirio barem jednom
Nacrtom Uredbe o prekograničnoj dostavi paketa EK predlaže nova pravila za e-trgovinu s obzirom na to da je tržište dostave paketa prepoznato kao vrlo kompetitivno, inovativno i brzorastuće, a sve kako bi pomogla potrošačima i tvrtkama da iskoriste sve prednosti jedinstvenog tržišta EU. Ove mjere bi trebale omogućiti lakšu i pouzdaniju kupnju i prodaju robe i online usluga potrošačima i tvrtkama na području cijele EU, izvjestio je HAKOM na svojim internetskim stranicama.
Prijedlog uredbe jamči veću transparentnost u poslovnim procesima, javnu objavu dijela tržišnih podataka kao što su cijene za pojedine kategorije pošiljaka iz sustava e-trgovine te jasnija pravila u regulaciji tržišta paketskih usluga.
Prijedlogom uredbe o geoblokiranju potrošačima se želi omogućiti bolji pristup robi i uslugama na jedinstvenom tržištu EU na način da se trgovce spriječi u izravnoj i neizravnoj diskriminaciji, odnosno segmentiranjem tržišta na temelju boravišta potrošača.
Krajnji cilj navedenih mjera je snižavanje cijena dostave paketa na području EU i povećanje opsega internetske trgovine.
Najveća dobit za građane, uz povećanu sigurnost kupovine i manje cijene usluge dostave paketa, očitovat će se i kroz bitno smanjeno geoblokiranje pa će trgovci imati obvezu internetske prodaje svim potrošačima iz EU bez obzira u kojoj zemlji EU se nalaze.
Uz planirani rast e-trgovine, donošenje ovih pravila rezultirat će lakšom prekograničnom dostavom, boljom zaštitom potrošača te mogućnošću da svaki potrošač iz bilo kojeg dijela EU proizvode može naručivati i kupovati iz drugih članice EU po transparentnim uvjetima i cijenama.
Novim pravilima, koje predlaže EK u okviru DSM-a, postići će se harmonizacija tržišta dostave paketa i transparentnost cijena, ukinut će se barijere za online kupovinu te potrošačima omogućiti kupovanje pod jednakim uvjetima. Na taj način će i hrvatski građani moći kupovati u cijeloj EU.